منصوریان: نیاز به نگاهی ویژه داریم

به گزارش افکارنیوز، علیرضا منصوریان در نخستین تمرین تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران در مورد اینکه پس از مدت‌ها تیمش بار دیگر اردویی تشکیل داده، گفت: ما دو ماه به دلیل بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یک ماه به خاطر اینکه اکثر نفرات‌مان درگیر تمرینات بدنسازی باشگاه‌های خود بودند و یک‌بار به دلیل اینکه تیم بزرگسالان دچار مشکلات مالی شد و ما هم در همان راستا دچار مشکل شدیم نتوانستیم تمرین کنیم البته آن چیزی که ما دیدیم بیشتر است چرا که تیم ملی بزرگسالان خرداد سال بعد بازی دارد اما ما سه چهار ماه بعد باید به میدان برویم. ما مثل دانش‌آموزی هستیم که نیاز دارد شب امتحان بیشتر درس بخواند تا کاستی‌هایش را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان تیمش انگیزه زیادی دارند، خاطرنشان کرد: نفرات ما دست کمی از ملی‌پوشان بزرگسالان ندارد همین حالا چهار بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی از بازیکنان ما هستند و این امکان وجود دارد که ۱۰ بازیکن از تیم امید در تیم بزرگسالان باشد این بازیکنان آینده‌سازان فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۱۸ و ۲۰۲۲ خواهند بود. البته در پروفایل من ۱۰۴ بازیکن وجود دارند که اکنون ۲۴ نفر آنها در اردو هستند.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال در مورد دو دیدار دوستانه تیمش در تاریخ ۱۸ و ۲۱ مهر ماه مقابل عمان اظهار داشت: ما دو بازی مقابل عمان انجام می‌دهیم و تلاشمان این است که کارهای تاکتیکی را به خوبی انجام دهیم. گروهی که ما در آن حضور داریم تیم‌های قدرتمندی مثل ژاپن و استرالیا در آن قرار دارند که انتظار داشتیم در مرحله حذفی با آنها روبرو شویم. خواسته ما این است که نگاه‌ها به این تیم ویژه و ملی باشد.

منصوریان در مورد اینکه آیا اسپانسر جدید تیم ملی آنها را نیز پوشش می‌دهد، یادآور شد: باید تیم ملی زیر ۲۲ سال را نیز پیشنهاد بدهند. بچه‌های این تیم در تیم بزرگسالان و امید در حال رفت و آمد هستند و آمادگی حضور در تیم بزرگسالان را دارند به همین خاطر می‌گویم باید نگاه‌ها ویژه باشد این بازیکنان جوان هستند وقتی به تیم ملی بزرگسالان می‌روند ببینند توجه زیادی وجود دارد و آنوقت امکانات و توجه در تیم ملی زیر ۲۲ سال کم باشد مطمئنا اینگونه اتفاق روی کارشان تاثیر می‌گذارد.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال در مورد اینکه چقدر زمان برای آماده سازی این تیم نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما حداقل به ۶ ماه و حداکثر تا دو سال زمان نیاز داریم، شاکله اصلی تیم را شناختیم و باید برای رسیدن به تیم ایده‌آل کارمان را با قدرت دنبال کنیم. ما باید بازی‌های دوستانه زیادی انجام دهیم و این‌طور نباشد که اگر در یک بازی رسمی به میدان رفتیم آن دیدار تازه برای ما حالت آزمایش پیدا کند.

وی در مورد نفرات تیمش خاطرنشان کرد: نفرات ما اکثرا بازیکنانی هستند که در لیگ برتر جزو نفرات اصلی خود هستند، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون دو لژیونر ما هستند، بازی کردن یک بازیکن ۱۹ ساله مثل جهانبخش در لیگ هلند کار بسیار دشواری است. حتی این امید وجود دارد که ۱۰ تن از بازیکنان ما به خارج از کشور ترانسفر شوند. بازیکنانی از تیم‌های پرسپولیس، نفت تهران، ‌استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن، فجرسپاسی و … عمده نفرات ما را تشکیل می‌دهند.

منصوريان در مورد اينکه آيا مشکلات مالي در اين تيم وجود دارد، تصريح کرد: بحث ما فعلا مالي نيست البته صحبتي براي قراردادهاي اعضاي کادر فني داشتم چرا که گروهمان بايد با اطمينان کارشان را دنبال کنند تا بتوانيم نتيجه بگيريم. باز هم تاکيد ميکنم نگاه مسئولان به تيم ملي زير ۲۲ سال بايد مسئولانه باشد.