دخالتی در باشگاه فجر ندارم

به گزارش افکارنیوز، علیپور: نقص آشکاری در آئین‌نامه نقل و انتقالات مربیان لیگ برتر وجود دارد / دخالتی در باشگاه فجر ندارم

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد انتقال محمود یاوری از مس کرمان به فجر سپاسی گفت: سه سال قبل و در زمان ریاست عزیزالله محمدی در سازمان لیگ مصوب شد که یک مربی حق ندارد در یک فصل در بیش از دو تیم مربیگری کند. استدلال ما هم این بود که برخی مربیان یک تیم را می‌بندند و ۶ _ ۷ بازیکن با خود به آن تیم می‌برند و سپس به تیم دیگری می‌روند و در آنجا هم مربیگری می‌کنند. برای آنکه مسئله‌ای بین این دو تیم پیش نیاید و ماجراهای زد و بند و برخی دلال‌ها به وجود نیاید ما چنین قانونی را تصویب کردیم تا فوتبال آسیب نبیند.

وی ادامه داد: در آئین‌نامه نقل و انتقالات جدید مسئول کمیته تبیین مقررات با این استدلال که این قانون با قوانین فیفا مطابقت ندارد و در قوانین فیفا چنین چیزی وجود ندارد این مسئله را قبول نکردند در حالی که به نظر من نباید قوانین فیفا کلمه به کلمه در فوتبال ما اجرا شود. باید نقل و انتقالات مربیان در فوتبال ما سامان یابد. اکنون یک نقص آشکار در نقل و انتقالات مربیان لیگ برتر وجود دارد. اینکه یک مربی با یک باشگاه قرارداد می‌بندد و سپس به باشگاه دیگری می‌رود.

علیپور تصریح کرد: اگر مدیرعامل یک باشگاه در انتخاب سرمربی بد عمل می‌کند چرا همیشه باید مربیان برکنار شوند. باید مدیرعامل هم برکنار شود. چرا فقط قربانی این فوتبال مربیان و سرمربیان می‌شوند. در مورد مس کرمان ما به طور رسمی به کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ بابت حضور یک شبه یاوری در مس کرمان ایراد گرفتیم و گفتیم چرا تا زمانی که تکلیف تقوی و طاهری مشخص نشده و باشگاه با آنها تعیین وضعیت نکرده یاوری سرمربی مس شده است که کمیته نقل و انتقالات پاسخ ما را داد و گفت که این انتقال کاملا قانونی انجام شده و استعفای تقوی و موافقت باشگاه وجود داشته است.

وی افزود: حتی همان زمان به مرفاوی و مظلومی گفته شده بود که باشگاه مس قصد انتخاب شما را داشته اما علیپور و هیئت رسیدگی به تخلفات با انتخاب شما موافقت نکرده است. من به مظلومی و مرفاوی گفتم چه کسی از ما چه کتبی و چه شفاهی بابت مربیگری شما در کرمان استعلام گرفته است؟ این مسئولان باشگاه مس بودند که خودشان لحظه‌ای تصمیم گرفتند یاوری سرمربی این تیم شود. ما معتقدیم نقل و انتقال مربیان باید ثبات لازم را داشته باشد و هیئت رئیسه سازمان لیگ این نقص آشکار را در قوانین برطرف کنند تا اینگونه نباشد که یک مربی با شعار حیا کن، رها کن تیم را به حال خود رها کند. سرمربیان هم باید مسئول عملکرد فنی تیم باشند و برای کار خود برنامه داشته باشند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود انتقال یاوری به فجر با نظر خودش صورت گرفته گفت: من در باشگاه فجر تصمیم‌گیرنده نیستم. اگر تصمیم‌گیرنده بودم اصلا اجازه جدایی یاوری از فجر را نمی‌دادم ضمن اینکه در این فصل هم معتقد بودم پیروانی باید با فجر به کارش ادامه می‌داد. من صادقانه می‌گویم در این تصمیم‌گیری و تصمیماتی که در باشگاه فجر گرفته می‌شود دخالتی ندارم.

علیپور در مورد اینکه ظاهرا مسئولان باشگاه مس با جدایی یاوری مخالف بودند گفت: اگر چنین چیزی بوده یاوری نمیتواند در فجر مربیگری کند زیرا باید برگه تسویه حساب داشته باشد. بدون رضایت باشگاه مس یاوری نمیتواند به فجر بیاید بنابراین حتما کارهای اداری این مسئله انجام شده است.