به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی در مورد حضورش در باشگاه داماش گیلان و پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس به او گفت: از طرف وزارتخانه هیچ‌کس به طور جدی با من برای حضور در پرسپولیس صحبت نکرده است. فردا جلسه‌ای با وزیر ورزش دارم اما در این جلسه قرار است در رابطه با باشگاه داماش، ورزشگاه‌های سردار و عضدی بحثو گفت‌وگو کنیم. من چیزی درباره پرسپولیس نمی‌گویم مگر اینکه ایشان این بحثرا مطرح کند.

وی در مورد اینکه اگر وزیر ورزش پیشنهاد حضور در پرسپولیس را به او بدهد چه خواهد کرد گفت: بعید می‌دانم فردا فرصتی در مورد حضور در پرسپولیس فراهم شود. با این حال اگر ایشان پیشنهاد دهند من بحث‌های کلانی دارم که مطرح خواهم کرد.

عابدینی در مورد پیشنهاد فتح‌الله زاده به او برای حضور در استقلال گفت: فتح‌الله زاده ناهار میهمان من بود و در مورد بحثکلان فوتبال صحبت کردیم. فتح‌الله زاده به من گفت اگر من نیاز به کمک داشته باشم، در استقلال من را کمک می‌کنی؟ که به او گفتم کدام استقلال؟ استقلال دولتی یا استقلال تحت پیمان مدیریت تو؟ گفت استقلال تحت پیمان مدیریتی من که به او گفتم در این صورت و در صورتی که قرارداد ۵ ساله برای مدیریت پیمانی در استقلال داشته باشد در بخش آکادمی فوتبال توسعه زیرساخت‌ها به استقلال کمک خواهم کرد زیرا من لینک‌هایی داریم که می‌توانم آن آکادمی بزرگ باشگاه استقلال که فتح‌الله زاده آرزوی آن را دارد ایجاد کنم.

وی افزود: من اگرچه رقیب استقلال بوده و هستم اما در جامعه با همدیگر رفیق هستیم و من در بخش زیرساخت‌ها و توسعه فوتبال به همان شرطی که گفتم به استقلال کمک می‌کنم زیرا برای توسعه فوتبال و پرورش نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باید به علم روز مجهز بود و برای توسعه زیرساخت باید ارتباط‌های بین‌المللی داشت.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد وضعیت تغییرات مدیریتی در این باشگاه گفت: تصور می‌کنم تحقیقات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس ایجاد شود اما من خواهشم این است که وقتی قرار است این اتفاق بیفتد کارنامه رویانیان را هم ارزیابی کنند. او زمانی که به پرسپولیس آمد کارنامه‌ای در فوتبال نداشت اما اکنون صاحب کارنامه است بنابراین باید کارنامه او را آیتم به آیتم بررسی کنند و اگر در یکی دو مورد نمره قبولی نمی‌گیرد در ۱۰ آیتم دیگر نمره قبولی دارد. بنابراین خواهشم این است که از وجود چنین مدیر توانمندی در جمع مدیران جدیدی که بر سر کار می‌آیند استفاده شود البته هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس باید بافت خوبی داشته باشد که سابقه توانمندی و حراست از مسائل فرهنگی، عقیدتی و مسائل اصلی نظام را داشته باشد و اگر در آن صورت من را هم به عنوان عضو کوچکی بپذیرند حاضرم به پرسپولیس کمک کنم.

عابدینی در مورد ارزیابی‌اش از حضور تیم ستارگان میلان در ایران و بازی با پیشکسوتان پرسپولیس گفت: کلیت موضوع بسیار زیبا بود. اول اینکه بازیکنان دو تیم با وجود آنکه سن و سالی از آنها گذشته بود و دیگر نمی‌توانستند در دنیای حرفه‌ای بازی کنند اما روح حرفه‌ای در بازی آنها دیده شد. شاید به دلیل بالا رفتن سن حرکاتشان کند شده بود اما با تمام وجود بازی کردند.

وی ادامه داد: در زمینه اخلاقی و رفتاری نیز بازیکنان دو تیم رفتارهای بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند. همچنین هیجانی که مردم به این دو مسابقه دادند و استقبالی که از این دو مسابقه انجام شد از نکات قابل توجه بود. در آخر مسابقه هم بدهکاری جامعه فوتبال به مهدی مهدوی‌کیا پرداخت شد و ایشان در یک بازی خوب خداحافظی کرد. مسابقه‌ای که مردم استقبال خوبی از آن داشتند و اکنون دیگر آقا مهدی نمی‌تواند به جامعه فوتبال بگوید که از آنها طلبکار است زیرا بدهی جامعه فوتبال به او پرداخت شد.

مدیرعامل داماش گیلان در مورد اینکه ظاهرا بازیکنان میلان برای حضور در تلویزیون طلب پول کرده بودند گفت: باید قبول کنیم که آنها بازیکنان حرفه‌ای هستند و ما باید یاد بگیریم که حضور آدم‌ها، تفکرات‌ آنها و ساعت‌هایی که وقت می‌گذارند ارزشمند است و باید هزینه‌هایش پرداخت شود. وقتی روسای جمهور بازنشسته کشورها برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی یا مراسمی خاص پول می‌گیرند چرا بازیکنان میلان چنین نکنند؟ این کار حرفه‌ای‌گری است.

وی در مورد بحثتغییر و تحولات داماش گیلان در زمینه مدیریت گفت: در بحثبازیکن من مجوز خروج ۴ بازیکن را از داماش دادم. داسیلوا، کبه، جهانگیر عسگری و محمد آبشک از تیم ما رفتند اما من برای جوانان فرصت‌سازی کردم و بازیکنان جوان ما به خوبی خودشان را در دیدار با سایپا نشان دادند و به یک پیروزی خوب رسیدند آن هم در حالی که کاپیتان تیم یعنی رضا مهدوی نبود و ۴ بازیکن هم از تیم ما جدا شده بودند. من با چنین کاری که کردم در نیم‌فصل ۵/۱ میلیارد تومان برای باشگاه صرفه‌جویی کردم در حالی که بیشتر باشگاه‌ها در نیم‌فصل ۵/۱ تا ۲ میلیارد تومان هزینه کردند.

مدیرعامل داماش گیلان در مورد استعفای خودش از مدیریت این باشگاه گفت: اگرچه هیئت‌مدیره به طور مکتوب با استعفای من مخالفت کرده اما فقط ۵ روز دیگر از فرصت من به هیئت‌مدیره برای معرفی جانشینم وقت باقی مانده است و من بعد از بازی با ملوان در هفته هفدهم لیگ برتر دیگر مدیرعامل داماش نخواهم بود. زیرا نمی‌توانم بدون پول باشگاه داماش را جمع کنم و شرمنده بازیکنان می‌شوم. آنها برای تیم کم نگذاشتند ولی من کم اورده‌ام و به همین دلیل می‌روم.

وی در مورد اینکه بحث کنارهگیری او از داماش بر روی نتیجه تیم در دربی گیلان تاثیر نمیگذارد گفت: من فکر نمیکنم اینگونه باشد زیرا این خبر دیگر کهنه است. فکر میکنم بازی خوبی بشود. ملوان خوب کار کرده ما هم تیم سرحالی هستیم اما این داماش است که این دربی را با پیروزی پشت سر میگذارد.