هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش افکارنیوز، در روز دوم از هفته اول مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا ۲ نماینده دیگر کشورمان در این رقابت‌ها فردا(چهارشنبه) اولین بازی فصل جدید خود را برگزار می‌کنند. در نخستین بازی گروه C تراکتورسازی میزبان تیم قدرتمند الاتحاد عربستان است و سپاهان نیز در چارچوب مسابقات گروه D در دوحه به دیدار تیم السد قطر می‌رود.

تراکتورسازی ایران – الاتحاد عربستان

تراکتورسازی فصل گذشته اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد که البته چندان هم موفقیت‌آمیز نبود. نماینده تبریزی کشورمان در گروه A با تیم‌های الشباب عربستان، الجیش قطر و الجزیره امارات همگروه بود که در نهایت تلاشش به کسب ۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده آخر گروهش منجر شد.

تراکتورسازی بعد از پشت سر گذاشتن تحولات مدیریتی و در ادامه تغییر سرمربی، پس از بازگشت آنتونیو اولیویرا با هدایت این مربی پرتغالی موفق شد قهرمان مسابقات جام حذفی کشور شود و به عنوان نخستین سهمیه ایران از هم اکنون حضورش در فصل آینده لیگ قهرمانان را قطعی کند.

شاگردان تونی بعد از بالا بردن جام قهرمانی، نمایش خانگی ضعیفی مقابل راه‌آهن در چارچوب مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر داشتند و با پذیرش شکست ۳ بر صفر مقابل این تیم مهیای دیدار با الاتحاد شدند.

الاتحاد به عنوان یکی از مطرح‌ترین تیم‌های باشگاهی عربستان و حتی قاره آسیا، فصل قبل نتوانست در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد. این تیم حالا به عنوان شانس اول صعود از گروه C در نخستین بازی میهمان تبریزی‌ها است و بدون شک در پی کسب اولین ۳ امتیاز.

طرح این موضوع که آیا تراکتورسازی توان متوقف کردن الاتحاد را دارد یا نه مسئله‌ای معطوف به ذات فوتبال است از آن جهت که در این ورزش بسیار شاهد بوده‌ایم نتایج برخلاف تحلیل‌های منطقی پیش از بازی‌های اینچنینی رقم خوده است. بله، قبل از شروع این بازی همه برداشت‌های مبتنی بر علم فوتبال رای به شکست تراکتورسازی می‌دهد اما نتیجه یک مسابقه فوتبال، واقعیتی است که درون زمین و در طول ۹۰ و چند دقیقه رقم می‌خورد.

تراکتورسازی مهره‌های قابل اتکایی دارد، همچنین یک مربی صاحب کارنامه و البته تجربه قبلی حضور در لیگ قهرمانان را هم باید به این مجموعه افزود. با این حساب نمی‌توان میزبان پرطرفدار این مسابقه را حریفی دست و پا بسته برای الاتحاد دانست اگرچه پیروزی‌اش مقابل ببرها دور از ذهن باشد.

دیگر دیدار این گروه بین تیم‌های العین امارات و لخویا نماینده قطر برگزار می‌شود.

السد قطر - سپاهان ایران

سپاهان فصل گذشته لیگ قهرمانان را در حالی به پایان رساند که نتوانست از گروه C صعود کند. تیم اصفهانی در رقابت با الاهلی عربستان، الغرافه قطر و النصر امارات نهایتاً ۹ امتیاز کسب کرد و در گروهش سوم شد.

سپاهان در فصل جاری لیگ برتر هم صلابت پیشین را نداشته اگرچه در نیم فصل دوم به مراتب بهتر عمل کرد و نهایتاً خود را به جمع مدعیان عنوان قهرمانی رساند اما خب تساوی اخیر این تیم مقابل مس کرمان موجب شد بین ۵ تیمی که شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را دارند، زردپوشان اصفهانی آخرین تیم باشند.

در گروه D سپاهان و الهلال عربستان شانس‌های اول صعود هستند. در این میان السد اگرچه فصل گذشته در لیگ قهرمانان حضور نداشته اما به واسطه برخورداری از توان ساختاری و کاریزمای تیمیِ شناخته شده می‌تواند حریف سرسختی باشد.

برای سپاهان امتیاز گرفتن در دوحه اهمیت بالایی دارد. شاید در ظاهر این طور به نظر برسد که این دیدار تازه بازی اول ۲ تیم است و تا پایان، راه بسیاری مانده اما مربی باتجربه‌ای مثل زلاتکو کرانچار بهتر از هر فرد دیگری به ارزش امتیازاتی که در بازی‌های اولیه مرحله گروهی خاصه خارج خانه کسب می‌شوند، واقف است.

نماینده اصفهانی کشورمان در لیگ قهرمانان حالا محرم نویدکیا و جواهیر سوکای ۲ مهره تعیین کننده خود را هم در اختیار دارد و با تکیه بر ترکیبی کارآمد و دانش تاکتیکی سرمربی‌اش حتی می‌تواند برنده این بازی هم باشد.

دیدار دیگر این گروه بین تیم‌های الهلال عربستان و الاهلی امارات برگزار می‌شود.

برنامه ادامه بازی‌های هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲

گروه C

تراکتورسازی ایران - الاتحاد عربستان، ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگار امام تبریز
العین امارات - لخویا قطر، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه بن زاید العین

گروه D

السد قطر - سپاهان ایران، ساعت ۱۹، ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه
الهلال عربستان - الاهلی امارات، ساعت ۲۰:۵۵، ورزشگاه ملک فهد ریاض