آنچه که در برنامه نود گذشت + تصاویر

به گزارش افکارنیوز، برنامه نود این هفته از ساعت ۲۲:۳۸ دوشنبه شب(۱۵مهر) با محوریت بررسی بازهای هفته دوازدهم و نیز حکم موقت ستاد اخلاقی درباره قهرمانی و متهمین پرونده تبانی و رشوه در فوتبال بر روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

سوال پیامکی
پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل دو ماه اخیر کدام گل بود؟ ۱ - سمیر بکریچ ۲ - تیموریان ۳ - سیدصالحی ۴ - صادقی ۵ - رسول علیزاده ۶ - ایمان موسوی که در پایان نزدیک ۵۴ درصد به تیموریان، ۲۹ درصد به سید صالحی و ۱۷ درصد به ۴ گزینه دیگر رای دادند.
فردوسیدر ابتدای برنامه این هفته قهرمانی تیم والیبال ایران در آسیا را تبریک گفت و اظهار داشت: در گذشته اگر یک ست از کشورهای شرق آسیا می گرفتیم در بوق و کرنا می کردیم اما حالا شرقی ها باید برای گرفتن یک ست از ما تلاش کنند.

یزدانی کارشناس داوری این هفته از برنامه نود بود.


پس از اشاره ای به محرومیت قهرمانی و کمک داوران بازی سپاهان و پرسپولیس، گوشه هایی از دیدار استقلال - اف سی سئول و حاشیه های قبل و بعد از این دیدار پخش شد.



پس از پخش این گزارش، نود درجه پخش شد و طی آن اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران به تصویر کشیده شد. سپس صحنه هایی از دیدار دو تیم فجر سپاسی و ذوب آهن و حاشیه های مربوط به این دیدار پخش شد.

سپس گوشه هایی از دیدار تیم های تراکتور سازی و راه آهن و حاشیه های مربوط به آن به تصویر کشیده شد و پس از آن یزدانی کارشناس داوری برنامه درباره داوری این دو دیدار نکته هایی را عنوان کرد.

پس از این بخش، گزارشی از دیدار پرسپولیس و صبا و حاشیه های مربوط به دیدار این دو تیم پخش شد که مشکلات ورزشگاه یادگار امام(ره) و بازار سیاه آب در این ورزشگاه از آن جمله بود.



سپس کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار و دعوای مایلی کهن و دایی، سرمربیان دو تیم پخش شد.



پس از این بخش، صحنه هایی از دیدار دو تیم نفت تهران و فولاد خوزستان و حاشیه ها و صحبت های مسئولان دو تیم پخش شد.

میهمان برنامه: لوسیانو پریرا
لوسیانو پریرا بازیکن خارجی فولاد خوزستان میهمان این هفته برنامه نود بود که ابتدای صحبت های خود بیوگرافی کوتاهی از خود ارائه داد.


وی طرز بازی کردن بازیکنان ایران را متفاوت از فوتبال برزیل دانست و عنوان کرد در ایران سرعت فوتبال بیشتر است و وقتی برای فکر کردن نداریم، در برزیل بیشتر بازی ها تکنیکی است.

وی در مورد حضورش در ایران گفت: توسط یک شرکت در تهران که بازیکنان خارجی را برای تیم های ایرانی جذب می کرد به ایران آمدم، آنها بازی مرا در برزیل دیده بودند. خانواده ام در برزیل هستند و فقط همسرم در ایران است وهمیشه مرا همراهی می کند.

پریرا در مورد حضورش در تیم فولاد خاطرنشان کرد: ابتدای ورودم خوب کار نکردم ولی سپس بهتر شدم و از مسئولان این باشگاه تشکر می کنم که تحمل داشتند.

وی گفت: بازیکنان خوبی داریم و باید آنها را باور داشته باشیم و سعی میکنیم قهرمان لیگ شویم. سعی می کنم با بازیکنان صحبت کنم و چون صحبت کردن فارسی سریع است باید برای فهمیدن این زبان بیشتر تمرین کنم.

پریرا در مورد شادی پس از گل بازی مقابل نفت تهران گفت: در برزیل به این گونه شادی کردن " پرش مرگ " می گویند. در حال حاضر " نیمار " را دوست دارم و در مجموع نیز از " رونالدو " خوشم می آید. وی در مورد جان واریو نیز گفت: وی را در برزیل نمی شناختم ولی در ایران بازی های وی را دیدم.

مجری برنامه نود در ادامه از مهمانش پرسید چرا به رسم برزیلی ها سامبا اجرا نمی کنی که او گفت: اتفاقا فکر خوبی است. چرا که نه. اتفاقا سامبا هم خوب بلدم. از گل های بعدی حتما! فردوسی پور بلافاصله گفت: ای بابا منشوری شدی نگویی فردوسی پور گفت ها! راستی منشور اخلاقی را چه باید ترجمه اش کنند؟»
البته او فهمید که فردوسی پور چه می گوید و گفت: «سامبا مشکلی ندارد، خیلی هم رقص شادی است!»

وی افزود: فولاد تیم خوبی است و از بازیکنانش حمایت می کند و بازیکن اگر حمایت شود بازیکن خوبی می شود، پیش از آمدنم به ایران از بازیکنان فولاد در مورد رفتار باشگاه سئوال می کردم و آنها راضی بودند. از هواداران فولاد نیز نیز تشکر میکنم.

پریرا در مورد اینکه چرا به وی لقب " شیمبا " می دهند عنوان کرد: این لقبی است که پدرم به من داده است. لوسیانو پریرا در پایان صحبت هایش گفت خانواده ای یازده نفره دارد که پنج برادر و سه خواهر دارد.

پس از گذشت ۹۰ دقیقه از برنامه نود آمار مسابقه پیامکی این هفته بدین گونه بود.



پس از این بخش از برنامه گزارشی در مورد تمرین تیم ملی پخش شد و بعد از آن آماری از بازیکنان دعوت شده به نمایش درآمد.






علیپور: رای صادر شده قطعی نیست

دوربین نود بعد از جلسه روز دوشنبه کمیته اخلاق، با دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال گفتگویی داشت که حجت الاسلام علیپور در این باره عنوان کرد: فعلا دستور موقت برای متهمان صدر شده و حکم قطعی نیست. مستندات مشاهده شده و دستور قطعی در آینده اعلام خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: محسن قهرمانی، کرمانشاهی و ایلدروم افرادی بودند که از فعالیت‌های داوری محروم شدند. محمدرضا مولایی و علی حاتم هم از پرسپولیس و منوچهر بادیه از باشگاه نفتون هم از کلیه فعالیت‌های فوتبالی تا اطلاع ثانوی محروم شدند و دلیل عمده محرومیت این افراد به غیر از داوران کتمان حقایق بوده است. ما فرصت‌های زیادی در نظر گرفتیم تا افراد صادقانه مسائل را بیان کنند تا جو تلطیف شود.

خط روی خط

در لحظاتی از برنامه نود وقتی عادل فردوسی پور قصد داشت با مربی بدنساز باشگاه پرسپولیس صحبت کند، فردی روی خط آمد که کسی او را نمی شناخت.
در این لحظه فردوسی پور از این فرد سوال کرد که شما؟ بعد از چند لحظه نیز صدای این فرد قطع شده و عوامل پشت صحنه اعلام کردند که خط رو خط شده است.

افشاگری مربی بدنساز پرسپولیس
در این بخش از برنامهمحمد رضامولایی مربی بدنساز تیم پرسپولیسروی خط تلفنی آمد و عنوان کرد: زمانی که من استقلال بودم طی صحبتی که با قهرمانی داشتم وی عنوان کرد من بازی را برای راه آهن در آوردم و حدود ۵ میلیون از این باشگاه طلب دارم. من تنها کاری که توانستم کنم این بود که موضوع را به دایی اطلاع دهم.

وی گفت: من صحبت هایی با علیپور کردم و صحبت های خود را امضاء کردم. من نمی دانم چرا مرا متهم کردند. من ظهر دوشنبه با علیپور بودم و تمام صحبت ها را نوشته و زیر نوشته ها را امضاء کردم.

من به عنوان شاهد در جلسه ستاد اخلاقی حضور یافتم ولی متهم شناخته شدم و نمیدانم چطور می شود چنین قضیه ای اتفاق می افتد.


ایلدروم: با آبروی من بازی کردند
در این لحظهایلدروم کمک داور بازی سپاهان و پرسپولیسروی خط تلفنی آمد و اظهار داشت: من صحنه درگیری را ندیدم و اگر میدیدم به قهرمانی کمک می کردم. تا این لحظه به هیچ عنوان از فدراسیون فوتبال با من تماسی گرفته نشده است و فقط شنیدم مرا به همراه کرمانشاهی و قهرمانی محروم کرده اند.

من با اصفهانیان صحبت کردم و وی گفت باید به عنوان کمک داور بیشتر دقت می کردم و من این مسئله را پذیرفتم.

امروز علیپور با این حکم با آبروی چندین ساله من و پدرم که سالها در فوتبال بوده بازی کرده است و با چه مدرکی چنین کاری کرده و آیا ما مسلمان نیستیم که این طور رفتار می کنند؟! اگر بحثفنی باشد حرفی نیست ولی اینطور بازی کردن با آبروی مردم درست نیست!

علی نیکجو سرپرست سابق تیم فوتبال راه آهنروی خط تلفنی آمد و گفت: من حدود دو سال است که در راه آهن نیستم، سال اولی که دایی به راه آهن آمد من رفتم و در جریان پولی که به قهرمانی داده شده نیستم! من الان خواب بودم و دیدم چند بار با من تماس گرفته شده و گفتم در برنامه شما حضور داشته باشم.


در ادامهمولاییگفت: با این جوی که راه افتاده است و همه را محروم می کنند دیگر کسی اگر از مسئله ای خبر داشته باشد دیگر اطلاع نمی دهد. سئوالم از علیپور این است که گناه من مولایی که به عنوان شاهد در جلسه حضور داشتم چرا باید متهم شوم؟!

در این قسمتیزدانیدر حمایت از قهرمانی از مولایی پرسید: برای هر صحبتی باید مستنداتی وجود داشته باشد و اگر شما علیه قهرمانی صحبتی می کنید باید پرینت مربوط به آن زمان را ارائه دهند.


براتی: رای صادر شده مشروعیت ندارد
احمد رضا براتی کارشناس حقوقی فوتبالروی خط تلفنی برنامه آمد و عنوان داشت کمیته اخلاق باید در این باره حکم می کرد ولی این کمیته در فدراسیون ما وجود ندارد، اکنون ستاد رسیدگی به تخلفات تشکیل شده که نمی تواند در این باره حکم دهد و این قضیه در صلاحیت این ستاد نیست. گفته شده این ستاد جزو کمیته های موقت است و چنین چیزی درست نیست! مگر می شود وقتی کمیته اخلاق نداریم چنین ستادی تشکیل شود؟!
سپس آماری از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال و جدول گلزنان ارائه شد.



علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبالروی خط تلفنی برنامه آمد و عنوان کرد: ستاد رسیدگی به تخلفات قانونمند است و خلاف اساسنامه نیست.

وی در مورد رأیی که در مورد مولایی صادر شده است گفت: ما پس از سه جلسه که با مولایی داشتیم به وی عنوان کردیم شما برخی حقایق را نگفته اید و ما نیز حقایق را از راه های دیگر پیدا کرده ایم ولی آنها حقایق را بطور کامل عنوان نکردند.

مولاییدر ادامه صحبت هایش گفت: همانطور که مرا با قهرمانی روبرو کردید ای کاش مرا با نفر سوم نیز روبرو می کردید تا حقایق روشن شود. من تمام حقایقی که می دانستم را عنوان کردم، شما آبروی ۲۰ ساله مرا با این حکم بردید! من در این کشور بارها برای ورزش کشورم افتخار آفرینی کردم و سالها مربیگری کردم و شما آبروی مرا بردید.


علیپورگفت: شما در بخشی از پرونده شاهد هستید و در قسمتی دیگر از برنامه متهم هستید. شما تمام حقایق را بازگو نکردید، خیلی از دوستان به عنوان شاهد در این پرونده ورود کردند و مسائلی عنوان کردند و ما نیز مزاحم آنها نمی شویم چرا که تمام دانسته های خود را عنوان کرده اند.

وی ادامه داد: این ادعاها به سال ۸۹ و ۹۰ برمی گردد و آن زمان انصاری فرد مدیر عامل و مهدی تارتار مربی راه آهن بود.

جعفرنژادروی خط تلفنی آمد و گفت: نه من صحبتی با قهرمانی داشتیم و شخص دیگری و این قضیه در زمان مدیریت من نبود.

مهدی تارتار سرمربی پیشین راه آهن تماسی با برنامه نود گرفت و گفت این ماجرا در زمان مربیگری وی رخ نداده است.

سپس گزارشی از جشن تولد علی پروین پخش شد که در نوع خود جالب توجه بود.

علیپوربار دیگر روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: این تاریخی که دوستان به آن اشاره دارند برمی گردد به بازی دو تیم راه آهن تهران و آلومینیوم که داوری این دیدار مشکلی نداشت، ما داریم زمان دقیق بازی را بررسی می کنیم.

در میان این گفتگو گزارشی از تیم های پایه و سپس لیگ دسته یک پخش شد.


مهدی تارتارروی خط تلفنی آمد و گفت: در زمان مربیگری من قهرمانی داوری بازی ما را نمی کرد، در لیگ دهم که من مربی بودم هیچ داوری بحثبرانگیزی را شاهد نبودیم.

مولاییروی خط آمد و عنوان کرد: من ظهر دوشنبه پیش شما بودم و شما گفتید من می خواهم این مشکل را در دایره ای محدود حل کنم، در این قسمت فردوسی پور نسبت به این صحبت واکنش نشان داد و گفت: تمام مشکل ما همین دایره محدود است و نباید چنین باشد.

علیپوردر این باره گفت: من گفتم یا باید در محدوده فدراسیون فوتبال این مسئله را حل کنم و یا اینکه این مسئله با کمک دوستان و صحبتهای شاهدان این مسائل بطور کلی ریشه کن شود، اگر این مسئله در فدراسیون و با کمک شما حل نشود باید نفرات و افراد حقوقی دیگر به این قضیه ورود کنند.

یزدانیخطاب به علیپور گفت: گویا این مسائل مدرک مستندی ندارد، دو سال پیش مشکلاتی پیش امد و مستندات نیز وجود داشت ولی شما هیچ اقدامی نکردید ولی امروز شما ایلدروم را محکوم کردید!

گزارشی از جام پیشکسوتان و صحبت های پیشکسوتان فوتبال پخش شد.


رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیسروی خط تلفنی آمد و در ابتدای صحبت های خود از برنامه نود انتقاد کرد و به کنایه گفت: برنامه نود گل و بلبل شده است! شما همه دوستان را روی خط تلفنی آوردید و این قضیه به دور از هدف برنامه شما است.

علیپوردر مورد افراد حاضر در این پرونده گفت: این پرونده تا حدودی محرمانه است و در برنامه های بعدی نفرات را عنوان خواهیم کرد.

رویانیانگفت: اگر فردی از مسئله ای در خصوص گرفتن رشوه و یا پیشنهاد رشوه مطلع شود آیا باید این قضیه را به مسئولان اطلاع دهد یا خیر؟علیپوردر پاسخ به این سئوال گفت: باید قضیه را به مسئولان اطلاع دهند.رویانیاندر ادامه گفت: پس چطور می شود که فردی که این قضیه را اطلاع رسانی کرده است متهم شناخته شده است؟

علیپور و رویانیان در حال صحبت کردن بودند که تیتراژ برنامه نود پخش شد و برنامه این هفته نود بدون نتیجه گیری و حتی بدون نمایش آمار نظر سنجی در ساعت 2:25 بامداد سه شنبه به پایان رسید.