عادل فردوسی پور تهدید شد

به گزارش افکارنیوز، اسماعیل‌ حسن‌زاده با انتقاد از برنامه دیشب ۹۰ درباره موضع‌گیری‌اش نسبت به مربیگری فیروز کریمی اظهار کرد: متاسفانه باز هم عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ شیطنت کرد. ماجرا از این قرار است که این مربی یک سال پیش به خاطر رفتار ناشایستی که با یک بازیکن خارجی داشت، از سوی کمیته انضباطی به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ۸ جلسه محرومیت محکوم شد. او به این رای اعتراض کرد و کمیته استیناف در رسیدگی مجدد عینا رای کمیته انضباطی را هم تایید کرد و در ادامه حکم تسلیم مبادی ذیربط شد تا اجرا شود.

وی افزود: حال که بحثحضور او در تیم ذوب‌آهن مطرح شد از نظر کمیته انضباطی عقد قراردادش با هر باشگاهی که منعی ندارد اما اعلام کردیم صرفا اگر محرومیتش اجرا شده باشد، می‌تواند روی نیمکت ذوب‌آهن بنشیند. این مربی سپس مدارکی ارایه کرده که ظاهرا نشان داده ۷ جلسه از محرومیتش را در فوتبال قزوین سپری کرده و تنها یک جلسه باقی مانده است. او همچنین درخواست تعلیق این جلسه محرومیت باقیمانده و پرداخت نقدی مابه‌ازای آن را کرد و پول را هم واریز کرده بود. چون حکم نهایی از سوی استیناف برای کریمی صادر شده بود ما این درخواست بخشش یک جلسه‌ای او را هم به استیناف دادیم تا آنها تصمیم نهایی را بگیرند. استیناف هم با بررسی شرایط و با توجه به پرداخت نقدی این مربی برای ما به ازای آن یک جلسه، نهایتا با بخشش او موافقت کرد.

رییس کمیته انضباطی تاکید کرد: بنابراین همانطور که شرح دادم نه اجرای حکم محرومیت فیروز کریمی ربطی به کمیته انضباطی داشته و نه بخشش یک جلسه‌ای این مربی اما متاسفانه فردوسی‌پور در برنامه دیشب ۹۰ موضوع را به صورت جهت‌دار علیه کمیته انضباطی مطرح کرد. او دیشب در دو مورد ناجوانمردانه و بدون مدرک علیه کمیته انضباطی صحبت کرد در حالی که اصلا موضوع ربطی به ما ندارد. او در یک جا گفت فیروز کریمی کمیته انضباطی را دور زده است و در جای دیگر هم در حضور علی کفاشیان قضیه را علیه کمیته انضباطی وانمود کرد.

حسن‌زاده با بیان این که مجری برنامه ۹۰ با این کارش شیطنت کرد و این رفتار قابلیت پیگیری قانونی دارد، به ایسنا گفت: بنده اگر چه با دوربین این برنامه صحبت نکردم اما در مصاحبه با یکی دیگر از برنامه‌های تلویزیون موضوع را شرح دادم و تاکید کردم که کمیته استیناف فیروز کریمی را بخشیده است. شکی نیست نوع موضع‌گیری برنامه ۹۰ در تخریب شخص بنده به خصوص بعد از انتقاد از رفتار ناشایست آنها در مصاحبه با یکی دیگر از برنامه‌های تلویزیونی بیشتر شده و به آنها هشدار می‌دهم اگر همچنان بدون مدرک به تخریب‌هایش ادامه دهند ما به صورت قانونی موضوع را به رییس سازمان صداوسیما منعکس می‌کنیم و اگر افاقه نکرد، از سایر مراجع قانونی اقدام‌های لازم را انجام می‌دهیم تا حقی از اعضای محترم کمیته انضباطی ضایع نشود.

وی تاکید کرد: داشتن عقده و کینه در شان یک برنامه تلویزیونی نیست. مجری برنامه موضوع را به شکل نادرست عنوان می‌کند و سپس می‌گوید بعدا مساله حقوقی این موضوع را بررسی می‌کنیم. سوال ما این است وقتی شما تحقیق نکردید و نمی‌دانید پروسه صدور حکم محرومیت فیروز کریمی چطور بود، حکمش چگونه اجرا شده و الان چطور می‌تواند روی نیمکت ذوب‌آهن بنشیند، پس چرا در ۲ مورد پیرامون این موضوع اقدام به تخریب کمیته انضباطی کردید؟ اگر او می‌خواهد برنامه را با نمک کند، شایسته نیست کمیته انضباطی ابزار کار آنها قرار گیرد. بنابراین جدا به آنها اخطار می‌دهم که اگر باز هم غیرمنصفانه با کلمات سبک و از این دست درباره کمیته انضباطی صحبت کنند، این حق برای بنده و همکارانم وجود دارد که اجازه ندهیم این کمیته مورد تمسخر یک مجری قرار گیرد.

رییس کمیته انضباطی در ادامه در پاسخ به این که چرا در حکم محرومیت فیروز کریمی قید نشده که او چند جلسه از حضور در مسابقات کدام لیگ یا رده محروم است چون متاسفانه زمینه تخلفهایی از این دست در لیگهای پایینتر وجود دارد، به ایسنا گفت: ما طبق قانون عمل کردیم. به طور مثال وقتی یک مربی بخاطر تخلف در لیگ برتر سه سال محروم میشود نمیتوان قید کرد هر زمان به لیگ برتر آمدی، این حکم اجرا میشود. همین طور برای محرومیتهای چند جلسهای هم نمیتوان اجرای حکم را به یک دسته یا رده معطوف کرد. بنابراین ملاک قانون مسابقات رسمی است که حکم در آن قابلیت اجرا پیدا میکند. در همه دنیا به همین شکل عمل میشود و مشکلی هم نیست اما همان طور که تاکید کردم کمیته انضباطی مسئول چگونگی اجرای حکم محرومیت خاطیان نیست.