فرامرزی: گروه مرگ برای ما بی‌معنی است

به گزارش افکارنیوز، محمد فرامرزی در خصوص حضورش در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و شایعاتی که مبنی بر از قبل مشخص بودن این قرعه‌کشی شده است، اظهار داشت: به هر حال در همه مسابقات حساس قرعه‌کشی وجود دارد و کسی نمی‌تواند روی قرعه‌کشی تاثیر بگذارد و تنها شانس در آن دخیل است.

وی افزود: همه تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند تیم‌هایی هستند که قهرمان یا نایب قهرمان لیگ‌های کشورهای خود شده‌اند و تیم ضعیفی وجود ندارد. از اسم این لیگ هم مشخص است که قهرمانان درآن شرکت می‌کنند.

مدیر تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به اینکه گفته می‌شود این تیم در گروه مرگ لیگ قهرمانان حضور دارد، گفت: من اعتقاد دارم که صحبت کردن در مورد قوی یا ضعیف بودن و مرگ خواندن گروه‌ها برای تیم‌هایی که سودای قهرمانی دارند، بی معنی است. اگر تیمی تنها هدفش صعود از گروهش باشد، شاید حضور در یک گروه برای این تیم مرگ هم قلمداد شود اما برای تیمی مثل سپاهان فرقی ندارد که در کدام گروه قرار بگیرد، چون هدف ما قهرمانی در لیگ قهرمانان است و گروه مرگ برای تیمی با سابقه و کارنامه سپاهان بی معنی است.

فرامرزی تصریح کرد: شاید در گروه ما تیم‌های سطح بالاتری حضور داشته باشند و این موضوع صحت دارد اما سپاهان هم تیم سطح بالایی محسوب می‌شود و نتایج درخشانی در آسیا گرفته است.

وی در خصوص دیدار سپاهان و گسترش فولاد هم که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، عنوان کرد: من دیروز از مالزی و مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان بازگشتم و در بازی حضور نداشتم اما نتیجه مساوی آن هم در دیدار خانگی به هیچ وجه برای تیمی چون سپاهان راضی کننده نیست. با توجه به اینکه ما با تیم‌های دیگر در رقابت برای قهرمان شدن هستیم باید نتایج بهتری بگیریم. امیدواریم که این نتایج در بازی‌های آینده جبران شود. در فوتبال هیچ نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی نیست و ما می‌توانیم به صدر جدول برسیم و قهرمان شویم.

سرپرست تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در خصوص اینکه غلامی بعد از تعویضش در بازی با گسترش فولاد به رختکن رفته است، اظهار داشت: من در این باره اطلاعاتی گرفتم و متوجه شدم که غلامی بعد از تعویض به رختکن رفته است. مشکل خاصی نبود و این بازیکن هم امروز در تمرینات شرکت کرد. با توجه به اینکه غلامی تنها مهاجم تیم ما است، فشار زیادی روی او وجود دارد و او تحت فشار روحی و روانی باز می‌کند. آنچه مهم است اینکه مشکل خاصی ندارد و رفتن او به رختکن اتفاق خاصی نبود.

فرامرزی درباره اینکه کرانچار اعلام کرده مشکل سپاهان ضعف مهاجمان در گل‌زنی است، گفت: این موضوع درست است که ما در گل‌زنی مشکل داریم و تصمیماتی هم گرفته بودیم که این نقیصه را برطرف کنیم اما شروع زود هنگام نیم فصل دوم همه برنامه‌های ما را به هم ریخت. سوکای و نویدکیا که مصدوم هستند نتوانستند در مدت زمان کوتاه نیم فصل دوم خود را برسانند و همه این مسائل دست به دست هم داد تا نتایج سپاهان به این شکل رقم بخورد. البته با این وجود بچه‌ها زحمت زیادی می‌کشند و تلاش خود را هم انجام داده‌اند اما برخی مواقع نتایجی رقم می‌خورد که راضی کننده نیست.

وی در خصوص وضعیت جالوویچ که می‌خواهد از سپاهان جدا شود و همچنین سرجیو وندیک که قرار است به جمع زرد پوشان اصفهانی بپیوندد، اظهار داشت: درباره وضعیت جالوویچ باید بگویم که هنوز تا فرصت نقل‌وانتقالات بین‌المللی زمان باقی مانده است و باید ببینیم چه شرایطی فراهم می‌شود و این بازیکن را به کدام تیم می‌توانیم بدهیم. وضعیت سرجیو وندیک هم هنوز به طور کامل مشخص نشده و او ابتدای هفته آینده آزمایشات نهایی پزشکی خود را می‌گذراند تا بعد از نهایی شدن وضعیتش با او قرارداد ببندیم.

سرپرست فولاد مبارکه سپاهان در پاسخ به این سوال که نویدکیا و سوکای چه زمانی به ترکیب این تیم اضافه خواهند شد، تاکید کرد: تا جایی که من خبر دارم وضعیت این ۲ بازیکن خوب است. البته خوب از این جهت که آنها تمرینات ابتدایی خود را آغاز کرده‌انداما این که چه زمانی می‌توانند به تمرینات گروهی برگردند به نظر پزشک تیم بستگی دارد هر چند به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

فرامرزی با اشاره به جدایی آرش افشین از جمع زرد پوشان اصفهانی، گفت: جدایی آرش افشین تا حدود زیادی مشخص بود. باشگاه سپاهان همه چیز را برای این بازیکن فراهم کرد و افشین بازیکن بزرگی بوده و هست و سپاهان هم با انگیزه سراغ این بازیکن رفت تا او را جذب کند و خود این بازیکن هم برای اینکه اوج بگیرد به جمع ما اضافه شد اما نتوانست کیفیت لازم را در ترکیب سپاهان داشته باشد.

وی ادامه داد: خواسته خود این بازیکن بود که از سپاهان جدا شود و به لحاظ روحی و روانی نمی‌توانست در جمع تیم ما بماند. با توجه به اینکه علاقه داشت به فولاد بازگردد و این باشگاه هم درخواست رسمی برای جذب افشین داشت و همچنین بر مبنای دیدگاه حرفه‌ای باشگاه فولاد مبارکه سپاهان نخواستیم این بازیکن را به زور نگه داریم. در مورد جباری هم همین اتفاق افتاد و بازیکنی که خودش می‌گوید دیگر نمی‌توانم ادامه دهم، نخواهد توانست کمکی به تیم کند. با وجود اینکه سپاهان همه شرایط را برای این ۲ بازیکن آماده کرده بود اما آنها دیگر نمی‌توانستند کمکی به سپاهان بکنند.

سرپرست تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان خاطرنشان کرد: قبل از اینکه آرش افشین از سپاهان جدا شود، ما از جدایی جباری ضربه خوردیم. ما برای جذب این بازیکن برنامه داشتیم و می‌خواستیم که او با وجود مصدومیت نویدکیا خلا این بازیکن را پر کند. در خط حمله هم بازیکنان تلاش زیادی کردند و مشکل گل نزدن ما فقط به خط حمله باز نمی‌گردد و بخشی از این مشکل هم به عملکرد بخش‌های دیگر باز می‌گردد که تیم ما یک «پلی میکر» برای ایجاد فرصت گل‌زنی ندارد که امیدواریم با بازگشت نویدکیا این مشکل حل شود.

فرامرزی با بیان اینکه مشکل گل‌زنی این نیست که صرفا با اضافه شدن یک بازیکن حل شود، افزود: سپاهان اکنون به یک «پلی میکر» با تجربه نیاز دارد که برای مهاجمان فرصت گل‌زنی ایجاد کند. یک مهاجم مکمل هم در کنار محمد غلامی خط حمله تیم ما را تقویت می‌کند که ما با اضافه کردن سرجیو وندیک هلندی که سابقه آقایی گلی در لیگ استرالیا را دارد، می‌خواهیم مشکل گل‌زنی را حل کنیم. فکر نمی‌کنم در حال حاضر انتخابی بهتر از این هم داشته باشیم و امیدواریم این مهاجم به تیم ما کمک کند چرا که ما تا به اینجا گل‌های زیادی دریافت نکردیم و این نشان می‌دهد که سپاهان در عقب زمین مشکلی ندارد و فقط در خط حمله مشکلاتی هست که اگر حل شود تیم ما شایستگی‌اش را نشان خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که سپاهان نگران از دست دادن سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان نیست، خاطرنشان کرد: از حالا زود است که راجع به این موضوع صحبت کنیم. هدف ما هنوز قهرمان شدن است و مطمئنا تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد.