دروازه‌بان اصلی ایران مقابل نیجریه + عکس

به گزارش افکارنیوز، سایت بلیچر ریپورت در گزارشی به رویارویی تیم ملی فوتبال ایران مقابلنیجریهدر اولین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت و نوشت: ایران در فاصله یک هفته دیگر در اولین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کوریتیبا به مصاف نیجریه می‌رود.

کارلوس کی‌روش بیشتر از هر تیم دیگری در برزیل ترکیب تیمش را دفاعی انتخاب کرده و برخی مصدومیت‌ها در لحظات آخر موجب شد که او تغییراتی در برنامه خود ایجاد کند.

هاشم بیک‌زاده مدافع چپ ایران که برای حضور در اولین دیدار انتخاب شده بود در دیداری دوستانه مقابل مونته‌نگرو مصدوم شد تا نیاز برای یک پوشش دفاعی در ترکیب ایران بیشتر حس شود. خوشبختانه به نظر می‌رسد او آماده شده و می‌تواند مقابل نیجریه به میدان برود. از طرف دیگر کی‌روش تمایلش را به سیستم ۴-۲ - ۳-۱ نشان داده که به ایران اجازه می‌دهد با مدافعان زیاد در خط دفاعی و ضد حمله از طریق اشکان دژاگه در خط میانی و رضا قوچان‌نژاد در خط حمله بازی کند.

ترکیب احتمالی دیدار تیم ملی ایران مقابل نیجریه به شرح زیر است:

دروازه‌بان:

داوریدروازه‌بان اینتراخت برانشوایگ در بازی مقابل تایلند در نوامبر ۲۰۱۳ اولین بازی ملی خود را برای ایران انجام داد و با این وجود بهترین انتخاب برای دروازه این تیم است.

وی با وجود بی‌تجرگی تحسین بسیاری از جمله یورگن کلوپ را برانگیخته است. و با توجه به این مسائل کی‌روش او را به رحمان احمدی باتجربه و علیرضا حقیقی ترجیح خواهد داد. داوری مقابل نیجریه‌ای که بازیکنانی چون ویکتور موزز، شولا آمئوبی واحمد موسی را در اختیار دارد محک خواهد خورد. به خصوص که استراتژی ایران فشار وارد کردن و گلزنی روی ضدحملات است. نیجریه مانند آرژانتین یا بوسنی در ترکیب بازیکنانش از ستاره‌های هجومی برخوردار نیست با این وجود دست کم کردن قهرمان‌ آفریقا احمقانه خواهد بود.

داوری باید در بهترین شرایط خودش باشد تا ایران بتواند ازاین مسابقه امتیاز کسب کند.

مدافعان:

همانطور که قبلا گفتیم بیگ‌زاده مدافع چپ ایران برای بازی با نیجریه آماده به نظر می‌رسد و احتمالا باید مقابل موزز، هافبک چلسی که یکی از بزرگترین تهدیدهای تیم ملی نیجریه به شمار می‌رود قرار بگیرد.

جلال حسینی و امیرحسین صادقی زوج قلب خط دفاعی ایران هستند. این دو بازیکن نقش مهمی در دفاع از شهرت ایران به عنوان یک تیم بسیار دفاعی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا ایفا کردند. توانایی آنها در بازی هوایی امتیازی در خط دفاعی و ضربات ایستگاهی قابل توجه است. استیون بیت‌آشور یا خسرو حیدری در دفاع راست بازی خواهند کرد. احتمال بیشتری می‌رود ‌ حیدری به دلیل تجربه و عملکردش در رقابت‌های مقدماتی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

بیت‌آشور تنها ۶ بازی ملی با ایران دارد که هیچ کدام از آنها در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نبوده است بنابراین کی‌روش احتمالا با احتیاط عمل خواهد کرد و از بازیکنی که توانایی‌اش شناخته شده‌تر است استفاده کند.

هافبک‌ها:

می‌توان تقریبا به طور قطع گفت کی‌روش در سیستم ۴-۲ - ۳-۱ آندرانیک تیموریان و کاپیتان جواد نکونام را به عنوان دو هافبک اصلی خود به کار می‌گیرد. این دو بازیکن تجربه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را دارند و نیروهای خلاقی هستند که در اروپا نیز تجربه بازی دارند. این دو نفر از اولین اسامی قرار گرفته در ترکیب اصلی کی‌روش برای تیم ملی ایران بودند. پیش بینی سه هافبک هجومی کمی سخت‌تر است. اشکان دژاگه مطمئنا در ترکیب قرار می‌گیرد در حالی که از بین علیرضا جهانبخش یا قاسم حدادی‌فر یک نفر بازی می‌کند. انتخاب سخت است اما شاید جهانبخش کمی مزیت بیشتری داشته باشد و بازیکنی باشد که در کوریتیبا به میدان می‌رود.

مسعود شجاعی احتمالا کسی خواهد بود که پشت تک مهاجم ایران بازی می‌کند. عدم ثبات وی بسیاری از هواداران ایران را خشمگین کرده است اما استعداد وی غیرقابل انکار است و کی‌روش سابقه زیادی در انتخاب‌های با احتیاط و بر حسب تجربه نسبت به پذیرفتن ریسک جوانی دارد. اگر شجاعی نتواند به ترکیب اصلی راه یابد جهانبخش جای خالی وی را پر خواهد کرد. در حالی که احتمالا حدادی‌فر در سمت چپ بازی خواهد کرد.

مهاجمان:

رضا قوچان‌نژاد مهاجم هلندی - ایرانی تاثیر فوق‌العاده‌ای در تیم ملی به جا گذاشته است. گل‌های وی قطعا در راهیابی ایران به جام جهانی حیاتی بودند از جمله گل پیروزی‌بخش وی در سئول مقابل کره جنوبی.

وی در دیدارهای دوستانه اخیر شرایط خوب خود را حفظ کرده و خود را به عنوان تنها مهاجم تیم ایران نشان داد. در واقع صعود ایران از مرحله گروهی به شدت به توانایی‌های قوچان‌نژاد بستگی دارد که احتمالا فرصت‌های کمی برای گلزنی در سه دیدار ایران در مرحله گروهی خواهد داشت. دیدار مقابل نیجریه مسابقه‌ای است که ایران باید در آن به پیروزی برسد. زیرا شکست دادن آرژانتین در مسابقه بعدی وظیفه غیرممکن است.

یک امتیاز یا امتیاز نداشتن قبل از بازی مقابل بوسنی احتمالا به معنای خروج زودهنگام ایران از مسابقات خواهد بود. ایران باید گل‌های کمی دریافت کند و به قوچان‌نژاد تکیه کند تا این تیم را مقابل نیجریه برنده کند تا آنها بتوانند روی ضد حملات بازی کند و برتری خود را حفظ کند.