رویانیان سپر توهین‌ به علی دایی شد

به گزارش افکارنیوز، محمد رویانیان ابتدا در خصوص بازی با داماش گفت: خوشبختانه بازی خوبی را مقابل تیم باانگیزه داماش برگزار کردیم و من این پیروزی را به بازیکنان و کادر فنی و مخصوصا هواداران عاشق پرسپولیس که تیم ما را حمایت کردند تبریک می‌گویم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حمله برخی افراد به علی دایی به دلیل اعتراض‌هایش پس از این بازی گفت: امروز دیدم که امیر عابدینی در حمایت از برخی موارد صحبت‌هایی انجام داده و درباره دایی حرف‌هایی را زده است.

رویانیان افزود: به همین دلیل من با عابدینی حرف زدم. اول اینکه من از شرایط او در داماش بسیار ناراحتم اما عابدینی در مورد حرفهایی که در مورد دایی زده به من گفت من دایی را دوست دارم و پرسپولیسی‌ام، این را همه می‌دانند. عابدینی حتی به من گفت من دایی را دوست دارم اما دایی نباید تا این حد عصبانی باشد و من نگران عصبانیت دایی در بازی‌ها هستم.

وی تاکید کرد: حتی عابدینی اعلام کرد من دایی را خیلی دوست دارم شاید بیشتر از هر کسی اما معتقدم که دایی نباید چنین عصبانی باشد و نگرانی خود را بابت سرمربی ما اعلام کرد. همچنین او اعلام کرد که به دایی احترام می‌گذارد. حتی او گفت که صحبت‌هایی را در مورد دایی انجام داده که من هم حرفهایم را با او زدم.

مدیرعامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: اما برخی‌ها می‌گویند که داوران از دایی و پرسپولیس ترس دارند. من شاید نباید این حرف را بزنم تا برخی‌ها سوءاستفاده نکنند اما پس از اتفاقات اخیر قصد داشتیم مراسم تجلیلی از داوران با کمک همه به صورت مفصل انجام دهیم و حتی دایی اعلام کرد که در این مراسم کمک بزرگی را خواهد کرد. پس مشخص است که دایی به داوران احترام می‌گذارد اما نمی‌دانم به چه دلیل می‌خواهند او را مقابل داوران قرار دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری که این گفته‌های عابدینی شاید با مصاحبه‌اش فرق داشته باشد گفت: من حرفهایم را با عابدینی زدم و به صورت مفصل با ایشان حرف زدم. عابدینی می‌گوید که هر دفعه و شاید در هر بازی اشتباه داوری باشد و این خوب نیست که بخواهیم به داوران اعتراض کنیم و در مورد داوران چیزی بگوییم البته دایی هم همین اعتقاد را دارد و خودتان دیدید که در خیلی مواقع نیز بازیکنان ما را با آرامش دعوت می‌کند.

مدیرعامل قرمز‌پوشان خاطرنشان کرد: به نظرم شان پرسپولیس و دایی بالا است و ما هم این توقع را داریم که داوران با آرامش کار خودشان را انجام دهند اما شما هیجانات فوتبال و کنار زمین را می‌دانید پس نباید در چنین مواقعی خیلی سریع قضاوت کرد.

رویانیان در مورد اظهارات زینی‌زاده و مجیدجلالی نیز گفت: من احترام خاصی به باشگاه تراکتور، مسئولان و هوادارانش قائل هستم اما حرف آقایان کم‌لطفی است. ما قبول داریم در بازی اول یک پنالتی به اشتباه به نفع ما گرفته شد اما مگر آن پنالتی گل شد و یا در پیروزی پرسپولیس تاثیر‌گذار بود. ما قبول داریم که داور در این بازی اشتباه کرد اما آقای جلالی و زینی‌زاده عزیز که ما دوستتان داریم و همیشه قابل احترام هستید، مگر آن پنالتی گل شد؟

وی افزود: ما به تراکتور احترام می‌گذاریم ولی انتظار داریم بهانه‌تراشی‌ هم نکنند. سوت داور در بازی اول اشتباه بود و اشتباه هم مسلم بود ولی توپ به گل تبدیل نشد و نتیجه بازی هم هیچ تاثیری نداشت. به نظرم این موضوع دلیل خوبی برای بهانه‌گیری نیست و اگر آقایان درباره بازی فولاد و تراکتور حرفی دارند آن را به بازی پرسپولیس و تیم ما ربط ندهند.

وی افزود: اگر بخواهیم درباره گذشته حرف بزنیم باید خیلی مسائل مطرح شود و همه دنبال آمار و ارقام و همه چیز بروند. به نظر من ضرورتی ندارد حالا که آقایان معتقدند مقابل فولاد ضرر کرده‌اند با بهانه‌گیری آن بازی را به بازی هفته اول ربط دهند. این خوب نیست که بگویند در بازی اول داور منجر به شکست تیم ما شد چون آقایان این اتفاق نیفتاده و حالا می‌خواهید درباره بازی فولاد و تراکتور سر و صدا کنید به آن بازی اشاره کردید.

رویانیان ادامه داد: اما من از علی دایی که سومین بازیکن برتر جهان و بزرگ فوتبال ایران است و حتی آقای گل جهان می‌خواهم که به هیچ عنوان دیگر در مورد یکسری درگیری‌ها و حتی حرفهایی که می‌شنود چیزی نگوید چون باور کنید تمرکز دایی که به هم بخورد برای من عذاب‌آور است.

وی گفت: دایی سومین بازیکن جهان و اسطوره فوتبال ایران است اما من از او می‌خواهم در فضایی آرام با قدرت کار خود را دنبال کند تا تیم ما را به پله قهرمانی برساند. اگر حاشیه‌ای و مسائلی است همه را به باشگاه و من بسپارد چون من تمام قد از دایی حمایت می‌کنم و هرگز نمی‌گذارم حق پایمال شود البته هیچ وقت هم سعی نمی‌کنم اعتراض‌های بی‌مورد داشته باشم تا خدای ناکرده تیم‌های دیگر ضرر کنند.

رویانیان تاکید کرد: من هر کاری از امروز میکنم تا دایی آرامش داشته باشد. از دایی هم میخواهم دیگر فکرش را به هیچ چیزی مثل قبل به جز موفقیت پرسپولیس مشغول نکند و فکر تیم و مسابقات باشد. از الان هم این را اعلام میکنم به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هر کس به دایی توهین کرد شخصا جوابشان را خواهم داد و دیگر نیاز نیست دایی زحمت بکشد. ما دایی را می خواهیم تا با آرامش خاطر تیم ما را قهرمان کند و به هدفش برسد و مثل همیشه با تعصب کار خود را دنبال کند.