ستاره پرسپولیس بین قطر، مصر، بوندس لیگا و پرسپولیس کدام را انتخاب می کند؟!

به گزارش افکارنیوز، قطر حالا همان سرزمین رویایی برای فوتبالیست‌هایی است که می‌خواهند یکی دو ساله بارشان را ببندند و در ادامه زندگی خیال شان راحت باشد که برای نقد کردن چک‌های باشگاه و سند دار شدن ماشین‌هایی که جای پول از باشگاه گرفته‌اند اصلا کک شان نخواهد گزید و فقط دنبال فوتبال شان می‌روند و بس.

از شواهد و شایعات نزدیک به خبر اینگونه به نظر می‌رسد که پرسپولیس بعد از جام جهانی با این شکل و شمایل وجود نخواهد داشت و تهی از ستاره‌های فعلی‌اش می‌شود.

همین دیروز بود که رسانه‌ها نوشتند خلعتبری و سیدجلال از همین حالا با تیم سال آینده شان در قطر قرارداد بسته‌اند تا خیال شان را از دریافتی میلیاردی فصل بعدشان راحت کنند اما ظاهرا رفتن ستاره‌ها از پرسپولیس محدود به این دو ملی‌پوش نمی‌شود.

فعلا ۷ بازیکن پرسپولیس در اردوی تیم ملی حضور دارند و هیچ بعید نیست حداقل ۵ نفر از این جمع به جام جهانی بروند. در این صورت کیست که نداند در صورت حضور در برزیل و حتی قرار گرفتن در لیست پرواز به سائوپائولو، دلال‌های تیم‌های حاشیه خلیج فارس برای به چنگ آوردن ستاره‌های پرسپولیس دندان تیز نکنند کما اینکه همین الان گفته می‌شود بازیکنی مثل محمد نوری که در اردوی فعلی تیم ملی هم حضور ندارد از تیم‌های عربی پیشنهاد دارد و جدا از پیشنهادهایی که به صادقیان، سیدجلال، خلعتبری و… رسیده، پیشنهادهای کویتی، عمانی، اماراتی، عربستانی و قطری حسابی بازیکنان سرخپوش را هوایی کرده است.

یکی از ملی‌پوشان پرسپولیس رضا حقیقی شاندیز است که فصل خوبی را پشت سر گذاشته و بعد از چند مصدومیت و بدشانسی متوالی در یکی دو اردوی اخیر همراه تیم ملی بوده است و شانس رفتن به برزیل را هم دارد.

حقیقی در حال حاضر یک پیشنهاد خوب از تیمی قطری دارد اما در کنار این واسطه نقل و انتقالات یک تیم آلمانی هم اعلام کرده اگر حقیقی بخواهد این بازیکن سال بعد می‌تواند در بوندس لیگا حضور داشته باشد.

طبق قرارداد دو و نیم ساله شاندیز با پرسپولیس این بازیکن قاعدتا یک سال دیگر هم باید در اختیار این باشگاه باشد اما بندی که در قرارداد او وجود دارد و می‌تواند در صورت رفتن رویانیان از پرسپولیس برود، او را به تیم‌های خارجی نزدیک‌تر خواهد کرد؛ آن هم درست زمانی که فصل به پایان رسیده و حقیقی مثل سیدجلال حسینی لازم نیست برای گرفتن رضایتنامه از پروین و دایی به دردسر بیفتد و در صورت مشخص شدن تکلیف تیم پروسه جدایی‌اش راحت‌تر و کوتاه‌تر طی خواهد شد.

در مورد حقیقی این نکته هم جالب است که بعد از حضور دوباره مانوئل ژوزه در الاهلی مصر این مربی پرتغالی خواستار به خدمت گرفتن هافبک دفاعی پرسپولیس است کما اینکه حقیقی با اصرار بیش از حد مانوئل از فجر به پرسپولیس آورده شد اما عمر این مربی به استفاده از رضا جواب نداد و یحیی گل محمدی از حضور او در خط میانی تیمش بهره برد.

به غیر از این یک تیم قطری برای حقیقی آفری فرستاده که سخت می‌توان از آن عبور کرد. جدا از پیشنهاد تیم پرطرفدار مصری خود حقیقی دوست دارد به پیشنهاد تیم آلمانی جواب مثبت دهد و آرزوهایش را در اروپا دنبال کند اما از پول پیشنهاد قطری‌ها که سه برابر مبلغ پیشنهادی آلمانی هاست نمی‌توان گذشت.

با این حال رضا فقط ۲۴ سال سن دارد و شاید داستان او با خلعتبری ۳۰ ساله و سیدجلال ۳۱ ساله که بعد از جام جهانی یک سال دیگر بزرگتر می‌شوند فرق می‌کند و او به آینده خود در اروپا هم فکر می‌کند و شاید اگر نزدیکانش رای او را نزنند بعد از مدتی از فوتبال ایران در بوندس لیگا لژیونر داشته باشیم.

همین چند روز پیش واسطه انتقال تیم آلمانی که تیم خوبی هم هست و به نوعی پدیده این فصل بوندس لیگا بوده ملاقاتی با مدیر برنامه‌های حقیقی داشته و به او اطمینان خاطر داده که اگر رضا بخواهد زمینه انتقال او به تیم مورد نظر صد در صد فراهم است. این واسطه فیلم بازی‌های حقیقی را برای تیم آلمانی مورد نظرش فرستاده و اوکی لازم را برای ادامه مذاکرات گرفته است.

با این حال نکته اینجاست که اگر حقیقی فقط پول زیاد و مزیت‌های رفتن به قطر را با قراردادی سه ساله مد نظر داشته باشد خیلی سریع می‌تواند کار را نهایی کند و برای بعد از جام جهانی خیالش راحت باشد.

گفته میشود چنانچه حقیقی قید رفتن به آلمان را بزند تا ۱۰ روز دیگر به قطریها جواب مثبت را خواهد داد و از حالا برای فصل بعدش قرارداد میبندد؛ اتفاقی که دور از ذهن نیست و تقریبا محتمل به نظر میرسد.