اتهام جنجالی یک استقلالی به قلعه نویی!

پرویز مظلومی از خاطرات دربی ها گفته است.از روزهای تلخ و شیرینی که در کسوت یک بازیکن یا مربی و سرمربی در این تقابل حیثیتی داشته.از رازهای سر به مهر خیانت هاف از ماجرای ۶ تایی شدن استقلال تا رموز عدد ۴. از اینکه چرا ایمون زاید فرشته نجات پرسپولیس شد و اتفاقات درونی اردوگاه آبی ها چه بود.

او اما در بخشی از حرفهایش خاطره ای را از دربی ۴۴ گفته که شنیدنش جالب توجه است «ما ۷ سال بود به پرسپولیس نباخته بودیم. این طلسم با باخت یک بر صفر ما مقابل پرسپولیس شکسته شد. گل پرسپولیسی‌ها را بزیک در آن دیدار به ثمر رساند. یکی از بازیکنان استقلال را در آن دیدار ما ترکیب اصلی قرار ندادیم که خودش هم می‌داند منظورم با کیست. او در اواسط بازی به میدان آمد و آنقدر بد بازی کرد که باعثشکست ما شد. مشکلات من با او از همان زمان آغاز شد.»

این بازیکن کیست؟ آنهایی که خاطرات آن دیدار را به یاد دارند می دانند در روز جمعه ۲۷ مهرماه ۱۳۷۵آن دیدار به قضاوت جمال شریف سوری برگزار شد و پرسپولیس با تک گل دقیقه ۸۷ ادموند بزیک از سد حریف آبی پوش گذشت و طلسم ۷ ساله را شکست. استانکو در آن دیدار این نفرات را در ترکیب قرار داده بود: احمد رضا عابدزاده، مجتبی محرمی(کاپیتان)، نعیم سعداوی، مهدی مهدوی کیا، بهروز رهبری فرد، یحیی گل محمدی، کریم باقری، رضا شاهرودی، ادموند بزیک، مهرداد میناوند، رضا ترابیان و منصور پورحیدری هم با این نفرات به میدان آمد: بهزاد غلامپور، جواد زرینچه، محمد خرمگاه، محمد نوری، مهدی پاشا زاده، عبدالصمد مرفاوی، محمد تقوی، بهروز پرورش خواه، صادق ورمزیار(کاپیتان)، علیرضا منصوریان، ادموند اختر

نبود امیر قلعه نویی در ترکیب استقلال برای همه جای تعجب داشت. پرسپولیس سه مهاجم داشت. مهدوی کیا در راست، بزیک در نوک حمله و ترابیان در چپ. محمد نوری در دفاع استقلال نقش یارگیر داشت و با اخراج او از زمین استقلال هم باخت.

از ماجرای حرفهای مظلومی دور نشویم.در آن دیدار قلعه نویی به طرز عجیبی در ترکیب اصلی قرار نگرفت و در نیمه دوم به جای ادموند اختر به میدان آمد. آیا او کم کاری کرد؟! بعد از آن دیدار بود که در استقلال شبه کودتا رخ داد و نیمکت تغییر کرد.