ما هر دو آماده ایم کناره گیری کنیم

به گزارش افکارنیوز، مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شب گذشته میهمان برنامه ورزش از نگاه ۲ بودند و درد دل های خود را در این برنامه بیان کردند و تا می توانستند از مشکلات مالی دو باشگاه پرطرفدار تحت نظر خود سخن گفتند.

نکته جالب توجه در خصوص حضور همزمان مدیران سرخابی ها در این برنامه این بود که تا پیش از این، رویانیان و فتح الله زاده به شدت با یکدیگر در حال کری خواندن بودند اما وقتی مقابل دوربین های تلویزیونی آمدند تمام حرف های گذشته خود نسبت به یکدیگر را فراموش کرده و با هم می گفتند و می خندیدند و البته از وضعیت سرخابی ها نیز انتقاد می کردند. خلاصه صحبتهای این برنامه را به نقل از فردا بخوانید:

مدیران استقلال و پرسپولیس در کوه هستند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به توجه ویژه رسانه‌ها به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بازتاب حرف‌های مدیران آنها گفت: حرفی که ما در این دو باشگاه می‌زنیم مثل این می‌ماند که در کوه حرف می‌زنیم که بازتابش ده‌ها برابر می شود.

محمد رویانیان که طی هفته گذشته کری زیادی با مدیرعامل استقلال داشت و در نهایت با پادرمیانی جمشید مشایخی کوتاه آمد با اشاره به این موضوع گفت: من خیلی کری خواندن را بلد نیستم اما فتح الله زاده این کار را خوب بلد است. شرایط باشگاه های استقلال و پرسپولیس به گونه ایست که صحبت های مدیران عامل این دو باشگاه خیلی در رسانه ها بازتاب دارد. با این حال اعتقاد دارم کری خواندن تا آنجایی که به کسی بی احترامی نشود و حرمت ها حفظ شود ایرادی ندارد.

رویانیان که مهمان برنامه ورزش از نگاه دو بود به مشکلات اقتصادی این دو باشگاه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به ما اجازه نمی دهند کار اقتصادی بکنیم. الان شش ماه است که منتظریم تا وضعیت وزیر ورزش و جوانان مشخص شود. الان هم که مشخص شده تکلیف ما مشخص نیست. ما درخواست هایی از وارت ورزش داریم که عمل نشده است. حتی حق قانونی این دو باشگاه هم که از سوی مجلس تصویب شده است به ما پرداخت نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از نیت وزیر ورزش و جوانان در مورد ماندن یا رفتن مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر دارید گفت: بعید می دانم ما بمانیم. البته هنوز وضعیت ما مشخص نیست. من درخواست هایم را به وزیر ورزش ارائه کرده ام اما هنوز ایشان پاسخی به آن نداده است. بالاخره باید تکلیف مشخص شود. ما می خواهیم کار اقتصادی کنیم اما اجازه نمی دهند. خودشان هم که کمکی نمی کنند. پس بالاخره ما باید چکار کنیم.

محمد رویانیان با انتقاد از رویه ای که در مورد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پیش گرفته شده است گفت: بالاخره باید بپذیریم که این دو تیم متعلق به دولت هستند و باید از سوی دولت حمایت شوند اما متاسفانه دولت مدیرعامل باشگاه را وسط بحران ها می اندازد و او را تنها می گذارد. الان در کشور ما همه چیز خصوصی شده و کارها از طریق بخش خصوصی انجام می شود اما نمی دانم چرا اجازه نمی دهند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شود.

رویانیان ادامه داد: قطعا اگر با فرمول هایی که ارائه شده این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند خیلی از مشکلات حل می شود و شرایط اقتصادی این دو باشگاه هم بهتر از این خواهد شد. به شرط اینکه اراده ای برای این کار وجود داشته باشد.

همه دارند فوتبال را می‌زنند!

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به استقبال اندک تماشاگران از دیدارهای لیگ برتر گفت: من به عنوان مدیرعامل باشگاه وقتی سکوهای خالی ورزشگاه را می بینم دلسرد می شوم. این اتفاق در مورد بازیکنان هم می افتد. آنها هم وقتی می بینند هواداری نیست که بازی اش را ببیند دلسرد می شود.

علی فتح الله زاده که تیم تحت مدیریت او یکی از مدعیان قهرمانی در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر است اما هواداران از بازی های این تیم استقبالی نمی کنند ضمن بیان این مطلب افزود: واقعیت این است که الان داریم همه فوتبال را می زنیم و این نتیجه ای جز دوری تماشاگران از ورزشگاه ها ندارد. زمانی عطا بهمنش رقابت های فوتبال را به گونه ای از رادیو گزارش می کرد که ما آرزو داشتیم برویم ورزشگاه و ببینیم فوتبال چه شکلی است که اینقدر زیبا جلوه داده می شود. اما الان شرایط فرق کرده است.

وی ادامه داد: بازی را سراغ دارم که گزارشگر آن در ۱۰ دقیقه ابتدایی بارها اعلام کرد این فوتبال نیست در حالی که همان بازی یکی از دیدارهای زیبای لیگ شد. متاسفانه این روزها همه فوتبال را می زنند و اجازه نمی دهند زیبایی از این رشته بماند. در این شرایط تماشاگران کمتر به ورزشگاه می آیند و وقتی بنده به عنوان مدیرعامل می بینم زحمت می کشم و تیم آماده می کنم اما کسی به ورزشگاه نمی آید دلسرد می شوم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به جدایی برخی بازیکنان و ارتباطش با همین موضوع خاطرنشان کرد: بازیکنان هم به عشق مردم و هواداران بازی می کنند. وقتی می بینند در ورزشگاه تماشاگری نیست انگیزه ندارند و دلسرد می شوند. به همین خاطر برخی که پیشنهادهای خوبی دارند جدا می شوند و می روند. باید کاری کنیم که آشتی فوتبالی برقرار شود و شرایط برای حضور تماشاگران در ورزشگاه ها بیشتر از قبل فراهم شود.

فتح الله زاده در مورد جدایی پژمان منتظری نیز گفت: به هر حال پیشنهادی که او از تیم قطری داشت نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان می شود. مگر باشگاه استقلال چقدر می توانست به این بازیکن پول بدهد که در استقلال بماند. به هر حال وقتی مشکلات مالی باشگاه را آزار می دهد بازیکنان هم با این پیشنهادات می روند. منتظری تمام پولش را از باشگاه استقلال دریافت کرده بود و تنها بازیکنی است که هیچ طلبی از ما ندارد.

وی که مهمان برنامه ورزش از نگاه دو بود طرح قبلی اش برای خصوصی شدن باشگاه استقلال را مطرح کرد و گفت: واقعیت این است که نمی خواهند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود. اگر می خواستند تاکنون شرایط این کار را فراهم کرده بودند. همین الان هم تیم را پنج سال به ما بدهند خودمان تمام مخارج این باشگاه را تامین می کنیم. مشکل این است که خواستی برای این کار وجود ندارد و متاسفانه حمایتی هم نمی شود.

مدیرعامل استقلال ادامه داذ: من نمی دانم این آقایان چرا اینقدر ما را اذیت می کنند. من الان دو میلیارد تومان از چک های شخصی ام را هزینه باشگاه کرده ام. الان یکی بیاید این چک ها را تقبل کند من از فردا دیگر باشگاه نمی روم. وزارت ورزش باید ۱۰ میلیارد تومان به ما نمی داد که تا الان فقط یک و نیم میلیارد داده. در حالی که ما تا حالا ۱۲ میلیارد تومان هزینه کرده ایم. با این شرایط نمی شود کار کرد. دولت باید از استقلال و پرسپولیس حمایت کند. این دو تیم متعلق به دولت هستند.

فتح الله زاده در مورد کری هایی که با مدیرعامل پرسپولیس می خواند نیز گفت: کری خوانی جزیی از فوتبال است و جذابیت های خاص خودش را دارد اما باید همه چیز در حد احترام باشد. باید بلد باشیم جذابیت ایجاد کنیم اما به یکدیگر توهین نکنیم. رسانه ها هم باید به ما کمک کنند و شرایطی را فراهم نکنند که ما خودسانسوری کنیم و دهانمان را ببندیم.