کی‌روش: جام جهانی ما دیدار با نیجریه است

به گزارش افکارنیوز، کارلوس کی‌روش در حاشیه مراسم رونمایی از اسپانسر تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در خصوص این مراسم گفت: در درجه اول باید بگویم که مراسم خوب و باشکوهی انجام شد و بعد از ترک جلسه به این نتیجه رسیدم که این کارهای خوب باعثمی‌شود که امیدواری فراوانی از این به بعد داشته باشیم و امیدوارم که این گونه کارهای خوب و نمونه‌های مناسب در آینده هم اتفاق بیفتد تا برای تیم ملی امیدبخش باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که حضور اسپانسر چقدر می‌تواند به پیشبرد اهداف فوتبال کمک کند، بیان داشت: مطمئنا این کارها تأثیرات زیادی در ورزش و فوتبال دارد. ما تا اینجای کار تنها بودیم و حمایتی از ما نمی‌شد اما با حمایتی که صورت گرفته، مطمئنا برنامه‌هایی که تدوین کرده‌ایم هر چه بهتر انجام می‌شود. مشارکتی که انجام شده مثال خوبی در فوتبال مدرن است چرا که فوتبال امروز بر دو محور انجام می‌شود که یک بخش آن درون زمین و بخش دیگر آن به بیرون زمین مربوط می‌شود و هر چه حمایت بیشتری خارج از زمین انجام شود مطمئنا موفقیت بیشتری هم به وجود می‌آید و امکان ندارد شما بدون حمایت خارج از زمین در درون زمین به موفقیت برسید.

کی‌روش تاکید کرد: فوتبال امروز فقط به افراد داخل استادیوم ختم نمی‌شود بلکه فوتبال متعلق به میلیون‌ها نفر است که از طرق مختلف فوتبال تماشا می‌کنند. فوتبال امروز، هم ورزش است و هم ابزار تبلیغاتی بسیار قوی برای بازاریابی‌های بزرگ که اینها واقعیت‌های فوتبال امروز هستند. شرایطی که ما با آن روبه‌رو هستیم برد - برد است. وقتی ما در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنیم فقط صد هزار تماشاگر نداریم بلکه میلیون‌ها نفر در سراسر ایران فوتبال را نگاه می‌کنند و این شرایط خوب تجاری را ایجاد می‌کند تا اسپانسر در کنار ما باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که با توجه به حمایت‌های مالی جدیدی که صورت گرفته تیم ملی نیازمند اردوهای بیشتری است و یا برنامه فعلی کفایت دارد، تصریح کرد: اتفاقی که افتاده، اتفاق خوبی است و پیشرفت خوبی برای ما به حساب می‌آید اما در فوتبال سطح توقعات از سرمایه‌گذاری بیشتر است. توقع هواداران همیشه بالاست. با این اتفاق نه تنها برای تیم ملی بزرگسالان بلکه این کمک به فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان کمک می‌کند تا از این به بعد برنامه‌ریزی‌های بهتری برای تیم‌های ملی انجام شود تا فوتبال ایران پیشرفت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از همه ابزارهای لازم برای برگزاری بازی‌های دوستانه استفاده کردیم اما در آینده نزدیک احتیاج به برگزاری بازی‌های دوستانه بیشتری داریم. ما در پرتغال ضرب‌‌المثلی داریم که می‌گوییم اگر به گیاه، آب زیاد بدهیم آن گیاه می‌میرد پس نتیجه می‌گیریم که برنامه‌ریزی‌ها برای تیم ملی هم باید در حد نیاز باشد. در حال حاضر این برنامه‌ریزی به اندازه کافی هست اما در آینده نزدیک می‌توان تفکر دیگری هم داشته باشیم.

کی‌روش افزود: واقعیت این است اگر بخواهیم سقف آرزوها را برای فوتبال ایران بالا ببریم و به فکر قهرمانی آسیا و حضور در المپیک باشیم به اینگونه حمایت‌ها از سوی اسپانسرها نیاز داریم و این حمایت‌ها باید ادامه‌دار باشد. این بزرگ‌ترین پیغامی است که از این مراسم می‌شود برداشت کرد. اگر شرکا از ما رضایت داشته باشد و اگر نتیجه‌‌ای که ما و آنها می‌خواهیم به آن برسیم شرایطی ایجاد می‌شود خوب که برای هر دو طرف می‌تواند با حرکت رو به جلو همراه باشد و بتوانیم به موفقیت‌های خوبی برسیم. ما امروز در فدراسیون فوتبال تیم‌های مختلفی داریم که شامل تیم‌های ملی بانوان، ساحلی و تیم‌های ملی معلولان و نابینایان است و با موقعیتی که به وجود آمده می‌توان سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم برای آنها انجام داد و امیدوارم ادامه‌دار باشد اما نباید فراموش کنیم که پیام‌های اجتماعی فوتبال هم در این میان دخیل هستند به طوری که فوتبال می‌تواند ابزار محکمی باشد برای مقابله با استفاده از مواد مخدر و می‌تواند کمک شایانی به شادی و نشاط جامعه بکند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه ۱۶ هفته زمان تا جام جهانی باقی مانده و تیم ملی در حال حاضر چقدر آماده است، گفت: ما برنامه‌هایمان را به صورت کامل طراحی کردیم و منتظر اجرایی شدن آن هستیم. برنامه‌ریزی ما به این صورت است که ۳ هفته در آفریقای جنوبی با بازیکنان داخلی اردو داشته باشیم سپس در اروپا یک اردو برگزار کنیم که در آنجا هم دو بازی تدارکاتی خواهیم داشت و سپس به تهران می‌آییم و بعد از مراسم خداحافظی ایران را به مقصد برزیل ترک می‌کنیم و تا قبل از شروع جام جهانی در این کشور با تیم ترینیداد و توباگو بازی خواهیم کرد.

کی‌روش در مورد اینکه ولاسکو هم با او وارد ایران شد و به محبوبیت زیادی رسید و حالا خیلی‌ها نگران تمدید قرارداد کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران هستند و آیا اینکه قراردادش را با فدراسیون فوتبال تمدید می‌کند، اظهار داشت: این سؤال را باید از کفاشیان بپرسیم چون تنها شخصی که می‌تواند در این باره پاسخگو باشد خود اوست.

کفاشیان که در کنار کی‌روش ایستاده بود در این لحظه گفت: بله ما دوست داریم او در ایران بماند.

سپس کی‌روش ادامه داد: برای شخص من افتخار بزرگی است که بتوانم قراردادم را با تیم ملی تمدید کنم و به کارم در ایران ادامه دهم. من مربی‌ای هستم که افکار خاص خودم را دارم اما اعتقاد شخصی من این است که پتانسیل حال حاضر فوتبال ایران بسیار بالاست و فوتبال ایران را به غول خفته‌ای تشبیه می‌کنم که با چالش روبه‌روست و این چالش این است که باید این غول خفته را بیدار کرد چرا که فوتبال در خون و قلب مردم جاری است و خوب نیست که فقط به ۲۰ درصد پتانسیل واقعی خود رسیده باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهد کفاشیان را در یک جمله تعریف کند، چه می‌گوید، افزود: هیچگاه ممکن نیست به هدفی که در ذهن داریم برسیم، بدون توجه به اینکه افراد متعهدی در کنار ما باشند. سطح توقعات بسیار بالاست و باید افرادی که تعهد لازم را برای رسیدن به موفقیت تضمین می‌کنند در کنار ما باشند. چالشی که در حال حاضر پیش روی فدراسیون فوتبال است این است که باید از جام جهانی به عنوان پُل استفاده کنیم چرا که بالای ۳.۵ میلیارد نفر چشمان‌شان را به جام جهانی دوخته‌اند و قطعا ایران را می‌بینند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و از جام جهانی به عنوان پُل استفاده نماییم تا بتوانیم به قهرمانی در آسیا و حضور در المپیک برزیل امیدوار باشیم و این چالش پیش روی ماست.

کی‌روش درباره اینکه نتیجه ایران مقابل آرژانتین چه می‌شود، گفت: در درجه اول به بازی با نیجریه فکر می‌کنم چرا که این بازی اولین بازی ماست و بعد از اینکه بازی ما مقابل نیجریه به اتمام رسید به آرژانتین فکر می‌کنم.

وی در مورد نتیجه ایران مقابل نیجریه هم اظهار داشت: خیلی شفاف اگر بخواهم بگویم باید اعلام کنم که بازی با نیجریه، جام جهانی ماست و اگر بخواهیم از بعد استراتژیک و بعد تاکتیکی بگویم ما اصطلاحی داریم که یا همه چیز یا هیچ چیز و این بازی برای ما همین حکم را دارد. برای ما نتایج پرتغال، انگلیس، اسپانیا و برزیل مهم نیست بلکه برای ما بازی مقابل نیجریه اهمیت دارد و تمرکز ما باید روی این تیم باشد. من نتیجه را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما با برنامه‌ریزی مناسب و تعهد کامل قطعا می‌توانیم به هدفمان برسیم.

کی‌روش در خصوص اینکه نیجریه قوی‌تر است یا بوسنی، بیان داشت: بعد از بازی با نیجریه به این سؤال پاسخ می‌دهم.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان در پايان و زماني که قصد داشت يک جمله به مردم ايران بگويد، گفت: چيزي که ميتوانم بگويم و حرفي که با مردم ايران دارم اين است که ما هر چه از دستمان بربيايد از صميم قلب انجام ميدهيم تا غرورآفرين و افتخارآفرين باشيم.