به گزارش افکارنیوز، حسین فرکی در نشست خبری پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل تراکتورسازی گفت: صحبت‌ها و مسائل حاشیه‌ای قبل از بازی بیان شد هدف ما نبود و نمی‌خواستیم با ایجاد چنین فضایی این اتفاق بیفتد که مسابقه اسیر حواشی شود. با توجه به فضای تبریز می‌دانستیم بازی ساده‌ای نداریم مردم و هواداران تراکتورسازی برای حمایت از تیم خود به ورزشگاه می‌آیند در این شرایط می‌خواستیم بازنده نباشیم و امید به کسب ۳ امتیاز داشتیم چه بسا اگر دروازه‌بان آن اشتباه را نمی‌کرد به پیروزی می‌رسیدیم روی هر دو دروازه موقعیت‌های زیادی به وجود آمد و این نشان از کیفیت خوب مسابقه دارد. از کسب این یک امتیاز رضایت داریم و این تساوی در خانه تراکتورسازی حکم ۳ امتیاز دارد.

وی در مورد جو ورزشگاه تبریز خاطرنشان کرد: جو بسیار عالی بود دیروز هم گفتم تماشاگر قشنگی فوتبال است و از حضور هواداران لذت می‌برم این سرمایه‌ای است که در تبریز وجود دارد و از هواداران که با حضور خود به بازی قشنگی دادند تشکر می‌کنم اما یک عذرخواهی به آنها بدهکارم و امیدوارم این را از من بپذیرند حرکتی که در بازی اتفاق افتاد برای ما یک معنی دارد و ممکن است در خارج از کشور معنی آن بد نباشد.

وی تاکید کرد: بازیکن خارجی ما جو تبریز، اهواز، قم یا تهران را نمی‌شناسد وقتی از او توضیح خواستیم که این حرکت چه بود؟ او اعلام کرد که به دلیل اینکه همسرش باردار است توپ را در زیر لباس خود قرار داده و نمی‌دانست این حرکت در فرهنگ ما بسیار زشت است. سال گذشته بازیکن برزیلی دیگر ما مقابل پیکان نیز همین شادی را انجام داد اما آن روز نمی‌دانستیم معنی این حرکت چیست با اطمینان اعلام می‌کنم بازیکن ما قصد بی‌احترامی نداشته ما به مسائل فرهنگی توجه زیادی داریم و اجازه توهین به مردم یک شهر را نمی‌دهیم. باز هم از مردم تبریز عذرخواهی می‌کنم.

فرکی در مورد داوری دیدار مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: در مورد داوری قضاوت نمی‌کنم به من گفته‌اند پنالتی درست بوده اما اگر غیر از این باشد من نمی‌توانم کاری را انجام دهم.

فرکی در پاسخ به این سوال که سال قبل سنگی با خود به کنفرانس مطبوعاتی آورده بود، اظهار داشت: آن حرکت روی بی‌تجربگی خودم بود من با هر حرکتی از این نوع مخالف هستم من منظور خاصی نسبت به هواداران نداشتم و می‌خواستم به این شکل اعتراضم را نسبت به چنین حرکت‌هایی نشان دهم شاید عاقبت آن حرکت من این بود که فصل بعد سنگ به سرم برخورد کرد. باز هم می‌‌گویم اگر اتفاقی امروز افتاد عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توانستند از حرکت بازیکن خود جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: وقتی یک اتفاق نیفتاده نمی‌توانیم جلویش را بگیریم ما مسائل فرهنگی و اخلاقی را به بازیکنان گوشزد می کنیم اما گاهی اتفاقاتی می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست این مسئله ممکن بود در هر ورزشگاه دیگری رخ دهد. شک نکنید در کار خود چارچوب و مقررات مشخصی داریم مطمئن هستم که این بازیکن با فرهنگ ما آشنا نبوده است و به همین خاطر چنین عملی از او سر زد.

فرکی در مورد اینکه بازیکنانش اتلاف وقت می‌کردند، اظهار داشت: ما دنبال این مسائل نیستیم بلکه فوتبال زیبا می‌خواهیم. این مسابقه یک بازی عادی بود و اعتراضی نسبت به نتیجه نداشتیم. فصل قبل در بازی با تراکتورسازی اگر می‌بردیم دوم می شدیم اما آن وقت هم چنین کاری نکردیم ما دنبال فوتبال زیبا هستیم. نباید قصاص قبل از جنایت کنیم. این اتفاق ممکن است برای بازیکن تراکتورسازی هم بیفتد که در جریان بازی دچار آسیب‌دیدگی شود. تراکتور تیم بسیار خوبی است و واقعا شایسته قهرمانی هستند این اطمینان را به شما می دهم که ما بدآموزی برای جوانان تیم نمی‌کنیم و اصلا دنبال این مسائل نیستیم.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد اینکه تیمش همانطور که خوب گل می‌زند گل‌های زیادی می‌خورد، گفت: حاضریم ۵۰ گل بخوریم اما ۵۱ گل بزنیم و قهرمان شویم. نقطه مقابل دفاع ما خط حمله ماست البته اگر بخواهم موشکافی کنم تعداد گل‌های دریافت کرده ما بسیار عادی است اعتقاد دارم تیمی که گل می‌‌خورد از جلوی زمین می‌‌خورد همانطور که دیدید روی گل دوم بازیکن ما گوشه نقطه کرنر زمین تراکتورسازی توپ را از دست داد و همان توپ با اشتباه دروازه‌بان تیم وارد دروازه شد. در تمرینات تلاش می‌کنیم که این مسئله نیز برطرف شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید به حضورمان در صدر جدول نگاه کنیم در اوج بازی‌های خود هزار هوادار نیز به ورزشگاه نمی‌آیند اما تراکتورسازی هر زمان که اراده می‌کند ۵۰ هزار هوادار دارد که این کار را برای حریف مخصوصا تیم‌های جوانی مثل ما که به دلایل مختلف یک ملی‌پوش هم ندارند مشکل می‌کند.

فرکی در سوالی مبنی بر کیفیت لیگ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بار فنی لیگ امسال نسبت به چند سال گذشته بالاتر بوده و این مسئله هم به خاطر ۱۶ تیمی شدن لیگ قابل پیش‌بینی بود چرا که می‌بینیم لیگ دسته اول باکیفیت‌تر شده است.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه یک روز محمد مایلی‌کهن به خاطر اتفاقات داخل ورزشگاه گریه کرد، اظهار داشت: این اتفاق برای این بود که محمد مایلی‌کهن از جنس فوتبال است. او اگر گریه می‌کند دوست ندارد در ورزشگاه هیچ کسی مورد توهین قرار بگیرد. او فرق می‌کند با کسی که دنبال کاسبی از فوتبال است.

فرکی در مورد اینکه چرا می‌گوید حرکت مهاجم برزیلی‌اش عادی بوده است، گفت: من نگفتم این حرکت عادی است و به خاطر آن عذرخواهی هم کردم. گفتم چون او فرهنگ ما را نمی‌شناخت چنین اقدامی انجام داد اجازه بدهید حرف‌مان به سمت بحثو جدل پیش نرود نمی‌خواهم به گذشته بازگردم اما آیا حرکات کرار جاسم در تراکتورسازی مورد پسند بود؟ روزی او حرکتی انجام داد و باعثشد ۱۰ هزار صندلی در ورزشگاه شکسته شود. پس اگر کرار آن روز حرکت خاصی نکرده است بازیکن ما نیز امروز حرکت خاصی نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فساد در فوتبال و اینکه آیا این مسئله در داوریها تاثیرگذار بوده است، گفت: اگر فسادی باشد باید ریشهکن شود. چون من تا به حال با این مسائل روبرو نشدم نمیتوانم ایمانم را بدهم و چنین حرفی بزنم اگر فسادی است باید با مستندات با آن برخورد شود.