برزیل ۲۰۱۴، آخرین حضور نکونام در جام جهانی؟!

به گزارش افکارنیوز، ‌ مجله وورلد ساکر در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به بررسی بازیکنانی پرداخته که آخرین حضورشان در جام جهانی را تجربه خواهند کرد.

در این گزارش آمده این بازیکنان با توجه به اینکه آخرین شانس حضور در جام جهانی را دارد، تلاش زیادی برای درخشیدن در این جام دارند.

پاتریس اورا از فرانسه، شولا آمئوبی از نیجریه، مارک برشیانو از استرالیا، ژولیو سزار از برزیل، جواد نکونام از ایران و رومن شیروکوف از روسیه بازیکنانی هستند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

در گزارش وورلد ساکر در مورد جواد نکونام آمده: هافبک تدافعی ایران که مدت‌ها است بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو می‌بندد و ۱۴ سال است که در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به میدان می‌رود امیدوار است وقتی تیمش مقابل آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین به میدان می‌رود تاریخ ساز شود.

در سه حضور پیشین تیم ملی ایران در جام‌های جهانی ۱۹۷۸،۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ هیچ کدام از کاپیتان‌های ایران از جمله علی پروین و علی دایی موفق به گلزنی نشده‌اند اما نکونام ۳۳ ساله که اکنون در یکی از باشگاه‌های کشور کویت توپ می‌زند امیدوار به انجام این کار است.

او در ۱۳۷ بازی ملی موفق به زدن ۳۶ گل شده که پنج گل در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بوده است. نکونام که جنب و جوش زیادی در زمین مسابقه دارد با شیوه کنونی فوتبالی که ایران ارائه می‌کند، او می‌تواند از قدرت شوتزنی پای راست خود استفاده بیشتری ببرد.

نکونام بازیکن بزرگی در باشگاه اوساسونا در ۶ فصل پیاپی بود. او نزد هواداران این تیم لقب ارزشمند خاویار را کسب کرد. در فوتبال ایران نیز نقش موثری داشته و متعصب، مقتدر و با صلابت بازی میکند.