حاج فتح الله: می روم و تا ۲۰ سال برنمیگردم

به گزارش افکارنیوز، علی فتح الله زاده در تازه‌ترین اظهارات خود درباره بحثخصوصی‌سازی در فوتبال می‌گوید: «یک روز رییس سازمان خصوصی‌سازی در تلویزیون صحبت‌هایی را کرد که فردای آن روز به دفتر ایشان زنگ زدم و به منشی او گفتم چه کسی اطلاعات غلط به شما داده که در مورد خصوصی‌سازی اینگونه صحبت می‌کنید.»

وی ادامه داد: «ما دو سال است که مباحثمالی‌مان را به شرکت حسابرسی مرتبط با وزارت ورزش داده‌ایم و تمام اسناد آن را هم در اختیار داریم. حتی زمانی که هاشمی‌طبا و سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی بودند من این کار را انجام می‌دادم. ما تنها یک تخلف داریم که آن هم با دیوان محاسبات کشور است. آنها می‌گویند پول باید به خزانه برود و از آنجا برداشت شود ولی ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم چون بودجه نداریم و به ما بودجه خاصی تعلق نمی‌گیرد.»

فتح الله زاده همچنین در خصوص بدهی‌های باشگاه استقلال گفت: «اگر بخواهم کلی هم بگویم باشگاه استقلال چیزی نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان بدهی دارد. دغدغه من در حال حاضر درآمد نیست چون می‌توانم سالی ۶۰ میلیارد تومان از این باشگاه درآمد داشته باشم ولی متاسفانه عده‌ای می‌گویند ما از پول بیت‌المال مصرف می‌کنیم درحالی که این گفته اشتباه است. کجا دولت به ما کمک می‌کند.»

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «مگر پول سپاهان، تراکتورسازی و ذوب‌آهن را دولت نمی‌دهد ما هم می‌گوییم همین کار را با ما انجام دهند. متاسفانه در همین ابتدای بحثخصوصی‌سازی تلویزیون پول حق پخش ما را نمی‌دهد. در حالی که همین حق پخش بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های ما را می‌دهد. آقای نماینده مجلس شما نماینده من هم هستید، چرا حق من را نمی‌گیرید؟ من سردمدار خصوصی‌سازی در ایران هستم و از ۱۵ سال پیش این صحبت را مطرح کردم. من می‌گویم با وجود اینکه این وزیر اصلا به من کمک نکرده و رابطه خوبی با او ندارم اما از او حمایت می‌کنم چون حق نیست که در عرض چند ماه او را تحت فشار بگذارم و بگویند باید این دو تیم خصوصی‌ شوند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «من ۴۰ بازیکن دارم که باید پول آنها را بدهم، ماشینم را فروختم و ماشین قسطی خریدم و هرساله وقتی تیم جان می‌گیرد و در آستانه قهرمانی است می‌گویند می‌خواهیم تیم را خصوصی کنیم. من امسال تا آخر فصل ایستاده‌ام ولی می‌روم و تا ۲۰ سال دیگر به فوتبال برنمی‌گردم. همه ساله آخر فصل که می‌شود تن ما را می‌لرزانند و جالب است آقایان در مجلس گفته‌اند چون پرسپولیس و استقلال می‌خواهند خصوصی شود به آنها پول ندهیم. من می‌گویم بیایید در مزایده سه سال این دو باشگاه را به اهل فنش بدهید و البته برایش شرایط هم بگذارید.»

فتح الله زاده با ذکر مثالی حرفهایش را پایان داد: وقتی به صف نانوایی میروم به شاطر میگویم این چه نانی است که به مردم میدهید او جواب میدهد شما دیگر چرا؟ شما که پول مفت میخورید هم باید به نان اعتراض کنید. متاسفانه آنقدر اطلاعات غلط به مردم دادهاند که همه درباره فوتبال حرف میزنند. بنده میگویم ۵ سال این تیم را به من بدهید بعد از ۵ سال به جای آنکه یک ریال دریافتی داشته باشم یک استادیوم ۳۵ هزار نفری هم میسازم و تحویل میدهم.