سفرهای معنادار رئیس AFC به غرب آسیا

به گزارش خبرنگار سرويس ورزشي افكار رئيس قطري كنفدراسيون فوتبال آسيا در سفر یک هفته ای خود به پنج کشور غرب آسیا با مقامات ارشد فوتبال در این کشورها ملاقات کرد. اين در حالي است كه كمتر از يك سال به آغاز انتخابات رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا باقي مانده و احتمالا اين سفرها براي جلب رضايت و راي مسئولين اين كشورها باشد. بن همام در دور گذشته نيز بيشتر آرا خود را از كشورهاي غرب آسيا به دست آورد.

او در عربستان سعودی و در اولین توقف خود با ولیعهد نواف بن فیصل فهد بن عبدالعزیز نایب رئیس فدراسیون فوتبال عربستان دیدار کرد. وی همچنین در ریاض با مسئولان لیگ فوتبال عربستان هم دیدار داشت و درباره تغییرات لیگ حرفه ای فوتبال در آسیا گفت و گو کرد. رئیس AFC بعد به عدن رفت و در قرعه کشی بازیهای گلف کاپ شرکت کرد و بعد به شهر اربیل عراق پرواز کرد. او در آنجا با حسین سعید رئیس فدراسیون فوتبال، نخست وزیر و رئیس جمهور ملاقات کرد.

بن همام در مقطع بدی وارد دمشق پایتخت سوریه شد و با ناجی اوتری نخست وزیر کشور ملاقات کرد. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد به بیروت رفت و با سعد حریری نخست وزیر لبنان درباره وضعیت فوتبال در این کشور و فدراسیون فوتبال لبنان گفت و گو کرد. بنابراين گزارش اين سفرها مي تواند به نوعي سياست كاري اين رئيس قطري باشد تا بتواند آرا اين كشورها را براي خود جمع كند. /ق+