بختیار رحمانی: فقط آبی پوشم!

به گزارش افکارنیوز، بختیار رحمانی که این روزها پرسپولیس به دنبال جذب وی است در مصاحبه ای بی پروا اعلام کرده هوادار استقلال است و اگر سال بعد به اروپا نرود قطعا در این تیم بازی خواهد کرد. رحمانی که در اردوی اتریش حضور دارد اعلام کرده سال بعد قطعا در فولاد نخواهد ماند. این مصاحبه را در زیر بخوانید:


بازی با بلاروس رو چطور ارزیابی کردید و به نظر می رسید هنوز بدن بازیکنان تیم ملی سنگین است؟


بله قبول دارم و خودم این مسئله را احساس کردم. با توجه به تمرینات سنگینی بدنسازی که از اردوی آفریقای جنوبی پشت سر گذاشتیم سنگین بودن بدن بازیکنان تیم ملی طبیعی بود و ان شا الله به زودی با تمرینات سبک تری که انجام خواهیم داد بدن بازیکنان تیم ملی به شرایط ایده آل خواهد رسید و مطمئنا کی روش با توجه به نیاز تمرینات سنگین بدنسازی را برای تیم ملی در نظر گرفته است.


تیم بلاروس را از لحاظ کیفی چگونه دیدید؟



من فکر می کنم تیم های که در اردوی آفریقای جنوبی با آنها بازی کردیم بهتر از بلاروس بودند و فشار بیشتری به ما وارد کردند. با تمام احترامی که برای تیم بلاروس قائل هستم ما از این تیم بهتر بودیم و اگر بدن بازیکنان تیم ملی خسته نبود قطعا می توانستیم مقابل این تیم به پیروزی برسیم.


تیم ملی در دوبازی آینده خود در اتریش با تیم های مونته نگرو و آنگولا بازی خواهد کرد، این دو حریف تدارکاتی تیم ملی را چگونه می بینی؟


قطعا تیم های مونته نگرو و آنگولا از بلاروس قوی تر هستند و تیم ملی هم تا بازی بعدی که دوشنبه مقابل مونته نگرو برگزار خواهد شد به شرایط مطلوب تری دست پیدا خواهد کرد و در بازی آخر در اردوی اتریش هم باید با آنگولا بازی کنیم که به نظر من قوی ترین حریف ایران در این اردو خواهد بود. تیم های آفریقای با توجه به توان بدنی بالا و استفاده از فاکتور سرعت می توانند فشار بیشتری به ما وارد کنند و این مسئله باعثخواهد شد ما به نقاط ضعف و قوت تیم ملی آشنا شویم.


وضعیت لژیونرهای تیم ملی چگونه است و آیا همه بازیکنان به تیم ملی اضافه شدند.؟



در حال حاضر تنها مسعود شجاعی با توجه به اینکه تیم لاس پالماس بازی دارد به اردوی تیم ملی اضافه نشده است. روز گذشته اشکان دژآگه نیز به تیم ملی اضافه شد و به خاطر خستگی در مقابل بلاروس بازی نکرد. با اضافه شدن تمام لژیونرها مطمئنا تیم ملی روز به روز به شرایط بهتر نزدیک خواهد شد.


با توجه به میزان دوندگی پایین بازیکنان در لیگ برتر این نگرانی وجود دارد در جام جهانی این مسئله برای تیم ملی مشکل ساز باشد، آیا با توجه به پشت سر گذاشتن تمرینات بدنسازی میزان دوندگی بازیکنان بالاتر رفته است؟


صد در صد با تمرینات سنگینی که در آفریقا پشت سر گذاشتیم به استاندارهای فوتبال اروپا نزدیک شدیم. خود من طبق صحبتی که با بدنسازی تیم ملی داشتم در یکی از بازیهای تدارکاتی تیم ملی در مقابل تیم های آفریقای در هشتاد دقیقه ۱۲ کیلومتر دویده بودم و قطعا در جام جهانی با تمرینات کی روش و بدنساز تیم ملی به میزان دوندگی بالاتری دست پیدا خواهیم کرد.


از میان ملی پوشان تیم ملی ۵ نفر باید خط بخورند این مسئله رقابت در تمرینات را بالا برده است؟



رقابت وحشتناکی در تمرینات تیم ملی در جریان است و همه بازیکنان با انگیزه بالا سعی می کنند توانای خود را به کی روش نشان بدهند. ما می دانیم همه چیز دست کی روش است و فقط باید با عملکرد خوب مسافر جام جهانی شویم.


بختیار رحمانی به حضور در لیست نهایی تیم ملی امیدوار است؟



اصلا به خط خوردن از تیم ملی فکر نمی کنم و ان شاالله بختیار رحمانی مسافر جام جهانی است.


این روزها صحبت های زیادی در خصوص تیم آینده تو به گوش می رسد، بالاخره قصد داری فصل بعد در اروپا بازی می کنی یا در ایران خواهی ماند؟


همانطور که قبلا گفته بودم دوست دارم فصل بعد در اروپا بازی کنم و مطمئنا حضور در جام جهانی و بازی کردن در این رویداد بزرگ در حضورم در اروپا تاثیر مثبت خواهد داشت. من آدم درغگویی نیستم و می توانستم قبل از جام جهانی از طریق مدیر برنامه هایم با تیمی در اروپا قرارداد ببندم اما دوست دارم جایی بازی کنم که آنها من را بشناسند و از طریق شناخت از سبک بازی من به دنبال من باشند. حضور با تیم ملی در جام جهانی خیلی به من برای حضور در اروپا کمک خواهد کرد هر چند که نبستن قرارداد قبل از جام جهانی نیز ریسک بزرگی است.


از کدام باشگاه اروپایی پیشنهاد داری؟



از تیم های عربی پیشنهاد دارم اما نمی خواهم در کشورهای حوزه خلیج فارس بازی کنم و از تیم های اروپایی نیز از لیگ فرانسه پیشنهاد دارم اما تا پایان جام جهانی صبر خواهم کرد.


سرپرست فولاد اعلام کرده است اگر رحمانی فصل بعد به اروپا نرود در فولاد خواهد ماند؟


حسین این قاسم از زحمتکشان فوتبال ایران است و برای او احترام زیادی قائل هستم اما من سال گذشته حرفهای خود را با دهکردی و حسن فرکی زده بودم که امسال سال آخری است که در فولاد بازی خواهم کرد. در نیم فصل گذشته نیز با توجه به مشکلاتی که با تعدادی از هواداران فولاد داشتم قصد جدایی از این تیم داشتم که خدارو شکر مشکلاتم حل شد و با فولاد به قهرمانی رسیدم. من در نیم فصل گذشته بعد از باختی که آوردیم و صدر جدول را از دست دادیم احساس کردم یک نفر باید خود را فدا کند و در مقابل فحاشی آن تعداد اندک هواداران فولاد بایستد تا تیم لطمه نخورد. خدارو شکر من در اهواز با تیم فولاد به همه چیز رسیدم و یکی از کسانی بودم که به فولاد کمک کردم تا در مسیر قهرمانی حرکت کند. سال گذشته در ابتدای فصل که با فولاد قرارداد نداشتم با توجه به اینکه فوتبال حرفه ای شده است به دیدار رویانیان رفتم تا به پرسپولیس ملحق شوم و او حرف های خوبی به من زد. رویانیان به من اعلام کرد فولاد چشمه کوچکی است اما تیم های استقلال و پرسپولیس مانند دریا می مانند و این واقعا حرف درستی است. من با توجه به شرایط سنی که دارم دوست ندارم تمام فوتبال خود را در فولاد ادامه بدهم و اگر الان به یک تیم بزرگ ملحق شوم امکان پیشرفت برای من بهتر خواهد بود تا اینکه چند سال دیگر از این تیم جدا شوم.


پس قطعا در فولاد نخواهی ماند، اما این روزها صحبت های از حضور تو در تیم استقلال می شود آیا این مسئله صحت دارد؟


من نیم فصل لیگ گذشته بعد از مشکلاتی که با فولاد داشتم با امیر قلعه نویی صحبت هایی مبنی بر حضور در استقلال انجام دادم و ایشان خیلی به من لطف داشت و قسم می خورم که به من گفت سعی کن مشکل خود را با فولاد حل کنی و اولویت اولت این تیم باشد اما اگر قصد جدایی داشتی ما دوست داریم به استقلال بیایی و به ما کمک کنی و من همانجا بعد از این که مشکلم با فولاد حل شد به او قول دادم اگر فصل بعد به اروپا نروم به تیم محبوبم استقلال بپیوندم.


نگران نیستی با توجه به اینکه فوتبال حرفه ای شده است ابراز علاقه تو به استقلال برایت دردسر ساز شود؟



استقلال تیم محبوب من در ایران است و دوست دارم اگر شرایط رفتنم به اروپا مهیا نشد در خدمت تیم محبوبم باشم. من دوست دارم اگر فصل بعد در استقلال بودم مجتبی جباری نیز به استقلال باز گردد و در کنار او و آندرانیک تیموریان بازی کنم تا به پیشرفت فوتبالم کمک شود.


بازگشت مجتبی جباری به استقلال با توجه به اینکه هم پست هستید برایت نگران کننده نیست؟


اصلا اینطور نخواهد بود و من این توانایی را دارم در پست های دیگر بازی کنم و حضور جباری و بازی کردن کنار او قطعا به بالارفتن سطح فوتبال من نیز کمک خواهد کرد.


گفته می شود با فولاد قرارداد داری، نگران نیستی اگر به اروپا نروی مسئولان باشگاه اجازه جدایی به تو ندهند؟


من با فولاد قرارداد دارم اما با توجه به بندی که در قراردادم وجود دارد می توانم از این تیم جدا شوم و مشکلی برای جدایی نخواهم داشت.


استقلال دچار تغییر و تحولات مدیریتی شده است این مسئله را چطور ارزیابی می کنید؟



باور کنید اطلاع زیادی از اعضا هیات مدیره استقلال ندارم اما برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.


با توجه به صحبت های که انجام دادی آیا شایعه مذاکره تو با نزدیکان امیر قلعه نویی در پایان فصل در یکی از رستوران های تهران صحت دارد؟


به خدا این صحبت ها صحت ندارد و من با توجه به تمرینات تیم ملی و بازی های آسیایی فولاد کی در تهران بودم که بتوانم با نزدیکان قلعه نویی و حتی شخص او مذاکره ای داشته باشم. اسم امیر خان در مورد این مسائل بد عنوان شده است و من اعلام می کنم هیچ دیداری با قلعه نویی و نزدیکان او بعد از پایان فصل نداشتم.


برای حضور در استقلال با بازیکنان ملی پوش این تیم صحبتی داشتی؟



صحبتی نداشتم اما اگر بخواهم به استقلال بپیوندم حتما باید با چند نفر در این خصوص مشورت کنم و قطعا با جواد نکونام نیز صحبت هایی خواهم داشت.


نکونام در فصل گذاشته با استقلال دچار مشکل شد و از این تیم جدا شد، فکر نمی کنم نکونام تو را از پیوستن به استقلال منصرف کند؟


فکر نمی کنم آقا جواد بخواهد وارد این مسائل بشود و در خصوص مشکلات خود با من صحبت کند. او بازیکن حرفه ای است و قطعا بهترین مشورت ها را به من خواهد داد.


به شماره پیراهن خود در استقلال نیز فکر کردی؟



من علاقه زیادی به شماره یازده دارم اما با توجه به حضور محمد قاضی باید در صورت حضور در این تیم به دنبال پیراهن دیگری باشم.


این روزها بحثشفافیت در اعلام قرارداد بازیکنان فوتبال حواشی زیادی را مطرح کرده است، احساس نمی کنی مطرح شدن قرارداد بازیکنان باعثدلزدگی بیشتر مردم خواهد شد؟



من خودم به شدت از دهکردی در اعلام قراردادم ناراحت هستم. در ابتدای فصل گذشته ایشان به من اعلام کردند هیچ کس از قراردادت مطلع نخواهد شد و با توجه به محرمانه بودن قراردادها این کار اصلا درست نبود. اعلام قرارداد بازیکنان اصلا کار درستی نیست و باعثحساسیت های زیادی می شود. مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر یک بازیکنان ۵۰۰ میلیون قرارداد می بندد باید ۱۵۰ میلیون مالیات بدهد و این در حالی است که خیلی از بازیکنان به پول قرارداد خود نیز نمی رسند. من دوست ندارم مردم بدانند بختیار رحمانی چقدر دریافت داشته است. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که خیلی از مردم پول های خوبی به دست می آورند اما هیچ کس از آنها نمی پرسد میزان درآمد شما چگونه است. این روزها ۵۰۰ میلیون تومان پول یک ماشین است و این در حالی است که در یک سال گذشته با توجه به فشردگی برنامه مسابقات تنها دو بار مادر و خانواده خود را دیدیم در حالی که از اهواز تا کرمانشاه چهار ساعت بیشتر نیست. در ده سال گذشته من از خیلی از علایق خود به خاطر فوتبال دست برداشتم و تمام وقتم در تمرینات، مسابقات و مسافرت ها بوده است و خیلی چیزها را نیز از دست دادم.


قبول داری با مشخص شدن میزان سقف قرارداد برای باشگاه باز هم این مسئله رعایت نخواهد شد؟



مطمئن باشید سقف قرارداد به هیچ عنوان رعایت نخواهد شد. از باشگاه فولاد باشگاه سالم تر در ایران نداریم و قول می دهم این باشگاه نیز نمی تواند سقف قرارداد را رعایت کند.


با صحبت هایی که انجام دادی نگران واکنش هواداران فولاد نیستی؟


قطعا هواداران فولاد من را درک خواهند کرد و حتی خیلی از اهوازی ها که من را در خیابان می دیدند دوست داشتند یا به پرسپولیس و یا به استقلال بپیوندم و مطمئنا تعدادی نیز ناراحت خواهند شد اما من در مدت حضورم در فولاد تمام توان خود را در این باشگاه به کار بردم و حالا احساس می کنم برای پیشرفت باید به باشگاههای بزرگ تر ملحق بشوم .