رویایی‌ترین پرسپولیس در تاریخ فوتبال

به گزارش افکارنیوز، اولین تحرکات نقل و انتقالاتی پرسپولیس برای فصل جدید نشان می‌دهد این تیم همچنان روی دور جوانگرایی حرکت می‌کنند. سرخپوشان تهران که فصل گذشته با جذب چند بازیکن جوان و ایجاد فرصت برای آن‌ها توانستند رخوت چندساله خود را تا حدودی به فراموشی بسپارند، هنوز هم به خرید بازیکنان کم سن و سال اصرار دارند. مهدی دغاغله، اولین بازیکنی است که حضورش در تیم فصل بعد پرسپولیس را قطعی کرده است. او یکی از بهترین‌های فصل گذشته ملوان بود که پس از درخشش خیره‌کننده در نیم‌فصل دوم و گلزنی‌های مداوم، حالا با انزلی وداع کرده تا دامنه وسیع آرزو‌هایش را در تهران جستجو کند.


قرمز‌ها علاوه بر جذب این بازیکن، به امضای قرارداد با محسن فروزان از گسترش فولاد و یکی از اصلی‌ترین پدیده‌های لیگ سیزدهم یعنی محمدامین حاج‌محمدی از نفت تهران نزدیک شده‌اند. بازیکنانی که صورت توافق نهایی با این باشگاه، در پروسه ساخته شدن جوان‌ترین پرسپولیس تاریخ سهیم خواهند شد. با مرور لیست خرید پرسپولیس به نام بختیار رحمانی هم برمی‌خوریم که از موفق‌ترین جوان‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. فقط کافی است تجسم کنید جانشینی احتمالی محسن فروزان به‌جای نیلسون و حضور کریم انصاری‌فرد به جای سیدصالحی تا چه اندازه می‌تواند میانگین سنی سرخپوشان را پایین بیاورد.


شاید تنها پرسپولیسِ تاریخ که از نظر جوانی با تیم فعلی قابل مقایسه باشد پرسپولیس ۷۴ است که با نیما نکیسا، قاسم عطایی، داود محبوب، شهرام براتپوری، بهزاد داداش‌زاده، … و تحت هدایت یورگن گده پا به لیگ برتر گذاشت. با این تفاوت که آن جوان‌ها کم‌تجربه بودند و این کم‌تجربگی با شکست ۳-۱ در داربی تهران کاملا به چشم آمد اما جوان‌های حال حاضر پرسپولیس –چه پرسپولیسی‌های پارسال و چه خریدهای جدید این تیم - همگی صاحب تجربه بالایی از حضور و درخشش در لیگ برتر و حتی تیم‌های ملی هستند.


در لیست خرید سرخپوشان تنها مهره سنوسالداری که میتوان دید عبدالله کرمی است که در صورت توافق با پرسپولیس جانشین سیدجلال میشود و البته تغییر چندانی در میانگین سنی قرمزها ایجاد نمیکند. تیم علی دایی البته به چند مهره همانند عبدالله کرمی نیز نیاز دارد تا در کنار این پتانسیل جالب توجه جوانی، وزن تجربیاش را از دست ندهد. فراموش نکنیم که پرسپولیس در این فصل یکی از تیمهای حاضر در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و هیچکدام از این بازیکنان کم سن وسال، تجربه حضور در این تورنمنت را ندارند. با این وجود نمیشود از هیجان مستتر در دل این قراردادها و پاشیدن رنگ اطمینان به ساقهای نوشکفته به سادگی عبور کرد.