به گزارش افکارنیوز، هر سال با معرفی کادر مربیگری تیم ها، نام بازیکنان سابق NBA هم به چشم می خورد که به کار مربیگری روی می آورند. امسال هم با تغییرات زیاد کادر مربیگری تیم های حاضر در NBA چندین بازیکن بازنشسته برای اولین بار وارد کار مربیگری شدند.

جیسون کید گارد راس سابق نیویورک نیکز مهمترین گزینه ای است که بلافاصله بعد از خداحافظی از بازی به عنوان سرمربی بروکلین معرفی شد.

*جیسون کید؛ مستقیم از زمین به روی نیمکت

جیسون کید با سابقه ۱۹ سال بازی و ۱۰ دوره حضور در آل استار بعد از سالها بازی در تیم نیکز در پایان فصل قبل، از بازی بسکتبال خداحافظی کرده و بدون هیچ وقفه ای به عنوان سرمربی تیم متحول شده بروکلین انتخاب شد.

از طرفی رشید والاس هم تیمی سابق کید که با مصدومیت فصل قبل از بازی بسکتبال کناره گیری کرد نیز امسال کار مربیگری را با حضور در تیم دیترویت به عنوان دستیار مارسیس چیکز آغاز می کند.

*اسکالابرینی در تیم گلدن استیت

برایان اسکالابرینی که فصل قبل از بسکتبال خداحافظی کرد یک دوره به مفسری برنامه های ورزشی تلویزیونی روی آورد اما با گذشت یک سال وارد کار مربیگری شده و این فصل به عنوان کمک مارک جکسون در تیم گلدن استیت شروع به کار می کند.

*مارک مدسن در تیم لیکرز

مارک مدسن که پیش از این در لیگ(دی - لیگ) ان. بی. ای به فعالیت می پرداخت این فصل به عنوان کمک مربی در تیم اصلی لیکرز انتخاب شد. مدسن در دوران بازی هم نیمکت نشین بوده و قهرمانی لیگ را از روی نیمکت تجربه کرد.

*ون اکسل و ویلیامز در میلواکی

نیک ون اکسل که سابقه ۱۳ سال بازی در لیگ NBA را دارد در شروع کار بعد از اتمام بازی به لیگ دانشگاهی رفته و در نهایت به عنوان دستیار تیم باکز انتخاب شد. اسکات ویلیامز که به همراه ون اکسل هم تیمی مایکل جردن بود نیز در کنار ون اکسل مربی میلواکی خواهد بود.

کوریس ویلیامسون دستیار ساکرامنتو، ویتالی پوتانپکو دستیار کاوالیزر و مارک وست دستیار فینیکس بازیکنان دیگری هستند که امسال برای اولین بار بعد از کنار گذاشتن بسکتبال در لیگ NBA مربیگری می کنند.