پرسپولیسی ها یکی پس از دیگری میروند!

به گزارش افکارنیوز، در حالی که کمتر از ۱۲ روز به آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر باقی مانده تیم‌ها در تکاپوی تقویت خود برای ادامه رقابت‌ها هستند. در این میان پرسپولیس با رویانیان مثل فصل‌های گذشته پر سر و صدا ظاهر شده و دست روی گزینه‌های زیادی گذاشته اما تاکنون با بازیکنی به توافق نرسیده است. هرچند به نظر می‌رسد در یکی، دو روز آینده اتفاقات جدیدی می‌افتد.

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازیکنانی که مقصدشان پرسپولیس است یا در آستانه ترک این تیم هستند.

محسن مسلمان نخستین بازیکنی بود که بحثآمدنش به پرسپولیس مطرح شد. بعد از مذاکرات مدیران سرخ با ذوب آهن قرار شد پرسپولیس در قبال مسلمان دو بازیکن خود را که مشخصا غریبی و خانزاده بودند به تیم اصفهانی بدهد.

توافقات در حال انجام بود که به دلیل مخالفت غریبی و خان‌زاده با این انتقال، مدیران دو باشگاه دست به کار شدند و کمی معادلات به هم ریخت. بعد از این بود که بحثحضور بازیکنان دیگری مثل رضا محمدی در ذوب آهن مطرح شد اما در این میان خان‌زاده تا حد زیادی برای رفتن به ذوب آهن راضی شد و غریبی هم به رویانیان گفت که مشکلی برای بازی در ذوب آهن ندارد.

در حال حاضر این انتقال مراحل پایانی خود را طی می‌کند و اگر اتفاق خاصی نیفتد مسلمان در ازای حضور خان‌زاده و غریبی در ذوب آهن پرسپولیسی می‌شود.

رضا نوروزی مهاجم نفت تهران دیگر بازیکنی است که دایی و پرسپولیس به شدت دنبال او هستند. مسئولان باشگاه نفت که خود در نقل و انتقالات نیم فصل به دنبال ۳،۴ بازیکن پرسپولیس بودند برای صدور رضایت‌نامه نوروزی روز گذشته جلسه‌ای با پرسپولیسی‌ها برگزار کردند و به توافق اولیه هم رسیدند.

نفتی‌ها ابتدا به دنبال معاوضه نوروزی با خان‌زاده و یک سرخپوش دیگر بودند که پرسپولیس به خاطر توافق با ذوب آهن بر سر مدافع خود بازیکنان دیگری برای معاوضه به همتای تهرانی خود پیشنهاد دادند و قرار است نفتی‌ها پس از بررسی شرایط نظر نهایی خود را در این رابطه اعلام کنند. در حال حاضر مدیران این باشگاه راضی به رفتن مهاجم خود نیستند و حضور نوروزی در پرسپولیس فعلا منتفی است.

از سوی دیگر بازیکنان زیادی در نیم فصل از پرسپولیس جدا خواهند شد. میلاد غریبی، محمدرضا خان‌زاده، رضا محمدی، هادی نوروزی، غلامرضا رضایی و مارکو سپانوویچ ۶ بازیکنی هستند که به رفتنشان از جمع شاگردان دایی تا حد زیادی قطعی است.

غریبی از ذوب آهن، مس کرمان، نفت تهران(به طور رسمی) و استقلال خوزستان، استقلال و تراکتورسازی پیشنهاد دارد. او بارها گفته دوست ندارد در پرسپولیس نیمکت نشین باشد و به تیمی می‌رود که بتواند خود را نشان دهد. احتمال حضور او در ذوب آهن زیاد است و به همراه خان‌زاده باید او را در نیم فصل دوم بازیکن این تیم دانست. قرارداد آنها قرضی خواهد بود و برای فصل بعد به پرسپولیس بازمی‌گردند.

رضا محمدی دیگر بازیکنی است که از پرسپولیس رفتنی است. او هم از نفت و ذوب آهن پیشنهاد دارد. نفت به دلیل رفتن سوشا مکانی نیاز مبرم به دروازه‌بان دارد و یکی از گزینه‌ها جدی آنها هم محمدی است. او به احتمال فراوان به همراه هادی نوروزی به نفت می‌رود و رضا نوروزی مسیر برعکس آنها را طی می‌کند. با این وجود انتقال این سه بازیکن هنوز نهایی نشده و مسئولان نفت نظر نهایی را در این رابطه خواهند داد.

غلامرضا رضایی هم که زودتر از همه جدایی خود را از پرسپولیس اعلام کرد به فولاد بسیار نزدیک شده و به احتمال فراوان ادامه فوتبالش را در اهواز سپری خواهد کرد.

مارکو سپانوویچ دیگر بازیکنی است که در لیست خروجی‌ها قرار دارد. او که با وجود بر تن کردن پیراهن شماره ۸ پرسپولیس، یکی از کم‌اثرترین بازیکنان این تیم در نیم فص نخست بود چاره‌ای جز جدایی برای خود نیافته و روز گذشته هم برای این کار با مسئولان باشگاه به توافق اولیه رسید.

ضمن اینکه این روزها فیلمهای زیادی از بازیکنان مختلف در تمرین سرخپوشان برای دایی آورده میشود تا او پس از دیدن کیفیت بازیکنان درباره جذب آنها اظهار نظر کند اما سرمربی پرسپولیس تاکید دارد که از روی فیلم و سیدی بازیکن جدید انتخاب نمیکند و فعلا همان مسلمان و رضا نوروزی را در نظر دارد.