افشاگری یک برنامه اسپانیایی درباره توپ طلا

به گزارش افکارنیوز، دو ماه بیشتر به انتخاب بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ باقی نمانده است و پیش بینی درباره گزینه نهایی فیفا بسیار زیاد است.

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و فرانک ریبری سه گزینه‌ای هستند که بیشترین شانس را برای کسب این جایزه دارند البته آسیب دیدگی طولانی مدت ستاره آرژانتینی بارسلونا باعثشده است تا شانس او کمتر از دو گزینه دیگر شود. کریستیانو رونالدو که این روزها در بهترین دوران خود به سر می‌برد و یکی از آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است. فرانک ریبری هم که فصل قبل نمایش خیرکننده‌ای با بایرن داشت و سه گانه فوتبال آلمان و اروپا را با این تیم به دست آورد.

برنامه ورزشی پونتو پلوتا اسپانیا در خبری اختصاصی اعلام کرد که فیفا جلسه عکس گرفتن با توپ طلا را با فرانک ریبری هافبک آلمانی به تاخیر انداخت. قرار بود که این هفته مراسم عکس گرفتن ریبری با توپ طلا به صورت مخفیانه برگزار شود که این مراسم به تاخیر افتاد.

این برنامه ورزشی ادامه داد که لغو مراسم عکس گرفتن ریبری با توپ طلا خشم این بازیکن فرانسوی و باشگاه بایرن مونیخ را برانگیخته است چرا که آنها معتقدند فیفا با این اقدام خود می‌خواهد توپ طلا را به کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید بدهد.

بعد از آنکه فیفا زمان رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ را دو هفته به تاخیر انداخت گمانه‌زنی‌های زیادی به وجود آمد. بسیاری معتقدند که فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا با این اقدام خود می‌خواهد این جایزه را به کریستیانو رونالدو بدهد این درحالی است که خود ریبری چنین نظری ندارد.

ريبري در گفت و گويي که دو روز پيش با روزنامه لوموند فرانسه داشت تاکيد کرد که شايسته کسب توپ طلاي فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ است و اطمينان دارد که اين جايزه را به دست ميآورد. او گفت رونادو تنها چند هفتهاي است که خوب بازي ميکند. اين درحالي است که او با بايرن فصل رويايي را پشت سرگذاشت و سه گانه فوتبال آلمان و اروپا را به دست آورد.