حسین عسگری ضمن بیان این مطلب افزود: تصمیم محسن ترکی در پذیرفتن ضربه پنالتی محمد نوری کاملا صحیح بود و او در این صحنه برابر قانون عمل کرد.

به گزارش مهر، عسگری تصریح کرد: در خصوص قانون مکثدر هنگام ضربه پنالتی درست توضیح داده نشده و این مسئله ابهاماتی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: طبق قانون بازیکن تا زمانی که دویدنش هنگام ضربه پنالتی تمام نشده و پای تکیه گاهش را برای زدن ضربه روی زمین نگذاشته می‌تواند مکثکند. نوری هم همین کار را انجام داد و ترکی به درستی گل او را سالم اعلام کرد.

معاون کمیته داوران در خصوص عملکرد ترکی در دیدار پرسپولیس - سپاهان اظهار داشت: با وجود حساسیت مسابقه و تماشاگرانی که به جرات می‌توانم بگویم پس از دیدار استقلال و پرسپولیس بیشترین تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت، قضاوت خوبی را از داور شاهد بودیم و ترکی به خوبی این مسابقه سنگین را کنترل کرد.

عسگری تصریح کرد: ترکی یکی از بی اشتباه‌ترین قضاوت‌های این فصل را به نمایش گذاشت و به خوبی از کارت‌های زرد خود در کنترل مسابقه استفاده کرد و با دویدن‌های مستمر بسیار به صحنه‌ها نزدیک بود.

وی با بیان اینکه در دیدارهای حساس باقی مانده جام حذفی نیز از داوران باتجربه و بین المللی استفاده خواهد شد، اظهار داشت: داورانی که قوی‌تر و کم اشتباه‌تر باشند برای دیدارهای ملوان - استقلال و فولاد - پرسپولیس انتخاب خواهند شد. مطمئن باشید هدف کمیته داوران این است که عدالت در رقابت‌های جام حذفی اجرا شود و تیم‌ها از بابت اشتباهات داوری متضرر نشوند.

دیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی که یکشنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار شد در نهایت به برتری ۴ بر ۲ سرخپوشان در ضربات پنالتی انجامید.