یاوری: باید کی‌روش را تخلیه اطلاعاتی کنیم

به گزارشافکارنیوز،محمود یاوری در مورد مسئله تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش گفت: اگر قرار باشد کی‌روش را فقط برای جام ملت‌های آسیا نگه داریم به درد نمی‌خورد. اگر اینطور باشد خیلی از مربیان ایرانی می‌توانند این کار را انجام دهند اما ما باید از نظر معلومات کی‌روش را به نوعی تخلیه اطلاعات کنیم. کی‌روش نباید فقط برای تیم ملی باشد بلکه باید با برگزاری کلاس‌هایی به مربیان ایرانی دانش خود را انتقال دهد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که نگاه کی‌روش به لیگ باید بهتر باشد. لیگ مثل مادر تیم ملی است و اگر به مادر توجه نشود فرزند هم نمی‌تواند قوی باشد. شما نگاه کنید تیم‌هایی مثل کاستاریکا، الجزایر، هلند، بلژیک و … برای این در جام جهانی خوب بودند که لیگ خوبی داشتند. وقتی به مادر توجه نمی‌کنیم نمی‌توانیم توقع داشته باشیم فرزند رشیدی هم داشته باشیم.

سرمربی فصل گذشته فجرسپاسی شیراز در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی اظهار داشت: مقابل نیجریه و آرژانتین عملکرد خیلی خوبی داشتیم اما در بازی با بوسنی که به نوعی عیار ما بود نتوانستیم با برنامه و تاکتیکی بازی کنیم. در مسابقه آخر نتوانستیم شایستگی فوتبال ایران را به نمایش بگذاریم.

یاوری در پاسخ به این سوال که آیا موافق تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش است، عنوان کرد: من موافق حضور کی‌روش در ایران هستم چون معتقدم مربی بزرگی است و از همه مههتر اینکه یک مربی بابرنامه است، اما همانطور که گفتم باید از کی‌روش استفاده بهینه را انجام بدهیم.

وی در واکنش به انتشار دو بیانیه از سوی کانون مربیان ایران درباره کی‌روش عنوان کرد: کانون مربیان ایران شامل همه مربیان نیست و من هم افتخار ندارم عضو این کانون باشم اما معتقدم انشار این بیانیه‌ها درست نیست. به نظر من تمام مربیان ایرانی معتقد هستند کی‌روش مربی بزرگی است اما نحوه برخورد این مربی مسئله ساز است.

یاوری ادامه داد: کی‌روش به مربیان ایرانی اعتماد ندارد که دلیلش این است که امید نمازی به کی‌روش در مورد مربیان ایرانی اطلاعات غلط داده است. من اشتباه کردم زمانی که به استیل آذین رفتم نمازی را نگه داشتم چون اگر این کار را نمی‌کردم او به آمریکا می‌رفت و دیگر کسی نبود که به کی‌روش اطلاعات غلط بدهد!

وی گفت: کی‌روش در این مدت فضای فوتبال ما را تحت تأثیر خودش قرار داده که نباید اینطور باشد و او باید خودش را تحت تأثیر ما قرار بدهد. کی‌روش کمی خود محور است و بیشتر سلیقه خودش را تحمیل می‌کند.

این مربی تصریح کرد: کی‌روش لیگ ۱۸ تیمی ما را ۱۶ تیمی کرد تا بتواند برنامه‌هایش را بهتر اجرا کند در حالی که کشور خودش با جمعیت کمتر لیگ ۱۸ تیمی دارد. مسئله دیگر استفاده از برخی بازیکنان خارج نشین مثل بیت‌آشور و داوری در تیم ملی است که اصلاً خوب نبود چون این بازیکنان به تیم ملی آمدند اما جز نیمکت نشینی کار دیگری انجام ندادند و جای بازیکنان دیگر را گرفتند.

یاوری در پایان به تسنیم گفت: کیروش مربی بزرگی است و من از روز اول موافق او بودم و هستم و حتی حاضرم از جیب خودم هزینه کنم تا در کلاسهای او شرکت کنم تا از این مربی بزرگ بهره ببرم.