نشانه های قهرمانی پرسپولیس پدیدار شد

به گزارش افکارنیوز، اینها همه نشانه است. اینکه استقلال ببازد، نفت و فولاد با هم مساوی کنند، استقلال در انزلی شکست بخورد و سپاهان در دقیقه ۹۰ از شکست مقابل مس ته جدولی فرار کند، همه و همه نشانه قهرمانی پرسپولیس است. نشانه اینکه در این لیگ فشل که با وجود تعدد مدعیان، کیفیت بازی‌هایش اصلا بالا نیست پرسپولیس با آن همه بحران و مشکل و نوسان در فاصله سه هفته تا پایان فصل می‌تواند به تصاحب جام فوق‌العاده امیدوار باشد.

حالا پرسپولیس فقط سه امتیاز از فولاد و دو امتیاز کمتر از استقلال مدعی دارد و به این دلخوش است که بازی‌های باقیمانده‌اش را ببرد و دیگر مدعیان در جدال رودررو با یکدیگر امتیازها را تقسیم کنند. این تنها دلخوشی پرسپولیسی هاست و البته بازی‌هایی که به نسبت و روی کاغذ با حریفان ساده تری انجام می‌شود.

اول باید ۵ هفته صبر کرد تا ببینیم پرسپولیس می‌تواند داماش بحران زده و فانوس به دست را شکست دهد یا نه. پرسپولیس در تعطیلات نوروزی و در رشت باید به ملاقات داماش برود و به نظر می‌رسد اگر در این دیدار برنده باشد می‌تواند گام بزرگی برای قهرمانی بردارد.

در این هفته نبرد راه‌آهن سورینت مقابل استقلال خوزستان هم فوق‌العاده حساس است چرا که اگر راه‌آهن برنده این مسابقه شود تا حدود زیادی بابت بقا در لیگ برتر خاطر جمع خواهد شد و در این صورت بازی هفته بیست و نهم پرسپولیس مقابل همین راه‌آهن راحت‌تر خواهد بود. همچنین پرسپولیس در این هفته از بازی استقلال – نفت فقط مساوی می‌خواهد ضمن اینکه علی دایی در صورتی خوشبخت می‌شود که جدا از برد تیمش، فولاد و سپاهان را مقابل تراکتورسازی و سایپا برنده نبیند.

در هفته بیست و نهم باز هم یک مسابقه ویژه دیگر بین دو تیم بالای جدول چشم پرسپولیسی‌ها را به خود خیره خواهد کرد؛ بازی فولاد – استقلال در اهواز. در این هفته سپاهان کار سختی مقابل ملوان در انزلی خواهد داشت اما شاید کار نفت نسبت به بقیه راحت‌تر باشد چرا که باید از گسترش فولاد میانه جدولی میزبانی کند.

البته همانطور که پیشتر گفته شد شاید اگر راه‌آهن در بازی قبل از این هفته استقلال صنعتی را شکست دهد کار پرسپولیس نسبت به سایر مدعیان راحت‌تر باشد چرا که قطعا شکست راه‌آهن در ورزشگاه آزادی راحت‌تر از رویارویی با ملوان در انزلی یا میزبانی از گسترش فولاد خواهد بود.

اگر همه چیز طبق روال و خواسته دایی و شاگردانش پیش برود پرسپولیس در هفته آخر باید در اهواز دنبال قهرمانی باشد. البته اگر استقلال صنعتی از دو بازی قبل از این مسابقه امتیازهای لازم را جمع کرده باشد و در این بازی دنبال بقا نباشد شاید کار پرسپولیس راحت شود اما سابقه نشان داده پرسپولیس در اهواز و مخصوصا مقابل تیم‌های آبی این شهر همواره کار سختی داشته است.

در این هفته هم سپاهان با نفت تهران بازی می‌کند و استقلال باید به مصاف تراکتورسازی برود که ظاهرا کار بقیه حریفان برای کسب تمام امتیازهای مسابقه آخر نسبت به پرسپولیس دشوارتر است.

کنار هم قرار گرفتن تمام این اتفاقات شاید کمی سخت باشد و احتمال وقوع و رقم خوردن تمام اتفاقات دلخواه پرسپولیس در سه هفته پایانی زیاد نیست اما اگر پرسپولیس در سه دیدار خود برنده شود شانس قهرمانی‌اش زیاد خواهد بود؛ یعنی بیش از ۵۰ درصد چرا که فولاد، استقلال، سپاهان و نفت تهران رودرروی هم قرار می‌گیرند و اگر امتیاز بازی‌های رودررو از آنها کم شود پرسپولیس می‌تواند سه امتیاز عقب مانده را جبران کرده و رقبا را عقب بزند.

پرسپولیس چطور خودش را آماده نگه می‌دارد؟

اما سوال مهم اینجاست که پرسپولیس از الان تا بازی با داماش که در تعطیلات نوروز و به فاصله ۵ هفته از بازی با صبا برگزار می‌شود چگونه خود را آماده نگه خواهد داشت. تعطیلی طولانی برای پرسپولیس در حالی رقم می‌خورد که از بین ۴ مدعی دیگر سه تیم فولاد، سپاهان و استقلال در لیگ قهرمانان حاضرند و در این فاصله سه بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌دهند و در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند.

این در حالی است که پرسپولیس در تمام این ایام باید برای بازی با داماش در تاریخ ۷ فروردین ماه تمرین کند و بالطبع کار علی دایی سخت‌تر خواهد بود. گفته می‌شود پرسپولیس قصد دارد در این تعطیلی بیش از یک ماهه در تورنمنتی داخلی شرکت کند و یکی دو بازی دوستانه با تیم‌های خارجی انجام دهد که البته هیچ کدام از این موارد قطعی نیست و به تبع این نامشخص بودن برنامه اردویی، فعلا تمرینات عادی و روزانه در دستور کار کادر فنی پرسپولیس قرار گرفته است.

فعلا پرسپولیس بعد از ۵ روز تعطیلی می‌خواهد از چهارشنبه تمریناتش را آغاز کند اما قطعا در ادامه راه نیاز به چند بازی تدارکاتی جدی دارد تا در شرایط مسابقه بماند و برای دیدار با داماش فرم الانی خود را داشته باشد. از طرفی چون در هفته‌های پایانی لیگ به‌سر می‌بریم کادر فنی پرسپولیس نمی‌تواند با تمرینات فشرده بدنی بازیکنانش را خسته کند اما تمرین سبک بدون مسابقه هم فایده‌ای ندارد و باید وضعیت بدنی را در حد ایده‌آل یا سطح فعلی حفظ کرد که این ماموریت دشواری برای دایی و شاگردانش به نظر می‌رسد.

با همه این مشکلات و دشواریها پرسپولیس بعد از ۶ سال دوباره شانس قهرمانی را دارد و حتی اگر این شانس زیر ۵۰ درصد باشد باید برای بالا بردن آن تلاش کند. تلاشی که با توجه به پتانسیلهای نفری پرسپولیس و نوسان رقبا میتواند منجر به نتیجه شود.