به گزارش افکارنیوز، علی فتح‌الله‌زاده در خصوص دیدار روز گذشته‌اش با بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال اظهار داشت: ما دیروز دو سه ساعت در مورد ورزش و باشگاه استقلال حرف زدیم چون واقعا کار باشگاه‌داری سخت است و باید زمان بگذرد تا افشارزاده به شرایط باشگاه مسلط شود و هنوز در این مورد کمی زود است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد جدایی مهدی رحمتی و اینکه شایعاتی مطرح شده که مدیران گذشته به وی خط دادند که از استقلال برود، ‌گفت: ‌ از روزی که از باشگاه استقلال کنار رفتم تمام و کمال در خدمت مدیریت جدید بودم و همه شاهد این موضوع هستند. یکسری افراد می‌خواهند همیشه با ناجوانمردی کار خود را پیش ببرند ولی ما باید کلاه خودمان را قاضی کنیم.

وی افزود: من نمی‌خواهم در این مورد زیاد صحبت کنم و اصلا تمایل ندارم در مورد رفتن رحمتی اظهار نظری داشته باشم اما نمی‌دانم در باشگاه تصمیمات بر چه اساسی گرفته شده و قطعا مسئولینی که در حال بستن تیم هستند می‌توانند بگویند به چه بازیکنانی نیاز و به چه نفراتی نیاز نداشتند. وقتی من نیازهای فنی و غیرفنی را نمی‌دانم نمی‌توانم در موردش حرف بزنم چون این مسئله دخالت در امور فنی یک تیم است.

فتح‌الله‌زاده در ادامه گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: به طور کلی عادت ندارم به خاطر یک شخص باشگاه را رها کنم و مقابل یک تیم قرار بگیرم. هر چند که برخی کم‌لطفی می‌کنند اما از صحبت‌های رحمتی و مسئولان تیم متوجه شدم که تلاش باشگاه خیلی به حفظ رحمتی نبوده و باید از آنها که تیم را می‌بندند پرسید که آیا رحمتی در پازل تیم سال آینده استقلال بوده یا نه.

مدیرعامل سابق استقلال خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اگر مسئولین استقلال می‌خواستند رحمتی را نگه دارند این کار را می‌کردند. طبق صحبت‌های خود رحمتی باشگاه استقلال قبل از صحبت با وی با سوشا مکانی مذاکره کرده و دروازه‌بان کنونی پرسپولیس این موضوع را تائید کرده است و این نشان می‌دهد که اول مذاکره کردن با مکانی کمی به این موضوع ربط پیدا می‌کند که باشگاه تمایلی به حفظ رحمتی ندارد.

وی تصریح کرد: آدم‌های کوچک در حال خط دادن هستند که مدیران گذشته در رفتن رحمتی نقش داشتند ولی این آقایان باید اول مسائل را حلاجی کنند بعد به برخی‌ها خط بدهند که یکسری شایعات را مطرح کنند. البته من به افشارزاده می‌گویم که مراقب دور و اطرافیانش باشد و خیلی از آنها مواظبت کند و اگر قرار است بازیکنی را نخواهند صادقانه به او بگویند ما تو را نمی‌خواهیم چون این حق یک باشگاه است. اگر باشگاه تلاش نمی‌کند یک بازیکن را نگه دارد رفتنش را گردن دیگران نیندازند البته در این موضوع افشارزاده تقصیری ندارد چون این مطالب را آنهایی خط و خطوط می‌دهند که چشم ندارند رفت و آمد من و افشارزاده را ببینند ولی به عنوان یک استقلالی متعصب کنار این تیم خواهم بود و پا پس نمی‌کشم.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا استقلال تا امروز خوب یارگیری کرده یا نه،گفت: اگر استقلال ملیپوشانش را حفظ کند از سایر رقبا عقب نیست. قلعهنویی مربی بزرگی است و قطعا امسال برای یارگیری وسواس بیشتری به خرج میدهد هر چند میدانم افشارزاده هم میداند رحمتی بازیکن بزرگی است که از این تیم رفته اما هواداران هم بدانند قلعهنویی برای این موضوع فکری خواهد کرد چون این اتفاقات طبیعی است. رفتن رحمتی نباید نقطه ضعف حساب شود و دو طرف باید برای هم آرزوی موفقیت کنند و مطمئنم با درایت افشارزاده جایگزین خوبی برای رحمتی به استقلال خواهد آمد.