نبی: رفتارهای کی روش طبیعی و عاقلانه است!

به گزارش افکارنیوز، مهدی محمدنبی در حاشیه تمرین امروز(یک‌شنبه) تیم ملی فوتبال ایران گفت: از روز پنج‌شنبه بازیکنان در اختیار کی‌روش بوده و تمرینات خوبی هم پشت سر گذاشته‌اند، مخصوصاً تمرین روز گذشته که در زمین شماره یک آزادی برگزار شد به ما بسیار کمک کرد. قرار بود امروز هم در ورزشگاه آزادی تمرین کنیم اما به خاطر اینکه زمین برای بازی با گینه نیاز به استراحت داشت به کمپ تیم ملی آمدیم.

وی درباره حضور دکتر دیه‌گو در تیم ملی فوتبال تصریح کرد: کارهای حضور دیه‌گو را انجام دادیم و قرار است به کادر پزشکی تیم ملی اضافه شود. او سال‌هاست که کارهای فیزیوتراپی را انجام می‌دهد و قرار است به عنوان فیزیوتراپ به کادر تیم ملی اضافه شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چه زمانی دستیاران برزیلی کی‌روش به تیم ملی اضافه می‌شوند، تاکید کرد: قرار است ۲ دستیار برزیلی از اردوی آفریقای جنوبی به تیم ملی ملحق شوند، چون فعلاً مشغول تیم‌های‌شان هستند. آنها در اردوی آفریقای جنوبی، اروپا و در نهایت برزیل با ما خواهند بود.

نبی در خصوص اینکه آیا علت جدایی امید نمازی از تیم ملی فوتبال ایران حضور در تیم ملی بانوان آمریکاست، عنوان کرد: نمازی و سیموئز گفته بودند که به خاطر مسائل خانوادگی می‌خواهند از تیم ملی جدا شوند و نتوانستند مشکلات خانوادگی خود را حل کنند. ضمن اینکه وقتی یک نفر از جمع ما جدا می‌شود دیگر کی‌روش به او فکر نمی‌کند.

وی درباره اینکه این مسئله چه ارتباطی به کمیته حقوقی فدراسیون دارد، گفت: سیموئز به ما اعلام کرده بود که قصد جدایی از تیم ملی را دارد ولی نمازی بدون اطلاع کی‌روش این تصمیم را گرفت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه نمازی اعلام کرده کی‌روش کاملاً در جریان جدایی‌اش از تیم ملی بوده است، تصریح کرد: من در جریان مکالمات کی‌روش و نمازی نیستم و فقط می‌دانم که روز قبل از اینکه نمازی از ایران برود به فدراسیون و کفاشیان ایمیل زده و گفته بود که نمی‌تواند دیگر با ما همکاری کند.

نبی در مورد شایعه‌ای مبنی بر اینکه گفته می‌شود نمازی واسطه حضور بیت‌آشور در تیم ملی بوده و همین مسئله باعثشده تا فدراسیون عذرش را بخواهد، اظهار داشت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. کی‌روش با کسی تعارف ندارد و تا بازیکنی خوب نباشد به تیم ملی دعوت نمی‌شود. باید تاکید کنم تمام بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند چه آنهایی که لژیونر هستند و چه آنهایی که در لیگ بازی می‌کنند با نظر مستقیم کی‌روش دعوت می‌شوند.

وی در خصوص اینکه کی‌روش گفته کاری که نمازی می‌کرد عباس(تدارکات تیم ملی) هم انجام می‌داد، گفت: فکر نمی‌کنم آقای کی‌روش چنین لفظی را به کار برده باشد اما اگر چنین چیزی گفته است، باید در این باره از خودش بپرسید.

سرپرست تیم ملی فوتبال با بیان اینکه از ابتدای سال در تمام اردوهای داخلی و خارجی همراه با کی‌روش بوده، رفتار تحقیر آمیز از سوی کی‌روش با امید نمازی را رد کرد. نبی در این باره یادآور شد: سرمربی تیم ملی دیسیپلین ویژه‌ای دارد و رفتاری که انجام می‌دهد طبیعی است. او به دلیل حضورش در تیم‌های مختلف دنیا به عنوان سرمربی و همچنین دستیار اول الکس فرگوسن بودن دیسیپلین خاصی در کارش دارد و اینطور نیست که بخواهد کسی را تحقیر کند.

نبی ادامه داد: کی‌روش در کارهایش و در تمرینات دقت ویژه‌ای دارد و این موضوع را نباید با تحقیر کردن افراد یکی کنیم. این موضوع به کار سرمربی تیم ملی مربوط می‌شود.

«گل‌محمدی دیروز(شنبه) در تمرین تیم ملی حضور یافت. قرار است به کادر فنی تیم ملی دستیار ایرانی اضافه شود؟» وی در واکنش به این سوال عنوان کرد: معمولاً افرادی چون گل‌محمدی در تمرینات تیم ملی حضور پیدا می‌کنند. پیش از این هم مربیانی چون افشین پیروانی، حمید استیلی و … در تمرینات حضور پیدا کردند و شاهد مراحل آماده‌سازی تیم ملی بودند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: در حال حاضر آقای مارکار آقاجانیان در کادر فنی تیم ملی حضور دارد اما قطعاً آقای کی‌روش یک دستیار دیگر می‌خواهد.

سرپرست تیم ملی در خصوص اینکه همچنان سرپرست موقت است و آیا در جام جهانی شخص دیگری سرپرستی تیم ملی را بر عهده می‌گیرد، گفت: فعلاً که هستیم تا در آینده ببینیم قسمت چه می‌شود.

نبی همچنین به برگزاری دیدار ایران و کویت در ورزشگاه انقلاب کرج اشاره و خاطرنشان کرد: ورزشگاه کرج آماده برگزاری این دیدار است و چمن بسیار خوبی هم دارد. در چند روز گذشته هم هیئت فوتبال استان البرز همکاریهای لازم را انجام داده و حتی نور ورزشگاه به ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ لوکس رسیده است.