به گزارش افکارنیوز، مدت زمان حضور هر تیم در یک سوم دفاعی حریف بستگی به توانایی تیم در فاز حمله و تاکتیک‌های تیمی دارد. الشباب با اتکا به خط حمله و هافبک‌های توانا در یک سوم دفاعی استقلال به خوبی توپ را در این قسمت زمین رد و بدل می‌کرد. با وجود برتری عددی استقلال دریک سوم دفاعی خودی این موضوع می‌تواند دو دلیل داشته باشد:

۱ - تکنیک بالای بازیکنان الشباب و توانایی کار در فضای کوچک

۲ - تاکتیک دفاع فردی، گروهی و تیمی نامناسب استقلال

آمار پاس، برتری استقلال را در این تکنیک نشان می‌دهد. اما این نکته را نباید از یاد برد که اغلب پاس‌های استقلال در یک سوم دفاعی و میانی زمین بوده. در صورتی که الشباب رو به پاس‌های ریسکی و پاس کاری در یک سوم دفاعی حریف آورد. به طور میانگین الشباب برتر از استقلال بود که این می تواند نشان از هماهنگی تیمی و توانایی بازیکنان در رد و بدل کردن پاس باشد.

نکات صحنه گل

۱ - شروع صحنه ی گل از میانه ی زمین و از زمین الشباب بود و بازیسازی از میانه ی زمین آغاز شد.

۲ - با وجود میزبانی استقلال این تیم در هنگام حمله با تعداد کم بازیکنان در مین حریف حاضر می شد(تا قبل از رسیدن به گل). در صحنه ی گل اکبرپور صاحب توپ بود که تنها ۲ بازیکن در کنار اووموقعیتی منفعل قرار داشتند و حمایت مناسبی انجام ندادند.

۳ - حمله از سمت راست استقلال انجام شد که به نظر می‌رسید مربیان الشباب مانند اسکوچیچ آنالیز خوبی بر روی استقلال داشته اند و ضعف این تیم در سمت راست را هدف قرار دادند. الشباب با ۸ پاس صحیح بر روی دروازه استقلال آمد و توانست به هدف خود برسد.

۴ - در صحنه ی گل برتری ۹ به ۵ عددی با بازیکنان استقلال بود که این بازیکنان نتوانستند مالکیت توپ را تغییر دهند.

۵ - موج دوم دفاعی استقلال بسیار کند عمل کرد با وجود این نکته که بازیکنی که پاس گل را صادر کرد در نزدیکی موج دوم دفاعی استقلال بود که با کمی سخت گیری و یارگیری مدافعان می توانستند مانع حرکت او شوند.

۶ - عدم درگیری ابتدایی بازیکنان استقلال

۷ - جاگیری نامناسب از نوری که یار مستقیم او گل را به ثمر رساند.

۸ - مدت زمان به ثمر رسیدن گل از ابتدا تا انتها ۲۵ ثانیه بود.

استقلال در این بازی تاکتیک هجومی مناسبی از خود به نمایش نگذاشت و اصرار امیر قلعه‌نوعی به ارسال پاس بلند به پشت سر مدافعان که بار ها با شکست مواجه بود. این نوع بازی در فوتبال نوین دنیا جایگاه خود را از دست داده. همچنین حضور اکبرپور در پست‌های مختلف در حالی که توانایی انجام صحیح اصول اولیه فوتبال را ندارد عجیب به نظر می رسد. تونی نیز بازیکن خوبی در این چند بازی نشان داده است. اما بازیکنی با میل هجومی بالاست که باید از سوی دیگر بازیکنان نیز حمایت شود که این برای تیم پا به سن گذاشته ی استقلال سخت است. برای این بازی می توان نگاشت استقلال تیمی که ضبط شده بازی می کند.