هافبک استقلال: به خدا سنی ندارم!

به گزارش افکارنیوز، علیرضا واحدی نیکبخت درباره مسائل مختلفی از جمله وضعیتش در تیم فوتبال استقلال و اینکه در ادامه لیگ چه اتفاقاتی پیش روی خودش و این تیم خواهد بود، صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

* در فصل اخیر به چیزهایی که می خواستی رسیدی؟

- اگر واقعیت را بخواهید نه نرسیدم. اهداف زیادی در ذهنم بود و چیزهایی زیادی می خواستم که به هیچ کدام از آنها دست پیدا نکردم اما زیاد هم ناراضی نیستم. خدا را شکر می کنم که می خواستم مسائلی را ثابت کنم که این اتفاق هم افتاد.

* شاید خیلی ها فکر می کردند بعد از آن همه حاشیه و اتفاق فوتبالت تمام شده باشد اما ظاهراً خودت نظر دیگری داری؟

- هر کسی جای من بود فوتبالش تمام می شد اما این اتفاق برای من نیفتاد. من اولین قربانی منشور اخلاقی بودم اما توانستم با تلاش زیاد به سطح اول فوتبال ایران برگردم. در این راه هم خیلی ها کمک حال من بودند از جمله فتح الله زاده و قلعه نویی که از آنها ممنونم چون لطف زیادی به من داشتند. فوتبال به سن و سال نیست الان عنایتی که ۳۸ ساله است در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. من هم چون از ۱۷ سالگی در لیگ برتر بودم همه فکر می کنند سنم بالاست و پیر شده ام اما سن و سالی ندارم که بخواهم از فوتبال کنار بروم. فکر می کنم اگر کسی بتواند ۱۰ سال در سطح اول فوتبال باشد خوب است و من بیشتر از این حرفها در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده ام. متاسفانه بعضی ها در این فوتبال از اسم من استفاده کردند درباره من قصاص قبل از جنایت شد اما خدا را شکر که وقتی قلعه نویی اعتماد کرد جواب اعتماد او را به خوبی دادم. وقتی قرار شد به استقلال برگردم خیلی ها از حاشیه های من حرف می زدند اما نشان دادم که بی حاشیه هستم و تمام فکر و ذکرم فوتبال است.

* چرا به اهدافی که در استقلال داشتی نرسیدی؟

- راستش را بخواهید فکر می کردم که بیشتر بازی کنم اما این اتفاق نیفتاد و دلیلش را هم نمی دانم. با این حال در دقایقی هم که به میدان رفتم چیزهایی که مربیان می خواستند در زمین پیاده کردم. این را هم در نظر داشته باشید من بعد از ۷ سال به دفاع چپ برگشتم در تیم های قبلی ام یا مهاجم بودم یا پشت مهاجم اما فرقی ندارد و هر کجا قلعه نویی بخواهد بازی می کنم حرفی ندارم.

* در این فوتبال هنوز خواسته ای داری؟

- صددرصد هنوز به دنبال رسیدن به اهدافی هستم. این فصل برای من هنوز تمام نشده است. سه بازی لیگ و ۶ بازی آسیایی داریم خیلی ها با یک بازی هم دوباره به روزهای اوجشان برگشته اند من هم بازیکن دیروز و امروز نیستم و باتجربه ام.

* شاید اگر یک گل بزنی بتوانی دوباره خودت را به همه ثابت کنی؟

- شاید این طور باشد. فعلاً که کبوتر شانس روی شانه ام نیست. امیدوارم که این کبوتر دوباره به من رو کند و بتوانم باز هم به روزهای اوج برگردم.

* حسرت چیزی را در زندگی فوتبالی ات می خوری؟

- نمی توانم بیشتر از این غصه بخورم. باید فکر آینده ام باشم. غصه و حسرت خوردن فایده ای ندارد و من دیگر به گذشته فکر نمی کنم.

* اگر بخواهی کسی را در اتفاقاتی که برایت افتاد مقصر بدانی، آن فرد چه کسی است؟

- نمی خواهم دیگران را متهم کنم. وقتی به گذشته فکر می کنم به این نتیجه می رسم که خودم بیشتر از همه مقصر بودم من به خیلی ها بها دادم. بازیکنانی که اصلاً در حد و اندازه های من نبودند را کنار خودم آوردم و آنها برایم ادای رفاقت درآوردند اما در اصل دشمنم بودند. من باید در انتخاب دوستانم دقت می کردم که نکردم اما الان روی این موضوع خیلی حساس هستم.

* قبول داری نیکبخت به آنچه شایسته اش بود در این فوتبال نرسید؟

- گفتم که نمی خواهم حسرت گذشته را بخورم. من در دو تیم پرطرفدار ایران بهترین بازی هایم را کردم و روزهای خوبی داشتم اما شاید می شد که از این بهتر هم بشود.

* در ذهنت به تیم ملی هم فکر می کنی؟

- من به دنبال اثبات خودم در استقلال هستم. در تیم ملی کسانی هستند که جای من بازی کنند!

* کمی درباره استقلال صحبت کنید. هنوز امید قهرمانی دارید؟

- مطمئن باشید که استقلال مدعی اول قهرمانی است. ما ریزش زیادی داشتیم و بازیکنان کلیدی را از دست دادیم. می بینید که همچنان هم مصدوم داریم خیلی هنر است تیمی با همچنین شرایطی همچنان در کورس بماند اما بازیکنان استقلال واقعاً با غیرت و تلاش زیاد بازی می کنند. سه بازی در پیش داریم که واقعاً سخت هستند اما مصمم هستیم دوباره قهرمان شویم.

* قبول دارید باخت به ملوان خیلی به ضررتان تمام شد؟

- شاید خیر و صلاح بود که این باخت در فاصله سه هفته مانده به لیگ اتفاق بیفتد. بازی با ملوان بدترین بازی استقلال در فصل اخیر بود گاهی اوقات این طور می شود که تیم حریف هر چه بزند گل بشود. شانس با آنها یار بود و نمی توان فقط یک نفر را در این باخت مقصر دانست. شخصاً خیلی دوست دارم دوباره با استقلال قهرمان لیگ برتر شوم و جام را بالای سرم ببرم.

* بعد از این بازی اخباری از رختکن تیم تان به بیرون درز پیدا کرد. واقعاً استقلال جاسوس دارد؟

- نمی خواهم در باره اتفاقات رختکن حرف بزنم چون این اتفاقات درون خانواده رخ داده و زشت است که در تیمی مانند استقلال کسی بخواهد جاسوسی کند. طبیعی است که در هر تیمی بین بازیکن و مربی صحبت هایی اتفاق بیفتد. کسی که اخبار تیم را به بیرون داده خواسته به استقلال ضربه بزند. اگر این فرد به اطلاع رسانی علاقه زیادی دارد بهتر است خبرنگار شود نه فوتبالیست.

* بازی آسیایی تان هم که نزدیک است. نگران این بازی ها نیستی؟

- شرایط آسیا و لیگ برتر ایران فرق دارد. استقلال تیمی با تجربه و بزرگ است و مطمئن باشید که اگر این بازی ها را با برد شروع کنیم می توانیم نتایج خیلی خوبی بگیریم. از هواداران خواهش می کنم روز سه شنبه ما را تنها نگذارند و به ورزشگاه بیایند حضور آنها واقعاً به ما روحیه و انگیزه می دهد.

* هنوز هم یاد آن گل دقیقه ۹۲ به الاتحاد می افتی؟

- بله آن گل که با پیراهن استقلال آن را به ثمر رساندم یکی از بهترین خاطرات فوتبالی من است. امیدوارم باز هم بتوانم برای هواداران خاطرات خوبی را رقم بزنم.