کی‌روش ایرانی‌تر از مسئولان و دلسوزان فوتبال

به گزارش افکارنیوز، همه حرف کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران این است که کاری نکنید تیم ملی کشورتان در جام جهانی زنگ تفریح شود. او از این اصطلاح استفاده می کند تا توهین بدتری به تیم ملی ۷۰ میلیون ایرانی نکند. هنوز یادمان نرفته بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ چه اتفاقاتی افتاد و به خاطر نتایج خوبی که تیم ملی ایران در آن دوره نگرفته بود چه انتقاداتی از سوی برخی مسئولان در خواب فرو رفته مطرح شد. همان زمان کسی نمی توانست برای ناراحتی مردم پاسخ درستی داشته باشد.

اتفاقی که ممکن است بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم رخ بدهد. شاید به همین خاطر است که کی روش ایرانی تر از هر مقام و مسئولی این روزها به خاطر بی توجهی به تیم ملی فریاد می زند. او حق دارد که نگران آینده تیم ملی فوتبال ایران باشد. او می داند که جام جهانی جای تفریح و عکس یادگاری گرفتن نیست. آنجا همه می آیند تا برای نام کشورشان و مردم کشورشان اعتبار و آبرو بخرند نه اینکه بیایند سه بازی مقدماتی را برگزار کنند و بروند خانه شان.

مسئولانی که می خواهند بعد از جام جهانی بیایند و سنگ مردم را به سینه بزنند که فدراسیون فوتبال و تیم ملی با احساسات مردم بازی کرده، حالا بیایند وسط میدان و هر کمکی از دست شان برمی آید به تیم ملی بکنند. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که احتمالا می خواهند بعد از ناکامی تیم ملی کمیته بررسی علل شکست تشکیل دهند، الان بیایند کمیته حمایت از تیم ملی تشکیل دهند و برای بی پولی این تیم فکری کنند. آقایانی که در کمین نشسته اند تا به خاطر منافع شخصی خود فدراسیون فوتبال را زیر و رو کنند و خودشان به نان و نوایی برسند، الان بیایند به خاطر منافع ملی و منافع مردم کمک حال باشند.

کی‌روش خواسته زیادی از مسئولان ورزش ایران ندارد. او از آنها طلب پول و پرداخت قسط‌های عقب افتاده اش را نکرده که بخواهیم محکومش کنیم. دغدغه او تیم ملی فوتبال ایران است. دغدغه او موفقیت این تیم در جام جهانی برزیل و شاد کردن دل مردم ایران است. مگر مسئولی پیدا می شود که غیر از این فکر کند؟ پس چرا کسی واکنشی نشان نمی دهد و پا پیش نمی گذارد که مشکل تیم ملی را حل کند؟

مربیان تیم های لیگ برتری ما و مدیران عامل و سرمربی چند تیم لیگ برتری از این لیگ دنبال چه می گردند؟ مگر در دوازده دوره قبلی لیگ برتر این لیگ چه گلی بر سر مردم زده که حالا بخواهیم تیم ملی را فدای لیگ سیزدهم کنیم؟ کدام نماینده ایران در آسیا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده که حالا این فصل نگران از دست رفتن قهرمانی نماینده ایران باشیم؟ محصول دوازده دوره لیگ چه بوده است؟ همین فصل گذشته کدام بازیکن را لیگ ساخت و تحویل تیم ملی داد؟ اگر رضا قوچان نژاد به فریاد تیم ملی ایران نمی رسید و با گل هایش شادی را به ایرانی ها هدیه نمی داد، کدام بازیکن از لیگ ایران می خواست این کار را بکند؟

نباید خودمان را فریب بدهیم و منتظر باشیم تا از این لیگ بازیکنی بیاید و تیم ملی ایران را در جام جهانی سربلند کند. به ترکیب تیم های پرطرفدار ما نگاه کنید و ببینید کدام بازیکن آنقدر خوب بازی می کند که هوادار از او راضی باشد و به عشق بازی اش راهی ورزشگاه شود؟ کدام بازیکن آنقدر چشم نواز بازی می کند که بتواند یک تنه روی نتیجه بازی تاثیرگذار باشد؟ بپذیریم که فوتبالیست های این روزهای ما چیز زیادی ندارند که برای شادی مردم هزینه کنند.

حال که اینگونه است مسئولان و آقایانی که کاری از دست شان برمی آیند بیایند هزینه شاد کردن دل مردم را هم اکنون بپردازند. ما باید چقدر هزینه کنیم تا میلیون ها ایرانی ساعاتی را خوش باشند و به شادی بپردازند. قطعا مبلغش بسیار بسیار بیشتر از هزینه آماده سازی تیم ملی در راه جام جهانی خواهد بود. پس قبل از اینکه دیر شود و اوضاع از اینکه هست پیچیده تر شود، بیایند و به تیم ملی کمک کنند. نمی خواهند به علی کفاشیان و یا فرد خاصی کمک کنند، بیایند به تیم ملی فوتبال ایران که متعلق به تک تک ایرانی هاست کمک کنند. این توقع زیادی نیست.