رویانیان و فتح‌الله‌زاده ستاره‌های فوتبال بی‌تماشاگر!

به گزارشافکارنیوز،«رویانیان عددی نیست!» «فتح الله‌زاده کارهای من را تقلید می‌کند!»، «رویانیان کمبود دارد!» «کارهای فتح‌الله‌زاده بچگانه است» و…

اینها مشتی از خروار تیترهای مصاحبه مدیران پرسپولیس و استقلال در رسانه‌هاست. صحبت‌ها و کری‌هایی که شاید در روزهای اول برای هواداران دو تیم جذاب بود اما این روزها آنقدر تکراری و خسته کننده شده که حتی خردسال‌ترین هواداران دو تیم را هم به وجد نمی‌آورد!

فتح‌الله‌زاده و رویانیان مدت‌هاست یاد گرفته‌اند با به کار بردن ادبیاتی ضعیف تیتر یک رسانه‌ها از خبرگزاری‌ و سایت‌ها تا روزنامه‌های ورزشی شوند.

جالب است که این دو، بعد از مدتی درشت‌گویی به یکدیگر به یکباره آشتی ‌کنان برگزار می‌کنند و گل می‌گویند و گل می‌شنوند.

انگار نه انگار چند روز پیش علیه یکدیگر بدترین و سبک‌ترین جملات را به کار برده‌اند.

آنقدر این روش در ۲ سال اخیر تکرار شده که برخی به این مصاحبه‌ها به دیده، جنگ‌های زرگری می‌نگرند و می‌گویند شاید آنها شب گذشته با هم تلفنی هماهنگ می‌کنند و روز بعد اینگونه در رسانه‌ها به یکدیگر می‌تازند و پس از آن هم می‌خندند. اینگونه است که در روزگاری که فوتبال بی‌ستاره ما بی‌تماشاگر هم شده، روی جلد روزنامه‌ها عکس‌های قد و نیم قد این ۲ مدیر میانسال فوتبال به جای بازیکنان فوتبال خودنمایی می‌کند!

کافی است فقط یکبار روی جلد روزنامه‌های ورزشی را در یکماه اخیر مرور کنید؛ چند بار رویانیان و فتح‌الله‌زاده تیتر و عکس یک شده‌اند؟

البته این مسئله به خودی خود نمی‌تواند ایرادی داشته باشد. وقتی این دو مدیرعامل به عنوان مدیران دو باشگاه پرطرفدار صحبت می‌‌کنند رسانه‌ها نمی‌توانند نسبت به پردازش آن بی‌اهمیت باشند اما گاهی این دو مدیرعامل به ظاهر یا دشمن می رود که غیر از موضع‌گیری علیه هم کارهای اصولی‌‌تری مثل درآمدزایی در پیش دارند. کارهایی که بدهی کمتری به جا بگذارد تا اگر زمانی آنها رفتند مدیران بعدی در مصیبت بدهای آنها عزا نگیرد.

البته کمابیش به مصاحبه‌های آنها بابت بی‌پولی و پول نرسیدن از وزارت عادت کرده ایم.

روز دیگر از اینکه قرار است مدیران دیگری جانشین‌ آنها شوند خرده می‌گیرند و روز دیگر هم علیه یکدیگر مصاحبه می‌کنند!

آیا مدیران باشگاه‌های بزرگ در فوتبال جهان هم با چنین روشی مدیریت می‌کنند؟!

مگر همین علی فتح‌الله‌زاده و محمد رویانیان مدام فوتبال ما را با فوتبال کشورهای اروپایی مقایسه نمی‌کنند و شرایط باشگاه‌‌های اروپایی را به رخ‌مان نمی‌کشند؟! پس چرا رفتار خودشان را با مدیران باشگا‌ه‌های بزرگ مقایسه نمی‌کنند؟!

رویانیان و فتح‌الله‌زاده بگویند چند بار در یک ماه از فلورنتینو پرز مدیرعامل رئال مادرید و ساندرو روسل مدیرعامل بارسلونا علیه هم مصاحبه می‌بینند و می‌خوانند؟!

آنها بگویند آیا گلیزر(مالک باشگاه منچستر) در منچستر یونایتد هم به اندازه آنها هر روز با رسانه‌ها صحبت می‌کنند!؟

البته مدیران استقلال و پرسپولیس کار را به جایی رسانده‌اند که گاهی اوقات در یک روز بیش از چند بار مصاحبه می‌کنند. حتی یکبار خود رویانیان گفت: «آنقدر حرف‌ زده‌ام که خبرگزاری‌ها و سایت‌ها هنگ کرده‌اند!»

آقایان مدیرعامل گاهی اوقات لازم است گفتار و کردار خود را هم از نظر بگذرانید. به کارنامه گفتاری خود هم نمره‌ای بدهید و آن را هم با مدیران فوتبال دنیا بسنجید.

شاید یکی از دلایل دلزدگی تماشاگران از فوتبال هم همین حرف‌های بی‌اهمیت و غیر مهم شما باشد!؟

اینکه شما در میانسالی به اندازه تمام ستاره‌های فوتبال ایران مصاحبه می‌کنید و هر روز و هر لحظه سخنی ناگفته دارید شاید باعثخستگی و دلزدگی هواداران فوتبال شده‌اید.

آیا هواداران استقلال و پرسپولیس بیشتر مشتاقند تا صحبت‌های علی دایی، امیر قلعه‌نویی، خسرو حیدری، پیام صادقیان، جواد نکونام، مهدی رحمتی، نیلسون، خلعتبری و ساموئل را بخوانند یا مشتاق شنیدن حرف‌های شما بعد از هر نشست کوتاهی با هر مسئولی هستند!؟

در خلوت خودتان به این سوال پاسخ بدهید و لطفا برای این نوشته هم چندهزار کلمه سخنوری نکنید!

البته جالب است که گاهی اوقات سرپرست‌ها و معاونان خود را در بخش‌های مختلف به خدمت می‌گیرید که علیه باشگاه رقیب سخنوری کند. درست مثل دعواهای نوجوانان دو محل که بچه‌ محل‌های خود را برای دعوای بین محله‌ها جمع می‌کنند و قشون کشی می‌کنند! شما هم معاونان و سرپرست تیم‌هایتان را برای دعوای رسانه‌ای آماده می‌کنید و علیه یکدیگر مصاحبه‌های آتشینی انجام می‌دهند.

این رفتار و گفتار از مردان میانسال و سرد و گرم چشیده دور از انتظار است. ای کاش در رفتار و گفتارتان تجدیدنظر کنید.

بگذریم از اینکه ادبیات رسانهای هر دوی شما نیز دور از جایگاه شما در این جامعه است. محمد رویانیان سرداری که زمانی فرمانده پلیس ۱۱۰ بوده و علی فتحاللهزاده که دکترا دارد و سردبیر یک روزنامه ورزشی است. آیا جملات اول این گزارش از دهان شما بیرون آمده است؟!