واکنش امیر عابدینی به بازداشت رویانیان

به گزارش افکارنیوز، اینکه عابدینی با آن سابقه مدیریتی چگونه پذیرفته در این سطح به پرسپولیس کمک کند باب گفتگو را با مدیرعامل داماش گیلان را باز کرد.

به نظر شما شان امیر عابدینی عضویت در کمیته فنی پرسپولیس بود؟

من روز گذشته جلسه‌ای با رحیمی داشتم و امروز هم در ادامه همان جلسه با استیلی جلسه خواهم داشت. من دنبال شان خودم نیستم بلکه به دنبال شان پرسپولیسم. اگر بتوانم شرح وظیفه کمیته فنی را به خوبی بنویسم تا به تصویب هیات مدیره برسد می توان خیلی به پرسپولیس کمک کرد.

اما علی دایی دستور گرفتن از کمیته فنی را برنمی‌تابد.

دایی حرفه ای است و بر اساس منطق و قانون عمل می کند. وظیفه کمیته فنی این نیست که بگوید دایی چکار کند بلکه برنامه های دایی را تصویب می کند و اینکه کسی خوشش بیاید یا نه زیاد مهم نیست. کمیته فنی باید دنبال این باشد که بازیکنانی که دایی می‌خواهد جذب کند. خوشبختانه رحیمی بر روال قانونمندی و یک اصول کار می کند و تعاریف کمیته فنی در هیات مدیره پرسپولیس پذیرفته شده است.

اما هیچکس توقع نداشت رئیس سابق فدراسیون و پرسپولیس و مدیرعامل داماش گیلان چنین پستی را قبول کند.

این مطلب را اینگونه باید بگویم که بنده ادعایی ندارم و دنبال پست و مقام هم نیستم. بلکه معتقدم مسئولیتی که به من داده اند باید انجام دهم. مسئولیتی که موثر باشد نه مسئولیتی که فقط در حرف مسئولیت باشد.

آمدن شما به پرسپولیس و رفتن رویانیان…

متاسفانه شنیدم ایشان را چند روزی هست بازداشت کرده‌اند.


به نظر شما چه شباهتی میان رویانیان، بابک زنجانی و مه آفرید خسروی است؟


مه‌آفرید خسروی با زنجانی تفاوت بسیاری دارد. چرا که او ۱۸هزار شغل ایجاد کرد و نرفت با پول نفت در خارج سرمایه گذاری کند. پولی که حالا هم هیچ خبری از آن نیست. اما بحثرویانیان یک بحثدولتی است و فکر نمی کنم رقم و عددی که در مورد رویانیان گفته می‌شود یک هزارم آن دو نفر باشد. امیدوارم که خلاف رویانیان خیلی سنگین نباشد.

اما نکته جالبی که این چند وقته ذهن مرا مشغول کرد صحبتی بود که جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد. اینکه ۸۲هزار میلیارد معوقات بانکی نزد ۵۰۰ نفر است که سهم هنگفتی از آن را ۲۰ نفر بر عهده دارند. من معتقدم آدم‌هایی که تلاش کرده‌اند کار کنند اگر این پول را حیف و میل کرده‌اند باید در خصوص آن قسمتی که بیشتر میل کرده‌اند مورد مواخذه قرار گیرند و اگر بخشی را هم حیف کرده‌اند باید به آنها با دیده اغماض نگاه کرد.