افشای هزینه‌های استقلال برای اردوی ترکیه

به گزارش افکارنیوز، باشگاه استقلال مدعی شد در راستای تاکید وزیر ورزش و جوانان در شفاف‌سازی هزینه‌های باشگاه‌های کشور میزان هزینه‌های اردوی ترکیه را اعلام کرده است. بر اساس اعلام سایت باشگاه استقلال میزان هزینه‌های این اردو ۴۵ هزار دلار بوده که از سوی اسپانسر تامین شده است. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

تیم فوتبال استقلال بنا به برنامه‌ریزی و درخواست کادر فنی برای آماده‌سازی هرچه بهتر خود برای رقابت‌های لیگ برتر از تاریخ ۱۷ تیرماه لغایت ۲۷ تیرماه ۱۳۹۳ اردویی به مدت ۱۱ روز در منطقه مسلمان نشین پندیک واقع در ۲۰ کیلومتری استانبول ترکیه برگزار کرد. تعداد اعضای تیم شامل کادر فنی، بازیکن، تدارکات، پزشکی، رسانه و همراه مجموعا ۴۰ نفر بوده است.

کلیه هزینه‌ها شامل اسکان در هتل ۵ ستاره، تغذیه، دو بازی تدارکاتی، کمپ بسیار مناسب مجهز به زمین چمن، سالن بدنسازی، استخر، سونا و کلیه امکانات تمرینی و همچنین حمل و نقل بوده و مجموعا حدود ۴۵ هزار دلار جهت اردوی ۱۱ روزه به تعداد ۴۰ نفر با بهترین امکانات رفاهی و تمرینی هزینه شده است. هزینه‌های پروازی رفت و برگشت این اردو رایگان بوده و بلیت‌های هر ۴۰ مسافر توسط شرکت هوایی اطلس جت بعنوان اسپانسر این اردو صادر شده است.

دلایل مهم انتخاب ترکیه بعنوان محل برگزاری اردو، هوای مناسب در این فصل از سال، دوری بازیکنان از حاشیه‌های جانبی، تمرکز و آمادگی فنی و نظارت بیشتر کادر فنی روی بازیکنان، کیفیت مناسب رفاهی و تمرینی در سطح استانداردهای اروپایی شامل هتل و مجموعه ورزشی، تغذیه مناسب و شرعی و شباهت طبخ آن به غذاهای ایرانی، برگزاری دو دیدار تدارکاتی با دو تیم مطرح ترکیه(نماینده ترکیه در جام یوفا۲۰۱۴) و الجزایر(قهرمان لیگ الجزایر)، عدم نیاز به صدور ویزا و تخفیف در هزینه‌های اقامتی و تامین هزینه‌های بلیت هواپیما توسط اسپانسر است.

بدیهی است برگزاری اردویی در این سطح کیفی، کمی و هزینه‌ای در داخل کشور امکان پذیر نیست و با توجه به سیاست‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان در ممنوعیت ارتزاق باشگاه‌های ورزشی از بودجه دولتی و شفاف‌سازی هزینه‌ها، باشگاه برای برگزاری این اردو و کلیه هزینه‌های خود از هیچگونه اعتبار و بودجه ریالی و دلاری دولتی استفاده نکرده و تمامی هزینه‌های این اردو به شرح فوق الذکر از طرف اسپانسر پرداخت شده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خود را موظف میداند با پیروی از نص صریح قانون، از هرگونه هزینه از محل بیت المال جلوگیری کرده و با انتشار هزینهها و شفافسازی آن گام بلندی در سالمسازی فضای فوتبال بردارد.