به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان در پایان همایش همبستگی ملی برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴، با اعلام این خبر که کارلوس کی‌روش بازی تیم‌های فوتبال سپاهان و فولاد را که در قطر برگزار می‌شود از نزدیک تماشا خواهد کرد، در خصوص همایش برگزار شده، اظهار داشت: خوشبختانه حمایت خوبی از تیم ملی انجام شد که درخواست مردم و مسئولان بود امیدواریم با این حمایت‌ها بتوانیم مشکلات فوتبال را حل کرده و با تجاری‌سازی فوتبالی قابل قبول به مردم ارائه دهیم.

وی در مورد اسپانسر جدید تیم ملی خاطرنشان کرد: ‌ برای شروع حداقل ۷میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم و ممکن است این مبلغ افزایش پیدا کند. تاکنون ۵ میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز شده است تا سال آینده با این اسپانسر قرارداد داریم تا بتوانیم به خواسته‌های اصلی خود برسیم و تجاری‌سازی کنیم.

کفاشیان با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا فوتبال قابل قبولی به مردم ارائه کنیم در خصوص جدایی سیموئز از تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: اگر کی‌روش با جدایی وی موافقت کند ما هم مشکلی نخواهیم داشت و به کی‌روش پیشنهاد می‌کنیم تا از گزینه‌های ایرانی در کادر فنی تیم ملی استفاده کند.

وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: چند گزینه داخلی و خارجی داریم که وینگادا هم یکی از این گزینه‌ها است ما دنبال کارنامه افراد هستیم چون در شرایط حساسی قرار داریم و می‌خواهیم با انتخاب یک گزینه مناسب حسرت ۴۰ساله نرفتن به المپیک را از بین ببریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود تا سال ۲۰۱۸ قرارداد کی‌روش تمدید شده است، ‌ عنوان کرد: کی‌روش تنها اعلام آمادگی کرده و ما هم تلاش می‌کنیم شرایط را برای ادامه همکاری وی در ایران فراهم کنیم. در مورد جدایی سیموئز هم باید بگویم که وی علت جدایی‌اش را مشکلات خانوادگی عنوان کرده است.

کفاشیان افزود: وقتی که پول گرفتیم به ما خوش گذشته است امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد و در رده باشگاهی هم بتوانیم چنین کاری انجام بدهیم تا دیگر به بودجه دولتی نیازی نداشته باشند باید فوتبال ما رشد کند قطعاً اگر بخواهیم دچار رکود نشویم باید چنین کاری را انجام دهیم.

وی در مورد اینکه آیا سقفی برای این حمایت در نظر گرفته شده است، گفت: سقف ندارد زیرا حامیان مختلفی در حمایت از تیم ملی حضور دارند و مربوط به یک برند نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازی‌های دوستانه تیم ملی خاطرنشان کرد: بودجه این موضوع پیش از این تأمین شده بود، این حامیان مربوط به تمامی تیم‌های ملی هستند و تلاش می‌کنیم تا شرایط خوبی را فراهم کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا با تیم‌های بزرگ هم بازی دوستانه برگزار خواهیم کرد یا خیر، تأکید کرد: ‌ کادر فنی در این مورد تصمیم می‌گیرد هنوز آنها اسامی تیم‌های بزرگی را برای بازی دوستانه به ما نداده‌اند به هر حال آنها شرایط فنی را در نظر می‌گیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آی دیدار دوستانه با آنگولا در اتریش برگزار خواهد شد، یادآور شد: می‌خواهیم بازی را در ایران برگزار کنیم و اگر نشد در یکی از کشورهای اروپایی برگزار خواهیم کرد.

در ادامه یکی از خبرنگاران سؤال مجهولی را از رئیس فدراسیون فوتبال پرسید که کفاشیان متوجه این موضوع نمی‌شد، سؤال این خبرنگار این بود که «به عنوان شورای حامی تیم ملی چه کمکی خواهید کرد؟!» کفاشیان منظور این خبرنگار را متوجه نمی‌شد و او در پاسخ می‌گفت که به ما گفته‌اند این سؤال را بپرسید.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله گفت: علی ضیاء که در برنامه‌های صبح علیه ما زیاد صحبت می‌کند به او بگویید که سؤالش را درست مطرح کند(باخنده) آن خبرنگار اصرار داشت که سؤالش درست است و می‌خواهد در مورد اینکه چگونه تیم ملی را حمایت خواهد کرد بپرسد که کفاشیان در پاسخ گفت: من برای آنها دست می‌زنم!

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: زمانی که ۳.۵م یلیارد نفر در جهان این مسابقات را دنبال میکنند حضور ایران هم حرکت بزرگی خواهد بود که در این راستا انجام میشود و من از همه بچهها متشکرم.