به گزارش افکار به نقل از مهر، عزیزالله محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر در حاشیه نشست خبری " سوزوکی توکوآکی "، رئیس لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیا در این خصوص گفت: اگر فوتبال ایران در فصل ۲۰۱۲ لیگ قهرمانان آسیا یک سهمیه داشته باشد، این سهمیه به تیم قهرمان لیگ برتر تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: اگر به فوتبال ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دو سهمیه تعلق بگیرد، تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان لیگ برتر خاطرنشان کرد: تیم‌های اول و دوم لیگ برتر و قهرمان جام حذفی نیز در صورتی که فوتبال ایران سه سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد، در این پیکارها شرکت خواهند کرد.

محمدی تصریح کرد: اگر سهمیه لیگ قهرمان آسیا برای فوتبال ایران بدون تغییر بماند، سه تیم اول لیگ برتر ایران و قهرمان جام حذفی کما فی سابق در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضور قهرمان جام حذفی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا منوط به تایید شرایط باشگاه قهرمان و محل برگزاری دیدارهای این تیم از سوی کنفدراسیون فوتبال است، در غیر اینصورت تیمی از لیگ برتر که بین ردههای دوم تا سوم جدول خواهد بود، به فراخور سهمیه فوتبال(یک تا چهار تیم) در پیکارهای آسیایی شرکت می کند.

فوتبال ایران در سه دوره گذشته مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا با چهار نماینده شرکت کرده است.