مروی بر دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ بر‌تر

به گزارش افکارنیوز، هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ بر‌تر درحالی برگزار می‌شود که تقابل مجدد گل‌محمدی و پرسپولیس حساسترین دیدار را تشکیل می‌دهد و از طرفی دیگر نگاه‌ها به بازی تراکتورسازی و فجر دوخته شده است.

هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران در دو روز جمعه و شنبه برگزار می‌شود.

* پرسپولیس – نفت تهران

یکی از حساسترین دیدارهای این هفته را شاگردان دایی و گل محمدی برگزار می‌کنند. دو تیمی که در کورس قهرمانی هستند و تنها فاصله امتیازیشان دو امتیاز است. گل محمدی فصل قبل سکان هدایت سرخ پوشان را بر عهده داشته و در بازی رفت توانسته این تیم را شکست دهد.

پرسپولیس علاوه بر سیدمهدی سیدصالحی، پیام صادقیان را هم در این دیدار به دلیل محرومیت به همراه نخواهد داشت و همین مسئله کار دایی را سخت می‌کند. صادقیان برای پرسپولیس در هفته‌های گذشته بسیار تاثیرگذار عمل کرده و شاید خلاء او در این دیدار برای دایی گران تمام شود.

در سوی دیگر میدان گل محمدی می‌داند شکست در این دیدار، تیمش را از صدر جدول دور می‌کند و به همین دلیل مجبور است کمی با احتیاط عمل کند. نفتی‌ها ۹ هفته پیاپی است که شکست نخورده‌اند و اگر برابر پرسپولیس هم بازنده نباشند این عدد را به ده می‌رسانند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر نفت تهران به پایان رسید.

* استقلال خوزستان - فولاد

داربی اهواز یکی دیگر از بازی‌های خاص این هفته است. شاگردان ویسی برای باقی ماندن در میانه‌های جدول نیاز به حداقل یک امتیاز دارند و از آن طرف شاگردان فرکی تنها به سه امتیاز بازی فکر می‌کنند. استقلال خوزستان اغلب برابر تیم‌های صدر جدولی نمایش خوبی را ارائه می‌کند و در بازی رفت هم که برابر فولاد تن به شکست داد، بازیبسیار خوبی را ارائه داد.

استقلال خوزستان در این دیدار تیغ نورد و بختیاری‌زاده را به دلیل محرومیت به همراه نخواهد داشت. غیبت بختیاری‌زاده در این دیدار فرصت خوبی را برای مهاجمان خوب فولاد مثل پریرا، شریفات و افشین ایجاد می‌کند تا خط دفاعی استقلال خوزستان را اذیت کنند. هرچند در فولاد هم عبدالله کرمی که یکی از ارکان اصلی دفاعی آن تیم است نیز غایب است و همین مسئله می‌تواند به سود مهاجم فرصت طلبی مثل می‌داوودی تمام شود.

دیدار رفت دو تیم با برتری سه بر دو فولاد به پایان رسید.

* ذوب آهن - ملوان

تقوی در دو هفته گذشته در کسب سه امتیاز برای تیم بحران زده ذوب آهن ناکام بوده و حالا باید تیمش را به مصاف ملوانی بفرستد که مشخص نیست بعد از دو شکست برابر پرسپولیس و استقلال در رقابت‌های لیگ بر‌تر و جام حذفی توانسته به لحاظ روحی خودش را ریکاوری کند یا خیر. ملوان اگر در این دیدار بازنده باشد شاید وارد بحران انگیزشی شود و همین مسئله حساسیت بازی را برای اسکوچیچ بیشتر می‌کند.

آن‌ها اگر در این دیدار پیروز شوند جایشان را در میانه جدول مستحکمتر می‌کنند. در سوی مقابل ذوب آهنی‌ها که تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند، باید در این دیدار دست پر خارج شوند.

ذوب آهن در صورت ناکامی در این دیدار باید آماده باشد تا خودش را در قعر جدول حاضر ببیند. ذوب آهن در یازده سالی که با ملوان در لیگ بر‌تر و در اصفهان بازی کرده، تنها یکبار شکست خورده و این امر می‌تواند در سطح انگیزش شاگردان تقوی موثر باشد.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک ذوب آهن به پایان رسید.

* تراکتورسازی - فجرسپاسی

از تبریز خبر می‌رسد که مجید جلالی به لحاظ امنیت شغلی وضعیت مناسبی ندارد. او چند هفته ای است که نتوانسته تیمش را به پیروزی برساند و شب گذشته هم گفت که بعد از بازی با فجر از این تیم می‌رود. تراکتورسازان هفته گذشته و در آخرین ثانیه‌ها از شکست برابر مس کرمان قعر جدولی فرار کردند و حالا باید برابر یکی دیگر از فانوس به دستان لیگ بر‌تر به میدان بروند.

فجرسپاسی که با آوردن یاوری نتوانسته تغییری در شرایطش ایجاد کند، در تبریز به دنبال حداقل امتیاز خواهد بود و هرچند که روی کاغذ این تیم شانس چندانی ندارد. با این حال نباید از نظر دور داشت که فجری‌ها چهاربار در تبریز به مصاف تراکتورسازی رفته‌اند و سه تساوی توانسته‌اند به دست بیاورند. محمود یاوری در این دیدار مهرزاد معدنچی را به دلیل محرومیت به همراه ندارد و جلالی نیز مرتضی اسدی را به دلیل مشابه در این بازی همراه نخواهد داشت.

تراکتورسازان برای باقی ماندن در کورس قهرمانی تنها به سه امتیاز این دیدار فکر می‌کنند و احتمالا شاهد یک بازی هجومی در این دیدار از سوی آن‌ها خواهیم بود.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* مس - سایپا

تیم پرویز مظلومی نشان داده که معمولا در آخرین دقایق بازی براحتی گل می‌خورد و این امر حاکی از ضعف بدنی بازیکنان این تیم است. آن‌ها این هفته باید در کرمان پذیرای سایپا باشند و با توجه به پیروزی آن‌ها برابر نفت امیدیه در رقابت‌های جام حذفی می‌توان انتظار یک تیم با انگیزه را در این دیدار داشت. مظلومی در این دیدار فرزاد حسین خانی، کاپیتانش را در اختیار ندارد و همچنین اسلامی دیگر غایب این تیم در این دیدار خواهد بود.

اما انگین فیرات که هفته قبل به روند ناکامی‌های تیمش با یک پیروزی پایان داد، در این دیدار کاپیتانش یعنی ابراهیم صادقی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. به عبارت دیگر در این دیدار دو کاپیتان محروم هستند و باید دید هشتمین مصاف دو تیم در کرمان به سود چه تیمی به پایان می‌رسد. در هشت دیدار قبلی مسی‌ها پنج بار پیروز شده‌اند و سه دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر سایپا به پایان رسید.

* راه آهن - استقلال

ابراهیم‌زاده هنوز تیمش را در آستانه ورود به منطقه سقوط می‌بیند. او حداقل به یک امتیاز از این دیدار سخت نیاز دارد و باید دید تیمش برابر استقلال در این هفته چه عملکردی را ارائه می‌کند. استقلال که در هفته‌های اخیر از راه ضربات سر به گل رسیده است، در این دیدار عمران‌زاده، زننده دو گل بازی برابر ملوان در جام حذفی و محمد قاضی، مهاجم شوت زنش را در اختیار ندارد.

ابراهیم‌زاده برای متوقف کردن قطار استقلال باید تلاش کند تا راه‌های ارسال ضربات کاشته و فرصت سرزنی مهاجمان قلعه نویی را مسدود کند وگرنه به سرنوشت دیگر حریفان استقلال دچار می‌شود و بازی را واگذار می‌کند. راه آهن در این دیدار آشوبی را به دلیل محرومیت به همراه ندارد. تقابل اصلی در این دیدار را حضور وحید طالب لو در دروازه راه آهن رقم می‌زند. او که سال‌ها در استقلال بوده و مدتی رقیب دروازه‌بان فعلی استقلال یعنی رحمتی بود.

از دیگر نکات خاص این دیدار این است که استقلال هیچگاه برابر راه آهن شکست نخورده است.

دیدار رفت دو تیم با برتری سه بر یک استقلال به پایان رسید.

* صبای قم - سپاهان

مرفاوی بعد از تحمل سه شکست پیاپی به یک پیروزی شیرین در تبریز دست یافت که به دلیل‌ همان پیروزی، سرمربی گسترش فولاد از ادامه کار صرف نظر کرد. حالا او باید تیمش را آماده دیدار برابر سپاهانی کند که دو پیروزی متوالی توانسته بار دیگر در قامت یک مدعی آن‌ها را نشان دهد.

از آخرین شکست سپاهان در قم هفت سال می‌گذرد و باید دید زردپوشان اصفهانی می‌توانند با شکست صبا خودشان را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند یا خیر. در سوی مقابل صبایی‌ها هم به سه امتیاز نیاز دارند تا از انتهای جدول فاصله بگیرند و نظر می‌رسد این دیدار یکی از زیبا‌ترین بازی‌های هفته شود. در این دیدار ابوالفضل ابراهیمی از صبای قم محروم است.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک سپاهان به پایان رسید.

روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است:

* داماش – گسترش فولاد

دو تیمی که لیگ را خیلی خوب آغاز کردند، این روز‌ها حال خوشی ندارند و هردو در آستانه ورود به بحران هستند. داماش که به دلیل مشکلات مالی دچار بحران است و گسترش فولاد هم بعد از شکست برابر صبا، رکورد پیروز نشدنش به سه ماه و نیم رسید. از آخرین پیروزی آن‌ها ده هفته می‌گذرد و حالا با مربی‌گری تارتار باید دید آن‌ها شکلی متفاوت از فوتبال را ارائه می‌کنند یا خیر.

خطیبی که زمزمه‌های حضور قریب الوقوعش در تراکتورسازی شنیده می‌شود، به طرزی ناگهانی از گسترش فولاد جدا شد و جایش را به تارتار داد. شاخصه اصلی این دیدار جوان بودن دو تیم است که می‌تواند به طراوت بازی کمکی شایان کند.

سید ایمان موسوی تنها محروم این دیدار از گسترش فولاد است.

ديدار رفت دو تيم با برتري دو بر صفر داماش به پايان رسيد.