غلامحسین پیروانی در گفت و گو با پانا با اشاره به درگذشت ناصر حجازی اظهار داشت: واقعا صد حیف که حجازی رفت. چقدر بهتر است که تا آدم سالم و زنده است، قدرش را بدانیم. تازه آدم کسی را از دست می دهد ارزش آن را می فهمد.

وی در ادامه افزود: درگذشت حجازی درس بزرگی به ما داد. نباید دنیا و مال آن باعثشود که ما به هم بی احترامی کنیم و قدر هم را ندانیم. حجازی یک مرد با صداقت و درستکار بود. رودررو حرف می زد و دورو نبود. باید آن طور که احترامش می کردیم، نکردیم. ما باید قدر حجازی ها را بدانیم.

سرمربی نفت آبادان تصریح کرد: حجازی غریبانه رفت. حرف های نهفته ای در دل داشت. خدا شاهد است که من و خانواده ام از شنیدن این ضایعه بزرگ چقدر گریه کردیم. بالاخره در جام تخت جمشید بازی می کردیم و همدوره بودیم.

پیروانی گفت: حجازی فردی تحصیل کرده بود. در زمان بازیگری هم هیچوقت به کسی توهین نکرد. به خانواده محترمش و آتیلای عزیزم تسلیت می گویم. باید آتیلا صبور باشد. کار دنیا همین است.

وی با اشاره به اعتراضات مردم به تاج نایب رییس فدراسیون تاکید کرد: این حرکات قشنگ نیست. حجازی هم زنده بود راضی نبود به کسی توهین شود. تا زنده هستیم باید قدر هم را بدانیم.

قدر این جام بدانیم که هست نه آن لحظه که افتاد شکست

سرمربی نفت آبادان افزود: محبتی که او نسبت به مردم و متقابلا وجود داشت، باعثشد او را هیچوقت تنها نگذارند. واقعا او همیشه قدردان مردم بوده و مردم نیز کسی که با آنها باشد را دوست دارند.

عهد کردم که بدهکار نباشم به کسی وای از دست محبت که بدهکارم کرد

پیروانی در خصوص ادامه همکاری با نفت آبادان گفت: قول دادم که گزینه اولم نفت باشد.

وی در خصوص ۱۲ بازیکنی که از این تیم اخراج شدند افزود: این بازیکنان اخراج یا برکنار نشدند. بازی به آنها نمی رسید و حتی خودشان هم معترض بودند. با نظر من و هیات مدیره آنها از باشگاه جدا شدند. اگر این تیم بخواهد در لیگ حرفی برای گفتن داشته باشد باید با بازیکنان خوب تقویت شود وگرنه سال آینده در لیگ دست و پا خواهد زد.

سرمربی نفت آبادان تاکید کرد: من لیست خرید به باشگاه دادم. چند ستاره هم در لیست من هستند ولی نمی گویم از کدام تیم ها تا آنها را نخرند. مردم نیز با من بد نیستند. مردم موافق نتیجه هستند. اگر بودجه خوبی بدهند تیمی برای سهمیه آسیا می بندیم.

پیروانی به مناسبت درگذشت حجازی اشعاری را سرود:

دلا این عالم فانی به یک ارزن نمی ارزد به دنیا آمدن برزحمت رفتن نمی ارزد

مسخر گر شود جمله زمینت مثل اسکندر به تنهایی قبر و وقت جان دادن نمی ارزد

اگر بر تخت شاهی تا به روز مرگ بنشینی به خشت زیر سر اندر نهند خفتن نمی ارزد

اگر فرمانروا باشی نداری آن جهان چیزی به غیر از یک کفن آن هم به تنهایی نمی ارزد