گزارش تکان دهنده از فروش طرح یوزپلنگ ایرانی!

به گزارش افکارنیوز، در چند وقت گذشته روی مساله پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی، مسایل بسیاری مطرح شده که البته بر سر کیفیت آن حرف و حدیثبسیار بوده است و احتمالا خوانده اید که کفاشیان چه دفاعی از کیفیت پیراهن هایی می کند که بازیکنان تیم ملی آن را بی کیفیت می دانند و حتی گفته اند که تیم ملی برای اردوی جدید، پیراهن های استفاده شده را شسته و آن را به بازیکنان داده است.

زمانی که در گزارش های تلویزیونی به شوخی اعلام می کنند، یوزپلنگ روی پیراهن ایران پس از شسته شدن و آب رفتن به یک گربه تازه به دنیا آمده تبدیل شده است و فدراسیون و کمپانی آل اسپورت پاسخگو نیست نشان می دهد که آل اسپورت از چه حمایت ویژه ای از سوی فدراسیون فوتبال برخوردار است.

وقتی یوزپلنگ ایرانی نبود

اما مساله طراحی پیراهن و ماجرای یوزپلنگ ایرانی هم ژانر دیگری است و حتی محمد علی اینانلو در گفت و گو با برنامه ۹۰ اعلام کرده بود که یوزپلنگی که روی پیراهن ایران رفته است، یوزپلنگ آفریقایی است و نه ایرانی، چالش ها بیشتر هم شد. اما ماجرای جدیدی از طراحی یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی منتشر شده که می تواند از سوی فدراسیون فوتبال ایران قابل پیگیری باشد.

دوستانی که البته تمام قد از آل اسپورت دفاع می کنند با خواندن این گزارش می توانند به راحتی از کمپانی آل اسپورت شکایت هم بکنند. کمپانی آل اسپورت و مدیر آلمانی اش زمانی که برای برگزاری مراسم رونمایی به ایران آمده بود ادعا می کرد که کمپانی آل اسپورت برای طراحی یوزپلنگ ایرانی وقت زیادی گذاشته است.

حتی شنیده شد که آل اسپورت جدا از اینکه به تیم ملی پیراهن و البسه می دهد و کسی نمی داند که آیا به فدراسیون فوتبال، پول می دهد یا نه، اما بابت طراحی پیراهن با شمایل یوزپلنگ ایرانی پول خوبی از این کار از فدراسیون فوتبال گرفته است. اما طی روزهای گذشته ماجرا کلا برعکس شد و مشخص شد که آل اسپورت آلمان طرح یوزپلنگ ایرانی را از روی یک سایت طراحی آنلاین خریداری کرده و پول زیادی هم هم بایت آن خرج نکرده است. اتفاقی که تکان دهنده است و باید از سوی کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال پیگیری شود.

گزارش تکان دهنده: طرح یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی به قیمت ۱۲ دلار از یک سایت طراحی خریداری شده است! / این یوزپلنگ آفریقایی است نه ایرانی! / طرح مربوط به سال ۲۰۱۲!


گزارش تکان دهنده: طرح یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی به قیمت 12 دلار از یک سایت طراحی خریداری شده است!/ این یوزپلنگ آفریقایی است نه ایرانی!/ طرح مربوط به سال 2012!


طرح فروشی است

اما نکته جالب این ماجرا این است طرح کاملا فروشی است و هر کسی که بخواهد می تواند طرح را بخرد و از آن استفاده کند. این طرح در سایت http: / / www. canstockphoto. com / leopard - ۹۰۲۷۰۵۹. html به ادرسی که دیدید موجود است و روی آن نوشته شد برای فروش به همه!

اما کنار طرح نوشته شده به عینه نوشته شده است که یوزپلنگ آفریقایی است و برای دریافت آن در سایز کوچک، ۵ دلار، برای سایز متوسط ۵ دلار، برای سایز بزرگ ۷ دلار و برای سایز خیلی بزرگ ۸ دلار باید هزینه کنید. در این بخش نوشته شده که برای دریافت تصویر در سایزی که بتواند هر نوع چاپی را جواب دهد ۱۲ دلار قیمت تعیین شده است.

البته در برخی حالات که مختص به قانون کپی رایت است، قیمتهای ۲۵ و ۵۰ دلاری هم گذاشته شده تا نشان دهد که این یوزپلنگ آفریقایی چطور به جای یوزپلنگ ایرانی و یا آسیایی به پیراهن تیم ملی ایران قالب شده است. در بهترین حالت آل اسپورت احتمالا، ۱۲ دلار هزینه کرده است و اگر خواسته باشد به دلیل اهمیت ماجرا، کپی رایت را هم رعایت کند، ۵۰ دلار پرداخت کرده است.

در حالی که فدراسیون فوتبال درباره آل اسپورت هنوز اعلام نکرده که چقدر از این کمپانی آلمانی پول گرفته است و یا اصلا قرار است پولی بگیرد یا نه.اما نکته تکان دهنده دیگر این است که بر اساس اعلام این سایت، طرح یوزپلنگ آفریقایی ۲۲ مارچ ۲۰۱۲ برابر با سوم فروردین ۹۱ روی سایت برای فروش اضافه شده است و این در حالی است که ایران هنوز بازیهایش را در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شروع نکرده بود و دو ماه به این رقابتها باقی بود. نکته مهم این است که در طراحی پیراهن تیم ملی ایران، نه تنها هیچ ایرانی تاثیر نداشته، حتی طراحی یوزپلنگ ایرانی، هم به ایرانی ها سپرده نشده است.