اظهارات جالب دوستی درمورد مهدی‌کیا

به گزارشافکارنیوز،علی دوستی‌مهر در مورد دیدار پیشکسوتان پرسپولیس با ستارگان میلان که برای خداحافظی مهدوی کیا از فوتبال ترتیب داده شده بود، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این بازی در شان فوتبال ما و بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا است که سال‌ها برای ایران زحمت کشیده و پرچم کشورمان را در رده‌های ملی و باشگاهی در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآوردند.

وی با تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این بازی ادامه داد: همه اسطوره‌های فوتبال ایران باید اینگونه از فوتبال خداحافظی کنند. ضمن اینکه تیم ها و باشگاه‌های ما در چنین دیدارهایی شخصیت‌ بالاتری پیدا می‌کنند. در کنار این مسائل یک احترام و ارزش واقعی برای بزرگان فوتبال گذاشته می‌شود و آنها با دلگرمی به دوران بازیگری خود پایان می دهند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران اضافه کرد: سال‌های سال چنین بازی‌هایی فراموش نمی‌شود و حرکتی خواهد بود که برای همیشه از آن یاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک سری آدم‎ها مانند مهدوی‌کیا با خدا معامله می‌کنند، تصریح کرد: مهدی در زمان بازیگری و مطمئنا پس از آن یک اسطوره و شخصیت بزرگی بوده و خواهد بود. باور کنید حتی بعد از بازی با سپاهان که مظلومانه رفت، به ارزش و عزت او افزوده شد. خدا با مهدی بود که پس از آن روز تلخ چنین شرایطی ایجاد شد و در یک روز رویایی و در اوج کاملا محترمانه به دوران بازیگری‌اش پایان داد.

دوستی‌مهر در خصوص اینکه چه خاطره ای از روزهای نخست همکاری با مهدوی‌کیا دارد، اظهار کرد: همه روزهایی که با مهدی بودم چه آن زمان که تازه به بانک ملی آمده بود و چه امروز که یک بازیکن و اسطوره بزرگ است، خاطره انگیز است اما یادم نمی‌رود زمانی با بانک ملی در یادواره مرحوم پرویز دهداری شرکت کردیم و تیم‌‎های جوانان و نوجوانان ما قهرمان آن مسابقات شدند. مهدی همزمان در هر دو تیم به میدان رفت و هم آقای گل جوانان و هم آقای گل نوجوانان شد.

وی همچنین تصریح کرد: یادم نمی‌رود مهدوی‌کیا هر وقت به سر تمرین می آمد چندین نفر از اعضای خانواده‌اش با او بودند مثل هادی و مصطفی و … به همین دلیل من با شوخی به او می‌گفتم فقط با همین نفرات تمرین یا بازی کنی، خودش یک تیم است.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در مورد اینکه کدام بازی مهدوی‌کیا در این سال‌ها برایش خاطره انگیزتر بود، یادآور شد: مهدی در دوران بازیگری دو کار بزرگ کرد، ابتدا گلزنی به آمریکا بود که دل مردم و حتی مقام معظم رهبری را شاد کرد و از دست رهبری کارت پایان خدمتش را دریافت کرد. پس از آن گل و پیروزی بود که همه مردم ایران به خیابان ریختند و تا صبح شادی کردند.

وی در این خصوص افزود: مهدی یک بازی فراموش نشدنی هم در زمان بازیگری در تیم هامبورگ دارد. در حالی که آلمانی‌ها خود را نژاد برتر دنیا می‌دانند، مهدی کاری کرد که در آلمان نام ایران بلند آوازه‌تر شد. او در یکی از بازی‌ها در حالی که خود در موقعیت گلزنی قرار داشت، پاسی به " روی پریگر " مهاجم آلمانی هامبورگ داد تا او گلزنی کند. پریگر بعد از گل به سمت مهدی آمد و پایش را بوسید. من و همه مردم ایران در آن لحظه به ایرانی بودنمان افتخار کردیم. همان حرکت تمدن بزرگ ایرانی را بار دیگر در جهان نمایان کرد، اتفاقی که فراموش نشدنی است.

دوستی مهر در خصوص توانایی مهدوی‌کیا هم اینگونه صحبت کرد: مهدی در آینده هم می‌تواند سرمربی بزرگ و هم می‌تواند مدیری مطرح در فوتبال ایران و جهان شود. من این مساله را با اطمینان کامل می‌گویم زیرا او هوش بالای فنی و قدرت بسیاری در مدیریت دارد و قطعا در این دو بخش هم می تواند برای فوتبال ایران افتخارآفرینی کند.

وی اضافه کرد: حضور او در تیم جوانان یک نعمت بزرگ است. مهدی نه تنها به عنوان مدیر فنی بلکه باید تجربه خود را در مستطیل سبز به بازیکنان جهان منتقل کند زیرا وقتی بازیکنی زیر دست مهدی مهدوی‌کیا پرورش می‌یابد، قطعا آینده خوبی خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در پایان گفت: ما از مهدی مهدویکیا خواسته و میخواهیم تنها به مدیر فنی بودن در تیم جوانان اکتفا نکند و در تمرینات لخت شده به وسط زمین بیاید و با بازیکنان جوان کار کند. قطعا همه دوست دارند با مهدی کار کنند، در این شرایط تیم جوانان به وجود مهدی که در بیرون زمین شخصیتش باعث بالا رفتن وزن تیم میشود و در درون زمین تجربهاش توان فنی تیم را بالاتر میبرد نیاز دارد و روزهای خوبی را با او پیش رو خواهد داشت.