اعلام حریف ایران در فینال کاپ آسیا

به گزارش افکارنیوز، هشتمین روز مسابقات بسکتبال کاپ آسیا امروز جمعه به ترتیب با برگزاری دیدارهای رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم و دیدارهای مرحله رده‌بندی در ووهان چین آغاز شد. در آغاز این روز از رقابت‌ها دو تیم اردن و هند به مصاف هم رفتند. در این دیدار هندی که در مرحله گروهی مسابقات با غلبه بر چین شگفتی‌ساز شده بودند برابر حریف تن به شکست دادند تا عنوان هفتمی بهترین جایگاهی باشد که شانس کسب آن را در پایان مسابقات داشته باشند.

دومین دیدار این روز از مسابقات هم با پیروزی ژاپن همراه بود. این تیم در دیداری که مقابل سنگاپور برگزار شد به برتری قاطع دست یافت تا پس از ناکامی از صعود به نیمه نهایی، این شانس را داشته باشد از میان رده‌های پنجم تا هشتم صاحب بهترین جایگاه ممکن شود.

مرحله نیمه نهایی مسابقات کاپ آسیا هم با دیدار تیم ملی ایران برابر فیلیپین آغاز شد. این دیدار که در واقع تکرار نیمه نهایی دوره پیشین کاپ آسیا(توکیو) و همچنین فینال جام ملت‌های ۲۰۱۳ آسیا(مانیل) بود، همانند این دو دیدار با برتری ملی پوشان بسکتبال ایران همراه بود. شاگردان مهمد بچیروویچ با کسب این پیروزی در سومین حضور خود در کاپ آسیا برای دومین دوره متوالی فینالیست شدند.

اما برای مشخص شدن حریف تیم ملی بسکتبال ایران در فینال کاپ ۲۰۱۴ آسیا، باید دو تیم چین و چین‌تایپه با هم رقابت می‌کردند. این آخرین دیدار امروز بود که در ووهان برگزار شد و با برتری چین‌تایپه به پایان رسید و به این ترتیب تیم ملی کشور میزبان به عنوان حریف ملی پوشان کشورمان در فینال مسابقات معرفی شدند.

نتیجه چهار دیدار برگزار شده در مرحله رده بندی تیم‌های پنجم تا هشتم و همچنین مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا به این شرح است:

رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم
* اردن ۶۹ - هند ۶۵
* سنگاپور ۴۸ - ژاپن ۸۲

مرحله نیمه نهایی
* ایران ۷۶ - فیلیپین ۵۵
* چین ۷۳ - چین تایپه ۸۴

پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا روز شنبه با برگزاری چهار دیدار به پایان می‌رسد. در چارچوب این روز از رقابت‌ها ژاپن که طی دو دوره گذشته این رقابت‌ها نایب قهرمان شده بود برای کسب جایگاه پنجم برابر اردن صف آرایی می‌کند. اما پیش از رقابت این دو تیم، تیم‌های سنگاپور و هند برگزار کننده دیدار تعیین کننده جایگاه هفتمی خواهند بود.

سومین دیدار روز پایانی مسابقات کاپ آسیا هم میان دو تیم فیلیپین و چین‌ برگزار خواهد شد. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که چین هیچ مدالی از ادوار مختلف این مسابقات در کارنامه ندارد همانند فیلیپین؛ البته فیلیپین هم طی دو دور گذشته مسابقات کاپ آسیا این فرصت را داشت تا با پیروزی در دیدار رده بندی صاحب مدال شود اما در هر دو دوره با شکست مقابل قطر از دست یابی به حداقل مدال بازماند و به عنوان چهارمی بسنده کرد.

ایران و چین‌تایپه هم برگزار کننده آخرین دیدار پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا هستند که حکم فینال را دارد. تیم ملی بسکتبال کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی آماده برگزاری این دیدار می شود. چین‌تایپه‌ از ادوار مختلف حضور در کاپ آسیا تنها یک بار صاحب مدال شده است. بسکتبال این کشور در اولین دوره کاپ آسیا که میزبانی آن را بر عهده داشت(سال ۲۰۰۴) به مدال برنز دست یافت.

در هر صورت پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا و انتخابی جام ملت‌های آسیا فردا با برگزاری چهار تیم و تعیین جایگاه نهایی تیم های شرکت کننده در ووهان چین به پایان می‌رسد. برنامه این دیدارها به این شرح است:

شنبه ۲۸ تیرماه

دیدار تعیین کننده جایگاه هفتم
* سنگاپور - هند

دیدار تعیین کننده جایگاه پنجم
* ژاپن - اردن

دیدار رده‌بندی
* فیلیپین - چین‌

دیدار فینال
* ایران - چین‌تایپه

- دیدار ایران و چین‌تایپه ساعت ۱۶ به وقت ایران برگزار می‌شود.

این سومین رویارویی تیم ایران و چینتایپه در ادوار مختلف مسابقات کاپ آسیا به حساب میآید. تیم ملی ایران که سال ۲۰۱۰ برای نخستینبار در مسابقات کاپ آسیا شرکت کرد، در مرحله مقدماتی و در گروه A موفق به شکست دادن چینتایپه (۸۶ بر ۶۷) شد. در دوره پیشین کاپ آسیا هم ایران در مرحله مقدماتی این تیم را متحمل شکست کرد. (۷۱ بر ۶۳)