به گزارش افکارنیوز، دختر علی پروین که پیش از این در صحنه‌ای از فیلم " متروپل " ساخته مسعود کیمیایی حضور یافته بود، یکی از نقش‌های مهم فیلم " دربست آزادی " را ایفا می‌کند که همین مساله باعثشد پدرش برای تماشای هنرنمایی دخترش در پشت صحنه این فیلم حاضر شود.

علی پروین ابتدا به سینما اروپا یکی از لوکیشن‌های اصلی این فیلم رفت و ضمن دیدار با عوامل فیلم در جریان داستان فیلم قرار گرفت.

در صحنه ای از " دربست آزادی " که پروین برای دیدن آن سر صحنه آمده بود، دو شخصیت اصلی فیلم برای نقد کردن چکی که در دست داشتند به سراغ یک دختر دلار فروش ارمنی می روند که نقش این دختر را فرزند علی پروین ایفا می کند.

این صحنه در پاساژی نزدیک سینما اروپا فیلمبرداری می شد ولی وقتی پروین از سینما به نزدیکی پاساژ رسید، تبدیل به جاذبه مهمی برای عابران و کسبه خیابان جمهوری شد که همه می خواستند عکس یادگاری با او بیاندازند.

حضور خیل علاقه مندان علی پروین رفته رفته به قدری زیاد شد که در کار فیلمبرداری اختلال ایجاد کرد و سرانجام علی پروین به سختی راه خود را از میان جمعیت گشود و صحنه فیلمبرداری را ترک کرد.

تاکنون نیمی از فیلمبرداری " دربست آزادی " در خیابان‌های مرکزی تهران انجام شده و گروه تولید در تلاشند تا فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شود.

در خلاصه داستان فیلم امده است: دو جوان یکروز تصمیم می‌گیرند برای گرفتن طلبشان در شهر راهی شوند…

عوامل فیلم دربست آزادی عبارتند از کارگردان: مهرشاد کارخانی، تهیه کننده: سید محمد قاضی، مجری طرح و سرمایه گذار: رضا سلامی و موسسه فیلمسازی موج نو پگاه، نویسنده: مهرشاد کارخانی با همکاری مجید رحیمیان، مدیر فیلمبرداری: داریوش عیاری، صداربردار: اسحاق خانزادی، موسیقی: ستار اورکی، تدوین: فرامرز هوتهم، دستیار اول کارگردان: علی صفی خانی، برنامه‌ریز: روناک رنجی، دستیار دوم کارگردان: رضا عسگری، دستیار سوم کارگردان: سید علیرضا قاضی، طراح صحنه و لباس: علی ابراهیمی، طراح چهره پردازی: نیلوفر گوهردوست، دستیار فیلمبردار: اکبر دهقان، منشی صحنه: فروغ غیاثوند، دستیار صحنه و لباس: مریم محمدی‌پور، عکاس: مریم جوادی، جانشین تولید: دانیال امینی، تدارکات: علی بهرام.

بازیگران فیلم نیز شامل سحر قریشی، حسام شجاعی، امید علومی، مانی حیدری، علی ظهوری و با حضور شهره قمر، با هنرمندی سروش صحت، کرامت رودساز، رضا ناجی و ذبیح افشار است.