به گزارشافکارنیوز،وزنه برداران ایران روز دوم رقابت‌های خود در بازی‌های پاراآسیایی را نیز با مدال آغاز کردند. در چهارمین روز از سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان و در ادامه مسابقات وزنه‌برداری، وزنه‌برداران ایرانی در دسته سنگین‌وزن با ارتقای رکوردها به مدال های خوشرنگ آسیا رسیدند.

در جریان رقابت های دسته سنگین وزن تعداد شرکت کننده ها کم بود و به همین دلیل مسوولان برگزاری بازی‌ها طبق قوانینی دیگر بازی‌ها را برگزار کردند. در این دسته که ۱۲ وزنه‌بردار حضور داشتند رقابت‌ها به صورت ادغامی(AH) برگزار می‌شد. وزنه‌برداران اوزان ۸۸ تا ۱۰۷ + کیلوگرم با هم رقابت کردند.

میثم متقیان در دسته ۱۰۷ + کیلو با رکورد ۱۸۵ کیلوگرم مدال طلا را به دست آورد و مدال نقره هم با ۱۵۸ کیلوگرم به مهدی صیادی در دسته ۱۰۷ کیلو رسید.

در جریان این رقابت‌ها مهدی صیادی که در اصل در یک وزن پایین‌تر نسبت به میثم متقیان قرار دارد با مهار وزنه ۱۴۰ کیلوگرمی رکورد جوانان جهان را ارتقا داد. سپس میثم متقیان با مهار وزنه ۱۶۸ کیلویی رکود جوانان جهان را بهبود بخشید و به نام خود ثبت کرد.

در ادامه بار دیگر متقیان با مهار وزنه‌های ۱۷۸ و ۱۸۳ کیلوگرمی با بهبود رکورد جوانان جهان مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکت چهارم به مهار وزنه ۱۸۵ کیلوگرمی رکورد جدید را در دسته سنگین‌وزن به نام خود ثبت کرد.

مهدی صیادی هم با مهار وزنه‌های ۱۵۱ و ۱۵۶ کیلوگرمی در حرکات دوم و سوم زمانی‌که نقره‌اش قطعی شده بود با انتخاب وزنه ۱۵۸ کیلوگری به منظور رکوردشکنی با مهار این وزنه رکورد جدید را به نام خود ثبت کرد.

تیم وزنهبرداری ۵ نفره ایران دیروز در نخستین روز رقابت ها با دو مدال طلا و یک نقره به کارش پایان داد و امروز نیز با یک طلا و یک نقره کارش در بازیهای پاراآسیایی جوانان را به عنوان قهرمان به پایان رساند.