افشاگری یاوری درخصوص تبانی مسئول فدراسیون

به گزارش افکارنیوز، محمود یاوری درباره اتهاماتی که به داوران در هفته‌های گذشته زده شده است اظهار داشت: داوری در فوتبال ما یادآور این شعر است که " گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند ". خواهش می‌کنم وارد این مسئله نشویم که اگر به آن دست بزنیم به مشکلات عدیده‌ای می‌رسیم. در این ۴۴ سال حضورم در فوتبال چیزهای زیاد و عجیبی در ارتباط با این مسائل دیده‌ام.

وی افزود: هستند بعضی از مربیان که به بازیکنان دو تیمی که با هم بازی دارند، پول می‌دهند که آنها باعثبرد یا باخت تیمشان شوند. این مربیان این کار را می‌کنند تا در صورتی که تیم خودشان نتیجه نگرفت، آنها نتوانند امتیازشان را بیشتر کنند.

سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی با بیان اینکه نمی‌تواند درباره داوری نظر خاصی بدهد، گفت: چون داور تنها قاضی‌ای است که هم می‌بیند، هم بررسی می‌کند، هم حکم می‌دهد و هم آن را اجرا می‌کند. یعنی تمام این کارها را در یک چشم بر هم زدن انجام می‌دهد. قطعا این کار او تحت تاثیر مسائل مختلف از جمله سکوها، تماشاگران و غیره قرار می‌گیرد.

یاوری ادامه داد: به همین خاطر باید از داوران جوان حمایت کنیم؛ از داوران جوانی که مطمئن باشیم فقط دنبال پیشرفت هستند. داورانی که اطمینان داشته باشیم عادلند و نه از تماشاگر می‌ترسند نه از نیمکت مربیان. ما باید اول به اصالت خانوادگی داوران توجه داشته باشیم. اینکه اگر داوران حتی اگر در خیابان پولی را پیدا کنند، آنرا یک جوری به صاحبش برگردانند.

وی تصریح کرد: چند سال پیش در فدراسیون یک نفر بود که پنج داور داشت. او با مربیان یا مدیران باشگاه‌ها صحبت می‌کرد که این پنج داور را دارد و می‌گفت اگر می‌خواهید چند هفته نتیجه بگیرید، صد یا دویست میلیون تومان به حسابم بریزید تا این کار را برایتان انجام بدهم. از آنجا که او چند داور داشت، هیچ کس هم شک نمی‌کرد چون وقتی داور اول قضاوت می‌کرد بعد از چند هفته نوبتش می‌شد تا دوباره به او داوری برسد. به نظرم این مشکلات داوری از بالاست و باید برای حل آن از همان بالا شروع کرد.

سرمربی تیم فوتبال فجر همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتقادهایی که به فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش می‌شود، گفت: این جزو حقوق لاینفک سرمربی تیم ملی است که هر بازیکنی را که بخواهد، دعوت کند. شما باید از سرمربی تیم ملی مسئولیت بخواهید. خواهش می‌کنم به نظر و سلیقه کی‌روش بعد از سه سال ایراد نگیرند. ما هرچه بدانیم، کی‌روش بهتر از ما در جریان است.

یاوری خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم در جام جهانی کیسه بوکس نشویم؛ حالا سرمربی تیم ملی می‌خواهد با هر بازیکنی به این هدف برسد. نباید از او ایراد گرفت. یک زمانی خودم سرمربی تیم ملی بودم. در مقطعی از من ایراد گرفتند که چرا فلان بازیکنان را دعوت نکرده‌ام. من هم از منتقدان خواستم درباره بازیکنانی که دعوت شده‌اند صحبت کنند.

وی خطاب به منتقدان گفت: اجازه دهید کیروش کارش را انجام بدهد. او با توجه به فرهنگ اروپاییاش میداند چه کار میکند. همه ما هم در سه سال گذشته او را تایید کردهایم. به مربیان توصیه میکنم از این مسئله انتقاد نکنند. به نظرم مربیانی که خودشان در باشگاهشان اختیار لازم را داشته باشند و باشگاه در کارشان دخالت نکند، به کیروش اعتراض نمیکنند؛ آنهایی به فهرست تیم ملی انتقاد دارند که باشگاه در کارشان دخالت دارند.