اصفهانیان: ۸ میلیون که برای دایی پولی نیست!

به گزارش افکارنیوز، رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال با انتقاد شدید از مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، صحبت‌های زینی‌زاده را که پس از دیدار تراکتورسازی و فولاد درباره داور بازی مطرح کرده بود، " خجالت آور " خواند.

فریدون اصفهانیان در واکنش به حرف‌های حمید زینی‌زاده مبنی بر این که " داور نباید به خاطر یک جفت کفش علیه تیمش سوت بزند " اظهار کرد: اگر او واقعا این حرف را زده خیلی خجالت آور است. یعنی چه که یک مدیر چنین حرفی بزند؟ آدم از شنیدن این حرف خجالت می‌کشد. الان یک کودک دبستانی چهار جفت کفش دارد و آن وقت زینی‌زاده چنین حرفی می‌زند. او فکر کرده ۴۰ سال پیش است که چند نفر با یک جفت کفش بازی می‌کردند!

اصفهانیان در ادامه گفت: به تهران می‌آیم تا درباره مسائل پیش آمده در روزهای اخیر با کفاشیان و حسن‌زاده صحبت کنم. این همه ما و رسانه‌ها درباره این مسائل حرف می‌زنیم ولی هیچ تاثیری نداشته است. باید این مسائل هر چه زودتر از فوتبال جمع شود. مسئولان باید هر چه زودتر تصمیم درستی در این باره بگیرند.

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال همچنین گفت: بارها گفته‌ایم که نباید این مسائل وجود داشته باشد، اما زیاد گفتن باعثمی‌شود ارزش حرف از بین برود. بارها گفته شده که تا اتهامی ثابت نشده نباید علنی شود، اما در فوتبال ما هر روز حرف تازه‌ای می‌شنویم. دادگاه هم ابتدا پرونده‌ را بررسی می‌کند و رای می‌دهد، سپس به رای اعتراض می‌شود و یک قاضی دیگر آن را بررسی می‌کند و نهایتا در صورت تایید حکم، علنی می‌شود.

وی افزود: نمی‌دانم چرا آقایان مسئول جلوی این حرف‌ها را نمی‌گیرند. شاید هم رسیدگی می‌کنند، ولی نتیجه‌ای نمی گیرند! همه جای دنیا اشتباه داوری هست، اما کجا این حرف‌ها مطرح می‌شود؟

اصفهانیان در ادامه خطاب به مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، گفت: شما کار خودت را بکن! اگر اعتراض داری نباید آن را در رسانه مطرح کنی چون فوتبال صاحب دارد!

وی ادامه داد: این افراد واقعا حرفه‌ای نیستند. اگر رزومه آنها را بخوانید متوجه می شوید که چقدر در فوتبال بوده‌اند من که اصلا او را نمی شناسم و اسمی از او نشنیده‌ام.

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال در ادامه به صحبت‌های چند هفته‌ قبل علی دایی علیه محسن قهرمانی اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم در آیین‌نامه کمیته‌ انضباطی برای برخورد با این صحبت‌ها چه مواردی هست. وقتی کسی مثل دایی بدون اثبات یک مساله آن را رسانه‌ای می‌کند، کمیته‌ انضباطی به جریمه نقدی بسنده می‌کند. هشت میلیون و ۱۰ میلیون برای امثال علی دایی پولی نیست!

وی ادامه داد: البته ما از کسی مثل علی دایی با آن همه تحصیلات و رزومه ورزشی انتظار داریم که چنین رفتاری نداشته باشد. کجای دنیا مانده که دایی به آن سفر نکرده باشد! این حرکات زیبنده دایی نیست و نمی‌دانم چرا این کارها را می‌کند. او این گونه نبود!

اصفهانیان درباره رفتارهای دایی در دیدار پرسپولیس و داماش هم گفت: بازی را نگاه کردم و نمی‌دانم چرا دایی این کارها را می‌کند. از یک مربی بزرگ که سابقه هدایت تیم ملی را هم دارد، این کارها بعید است.

وی افزود: متاسفانه رفتارهای مخرب به هم تیم‌ها پیدا می‌کند. قبلا الگوگیری از سوی جوان‌ها صورت می گرفت‌ و حالا کسانی از رفتارهای غیر حرفه‌ای الگو می‌گیرند که سن بالا هستند. می‌گویند کاش وقتی خدا می‌خواهد پستی را به کسی بدهد اول ظرفیتش را بدهد. حضرت علی(ع) می فرماید اگر کسی بداند که توانایی و ظرفیت اداره یک پست را نداشته باشد و آن را بپذیرد خیانت کرده است. کار کردن در تیم بزرگی مثل تراکتورسازی کار هر کسی نیست!

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تورج حق وردی، داور دیدار فولاد تراکتورسازی هم گفت: از ناظر بازی وضعیت داوری را جویا شدم که او گفت پنالتی فولاد صحیح بوده و داور اشتباه تاثیرگذاری نداشته است.

وی ادامه داد: اکنون در همه بازیها نماینده کمیته فرهنگی، انضباطی و پزشکی حضور دارند واین گونه نیست که فقط داور گزارش بازی را بدهد. به نظرم باید پول را از فوتبال جمع کنند. همه فقط به پیروزی فکر میکنند و معرفت و احترام خیلی کم رنگ شده است.