شیاطین سرخ میهمان ضیافت یونانی‌ها

به گزارش افکارنیوز، سومین دور از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب(سه شنبه) ۲ تیمی را برابر هم قرار می‌دهد که نتیجه جدال‌‌های رودرروی‌شان همواره به سود یکی از آنها رقم خورده است. در یک سوی میدان المپیاکوس یونان به عنوان میزبان و در سوی دیگر منچستریونایتد انگلیس قرار دارد.

منچستریونایتد در شرایطی به خانه نماینده یونان می‌رود که شنبه شب در هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس، برابر کریستال پالاس به پیروزی رسید و این پیروزی منجر به صعود شیاطین سرخ به رده ششم جدول شد. این پیروزی اعتماد به نفس شاگردان دیوید مویس را نسبت به هفته‌های اخیر افزایش داده و روحیه آنها را برای حفظ روند شکست ناپذیری‌شان برابر المپیاکوس بهبود بخشیده است.

منچستری‌ها که هفته گذشته قرارداد وین رونی، مهاجم انگلیسی خود را تا سال ۲۰۱۹ تمدید و او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل کردند، تا به حال ۴ بار به مصاف قهرمان فصل گذشته لیگ یونان رفته‌اند و در هیچ کدام از آنها طعم شکست را نچشیده‌اند. شکستن طلسم ناکامی برابر شیاطین سرخ اصلی‌ترین انگیزه‌ای است که المپیاکوس امشب در پذیرایی خود از مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دنبال می‌کند.

نه تنها المپیاکوس بلکه تا به حال هیچ تیمی از یونان موفق نشده منچستریونایتد را شکست دهد اما المپیاکوسی که این بار برابر من‌یونایتد قرار می‌گیرد تیمی است که با پشت سر گذاشتن تیمی مانند بنفیکا، و صعود به عنوان تیم دوم گروه C(بعد از پاری‌سن‌ژرمن) توانایی‌هایش را ثابت کرده است. البته صعود شیاطین سرخ مقتدرانه‌‌تر بوده و آنها یک دور مانده به پایان مرحله گروهی و به عنوان تیم اول گروه نخست صعود کردند.

دیدارهای قبلی

منچستریونایتد تا کنون ۴ بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف المپیاکوس رفته که در تمام آنها به عنوان تیم پیروز از میدان خارج شده است. اولین آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ بود که شیاطین سرخ با گل‌های دیوید بکام و اندی کول با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسیدند. در بازی برگشت در منچستر هم اوله‌گنار سولسشایر، رایان گیگز و رود فن‌نیستلروی در ۱۵ دقیقه پایانی برای منچستر گلزنی کردند و پیروزی ۳ بر صفر را برای میزبان انگلیسی به ارمغان آوردند تا این تیم در مجموع با نتیجه ۵ بر صفر برابر نماینده یونان پیروز شود.

در هر ۴ دیداری که منچستریونایتد و المپیاکوس به مصاف یکدیگر رفته‌اند، رایان گیگز، هافبک ولزی شیاطین سرخ حضور داشته و در ۲ بازی گلزنی کرده است. او در اولین مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ در پیروزی ۴ بر صفر منچستریونایتد برابر المپیاکوس در اولدترافورد ۲ بار گلزنی کرد. ۲ گل دیگر را سولسشایر و خوان سباستین ورون زدند. اولین دیداری که در آن المپیاکوس موفق شد دروازه منچستریونایتد را باز کند در ماه اکتبر سال ۲۰۰۲ بود، هرچند آن بازی را در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد.

المپیاکوس فرداشب در شرایطی به میدان می‌رود که امیدوار است با پیروزی در این بازی راه خود را برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، افتخاری که از سال ۱۹۹۹ به بعد آن را تجربه نکرده هموار کند. رسیدن به این هدف اما کار بسیار سختی است چرا که منچستریونایتد در این فصل جزو معدود تیم‌هایی بوده که در هیچ یک از بازی‌‌های اروپایی خود شکست نخورده است.

دورتموند بحران زده میهمان روس‌‌ها

در دیگر دیداری که فرداشب در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود، بورسیا دورتموند، نایب قهرمان فصل گذشته که در این فصل حال و روز خوشی ندارد و گرفتار بحران شده، میهمان زنیت سن‌پترزبورگ روسیه خواهد بود و امیدوار است کاری که فصل گذشته در همین مقطع از رقابت‌ها در جدال با شاختار دونتسک اوکراین انجام داد را تکرار کند. شاگردان یورگون کلوپ فصل گذشته در خانه نماینده اوکراین ۲-۲ مساوی کردند و در بازی برگشت، با گلزنی یاکوب بلاژیکوفسکی ۳ – صفر بردند.

نماینده روسیه برای دومین بار توانسته جواز حضور در جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد که اولین بار آن در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ بود که روس‌ها در خانه ۳-۲ بنفیکا را شکست دادند و در بازی برگشت ۲ – صفر بازی را باختند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

اين نخستين باري است که تيمهاي دورتموند و زنيت به مصاف يکديگر ميروند. آخرين جدال دورتموند با يک تيم روس ۱۱ سال پيش بود اما در سمت مقابل زنيت تا به حال ۱۲ بار برابر تيمهاي آلماني به ميدان رفته که در ۴ بازي پيروز از ميدان خارج شده، در ۳ بازي مساوي کرده و در ۵ بازي نيز شکست خورده است.