به گزارش افکارنیوز، علی فتح الله زاده عزمی جزم برای درآمدزایی از طریق فروش کمپ باشگاه استقلال دارد. او که یک دهه قبل با فروش ساختمان باشگاه در خیابان لارستان، زمین پر داستان این کمپ را خریده بود، حالا می خواهد این کمپ را بفروشد و با سودش برای تیم ورزشگاه بسازد.

علی فتح الله زاده اعتقاد دارد اگر برنامه های وزیر ورزش برای واگذاری تیم استقلال حتی به صورت پیمانکاری عملی شود او بی هیچ هزینه ای می تواند این تیم را بگرداند و در عرض ۵ سال بتواند آورده های زیادی هم برای این باشگاه داشته باشد. او در این گفت و گو با خبرآنلاین می گوید: «این اجتناب ناپذیر است که باید استقلال و پرسپولیس واگذار شوند. هزینه کرد حداقل ۱۰ میلیارد تومانی در این شرایط برای این دو تیم دیگر برای دولت هم صرفه اقتصادی ندارد. دولت هم بر اساس قوانین مصوب مجلس و هیات دولت تصمیمش را برای واگذاری دو تیم گرفته است. طرح های بسیار خوبی را سرپرست محترم وزارت ورزش داشتند که یکی از آنها واگذاری پیمانی تیم بود که خود ما از آن استقبال می کنیم و آمادگی فعالیت پیمانی در این تیم را داریم. ما حاضریم برای ۵ سال این تیم را بگیریم و تیم را به درآمد پایدار برسانیم. بعد از ۵ سال اگر عملکردمان مثبت بود می توانند باز هم این تیم را به ما بدهند یا اگر نخواستند بگویند بفرمایید.»

او البته برای اینکه بگوید اگر اختیار داشت چطور می توانست تیمش را اداره کند، مثالی می زند و می گوید: «مثلا همین کمپ را ببینید. این یک سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی است که ما نمی توانیم استفاده بهینه ای از آن داشته باشیم درحالی که اگر من اختیار داشتم بلافاصله کمپ را می فروختم و از آن برای رسیدن باشگاه به درآمدی پایدار سرمایه گذاری می کردم. ۱۵ سال قبل وقتی این زمین را در کنار پارک ارم خریدم، انتقادهای زیادی به من شد اما حالا این زمین یک سرمایه بزرگ برای تیم است. حالا هم اگر به من اجازه بدهند این زمین ارزشمند را می فروشم و با آن یک ورزشگاه ۳۵ هزار نفری، کمپ تمرینی و هتل و رستوران می سازم. البته باز هم پولی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای باشگاه باقی می ماند که از گذاشتنش در بانک فقط سالی ۱۰ میلیارد تومان برای تیم آورده مالی دارد. حالا می توان با این پول وارد شهرک سازی شد یا ککارهای اقتصادی دیگر که سودش را در سال چند برابر هزینه های تیم می کند و باعثاستقلال مالی تیم مان خواهد شد.»

اما رئیس باشگاه استقلال چطور می تواند تیمش را صاحب ورزشگاه کند؟ آن هم با نصف قیمت یک کمپ تمرینی؟ او در این باره می گوید: «کمپ زنده یاد حجازی در یکی از بهترین مناطق تهران است. ما می توانیم این زمین را بفروشیم و به جایش زمینی را در کیلومتر ۷ اتوبان تهران به کرج دیدم که ۱۷ هکتار زمین دارد. ما در این زمین هم می توانیم هتل بزنیم هم کمپی با چند زمین تمرینی و هم یک ورزشگاه ۳۵ هزار نفری. شرکتی ترکیه ای به من اطمینان داده همه این ها را با هزینه ای ۸۰ میلیارد تومانی و تنها در کمتر از ۱۴ ماه می سازد. پس من به جای یک کمپ، در یک سال و ۲ ماه برای تیم به ازای کمپ ناصرخان حجازی یک مجموعه ورزشی آبرومند می سازم. با باقی پولش هم می توانیم تیم را به خودکفایی برسانیم.»

البته این گفته های اقتصادی فتح الله زاده در شرایطی است که وزارت ورزش به شدت از پی راهکاری است تا از مالکیت دو تیم محبوب پایتخت ، خلاص شود و تنها بر آنها نظارت داشته باشد. البته وزارتی ها دنبال مدلی هستند که این تیم ها در اختیار کارتل های فردی قرار نگیرند و مدیریتی مشارکتی داشته باشند. با این وجود اینکه علی فتح الله زاده - که گفته می شد سال قبل به دولت قبلی گفته بود حاضر است در کنار کنسرسیومی ، این تیم را با پرداخت تمام بدهی هایش به اضافه رقم مورد نظر دولت برای واگذاری این برند ، در اختیار بگیرد - بتواند نظر مساعد وزیر آینده ورزش را برای چنین اعتمادی جلب کند هنوز مشخص نیست و این پرسش را هم کارشناسان به طرح اقتصادی مدیر استقلال وارد می دانند که آیا او می تواند زمینی با کاربری اقتصادی را به مبلغ چشمگیر ۲۰۰ میلیارد تومانی واگذار کند؟