اما داستانی که اینبار برای دختران فوتبالیست ما به وجود آمد پیامد هشدارهایی است که در یکی دوسال پیش بارها از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال داده شد اما فدراسیون فوتبال به جای پرداختن به اصل قضیه و پیداکردن راه حلی برای این مشکل ، توپ را به زمین سازمان تربیت بدنی انداخت و معاونت بانوان سازمان تربیت بدنی راه حل را در فراخوان عمومی برای ایجاد یک نمایشگاه مد لباس ورزشکاران دانست.

به گزارش تابناک، بالاخره پس از برپایی مد لباس ورزشکاران این معاونت بانوان سازمان بود که لباس فعلی تیم ملی بانوان را تایید کرد اما اگر خاطر شما باشد فیفا بار دیگر در مسابقات نوجوانان در سنگاپور که دختران ما با همین لباس حاضر بودند ایراد گرفت و ایراد فیفا هم به گفته خودشان در جهت ایمنی و حفظ سلامتی فوتبالیست ها صادر شد.

فیفا معتقد است که نوع سربندی که دختران ما می بندند چون تمام سر و گردن بازیکن را پوشش می دهد ممکن است در درگیری ها باعثخفگی بازیکنی شود که چنین روسری یا مغنعه ایی را بر سر خود بسته است و براساس قوانین آنها، باید این نوع سر بند یا مغنعه از گردن به بالا باشد و دور گردن را پوشش ندهد.

با این وجود یک راه حلی در این بین پیشنهاد شد و آنهم این بود که ما هم قوانین فیفا را رعایت کنیم و هم به حفظ شئونات خود بپردازیم بر این مبنا که به جای استفاده از مغنعه ورزشکاران که یکسره و یک تکه است، یک سربند به اضافه یک گردن بند نازک دختران ما داشته باشند تا هم حفظ شئونات شود و هم پاسخی باشد به فیفا.

در هر حال راه حل هایی موجود بوده و فیفا هم مدت ها قبل این تذکر را به ما داده بود ولی گویا یک جایی در فدراسیون خیلی این موضوع را جدی نگرفته است.

نکته دیگر که یک مقدار ما را اذیت و آزار می دهد اینکه یک ناظر بحرینی از فیفا مانع بازی بازیکنان ما شده و با توجه به شیعه بودن ناظر بحرینی عجیب بود که این ناظر بحرینی چرا به این راحتی با احساسات میلیونها مسلمان بازی کرد.

چه بسا او می توانست با گزارش مثبت خود راه حل بهتری را پیش روی بانوان مسلمان قرار دهد و این را هم باید بدانیم که جمهوری اسلامی ایران راهی را برای بانوان مسلمان دنیا باز کرد تا آنها با الگو برداری از بانوی ایرانی بتوانند در مسابقات ورزشی شرکت کنند.

از جمله همین دختران ورزشکار بحرین که بارها در مصاحبه های خود گفته اند که الگوی ایرانی باعثحضور ایشان در عرصه بین الملل شده و اکنون خود ما باید بابت این الگوی مناسب از حضور در المپیک محروم شویم و ضربه بزرگی بر پیکر نیمی از مردم ما که علاقمند به ورزش هستند وارد شود.

ما البته همه جوانب را در این بحثگفتیم و باز هم بر این باوریم که اگر دیپلماسی ورزش ما در عرصه بین الملل قوی بود از این ضربات بر پیکر ورزش ما وارد نمی آمد اما چه کنیم که فدراسیون فوتبالی داریم که اگر از پس درگیری های درونی خود و جنگ قدرتی که در بین خود رییس و روسای فوتبال وجود دارد برآید هنر کرده است چه رسد به اینکه بخواهد در عرصه بین الملل مقتدرانه کار کند.

راستی تا کی روش هست هیچ نگرانی و کمبودی در فوتبال ما احساس نمی شود!