مهاجم‌ باسابقه سپاهان ازفوتبال خداحافظی کرد

به گزارش افکارنیوز، عماد محمد رضا بازیکنی شناخته شده در فوتبال ایران است چرا که در تیم‌های مختلفی در لیگ برتر بازی کرده است و یکی از موفق‌ترین بازیکنان عراقی شاغل در فوتبال ایران بوده است.

این مهاجم عراقی در اقدامی غیرمنتظره برای همیشه از حضور در مستطیل سبز خداحافظی کرد. او آسیب دیدگی را علت خداحافظی زودهنگام خود از فوتبال اعلام کرد.

این بازیکن ۳۲ ساله در گفتگویی که با روزنامه " العراق الیوم " داشت، گفت: از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شدم و این آسیب دیدگی در حال وخامت بود. به همین خاطر تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم چرا که نمی خواهم سلامتم را به خطر اندازم. دیگر نمی‌خواهم به فوتبال ادامه دهم و این تصمیمم نهایی است.

او افزود: پزشک معالجم به من گفت که در صورت ادامه به فوتبال سلامتیم به شدت در معرض خطر قرار می‌گیرد. چاره‌ای نداشتم تا فوتبال را ترک کنم. می‌خواهم به دنیای مربیگری روی آورم و به زودی فعالیت خود را در این زمینه شروع می‌کنم.

عماد رضا در سال ۱۹۹۸ فوتبال حرفهای خود را با تیم الزوراءعراق آغاز کرد. او در حالی که ۱۵ سال بیشتر سن نداشت به تیم ملی فوتبال عراق که هدایت آن را عدنان حمد برعهده داشت، دعوت شد. او در مسابقات سال ۲۰۰۰ قهرمانی جوانان آسیا نمایش بسیارخوبی داشت و نوید یک مهاجم خوب را برای تیم ملی عراق داد. او لیگ ایران را برای لژیونر شدن انتخاب کرد و برای تیمهای استقلال اهواز و فولاد بازی کرد. عماد رضا در سپاهان عملکرد بسیار خوبی داشت و به همراه توره زوج خوبی را برای تیم قلعه نویی تشکیل داد. او سابقه بازی با پیراهن تیمهای الزمالک مصر، الغرافه و الوکره قطر را هم در کارنامه دارد. سال گذشته شایعههای زیادی درباره پیوستن این بازیکن به استقلال به گوش رسید اما در نهایت این انتقال عملی نشد.