فولاد ماهان آسیا را فتح کرد

به گزارش افکارنیوز، تیم بسکتبال فولاد ماهان ایران در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا با پیروزی ۸۴ بر ۷۴ مقابل الریان قطر به مقام قهرمانی رسید.

محسن صادق‌زاده، سرمربی تیم بسکتبال فولاد ماهان ایران برای شروع بازی فینال مسابقات قهرمانی آسیا مثل دیدارهای قبلی از جواد داوری، مهدی کامرانی، سانی بچیروویچ، حامد حدادی و اوشین ساهاکیان استفاده کرد. کوارتر اول بازی با فراز و نشیب زیادی شروع همراه بود که در نهایت با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ به سود الریان تمام شد. در کوارتر دوم، بازیکنان فولاد به خوبی «هارولد واتسون» را مهار کردند و اجازه امتیازگیری به او ندادند. این کوارتر بانتیجه ۱۶-۲۳ به سود فولاد تمام شد تا نیمه اول با حساب ۴۱-۳۵ به سود نمایندخه ایران به پایان رسیده باشد.

در این نیمه، مهدی کامرانی ۱۳ امتیاز و ۳ پاس گل، سانی بچیروویچ ۹ امتیاز، ۲ ریباند و یک پاس گل و حامد حدادی ۶ امتیاز و ۹ پاس گل کسب کردند.

در کوارتر سوم بازیکنان الریان بازی متفاوتی را ارائه و در امتیاز گیری موفق عمل کردند. این کوارتر با نتیجه ۲۸-۱۷ به سود الریان قطر تمام شد.

شاگردان صادق‌زاده که حاضر نبودن جام قهرمانی را به راحتی تقدیم حریف خود کنند در همان ابتدای وقت چهارم بازی را ۶۳ بر ۶۳ مساوی کردند. کوارتر چهارم و سرنوشت ساز این بازی با نتیجه یک طرفه ۲۶-۱۱ و کل بازی با حساب ۸۴-۷۴ به سود فولاد ماهان تمام شد تا فولادی‌ها در اولین حضورشان در مسابقات باشگاه‌های آسیا به اولین عنوان قهرمانی خود رسیده باشند.

در تیم فولاد ماهان ایران، حامد حدادی با ۲۰ امتیاز و ۱۴ ریباند، با ارزشترین بازیکن بود و برای الریان قطر هارولد واتسون با ۲۷ امتیاز، ۲ ریباند و ۴ پاس گل، با ارزش ترین بازیکن بود.