به گزارش افکارنیوز، حجتالاسلام عليرضا عليپور در گفتوگو با فارس، در مورد اظهارات محمد دادكان عليه منشور اخلاقي و همچنين اينكه حضور وي در فدراسيون براي رفع شكيات نونهالان بوده است، گفت: ميخواهم خاطرهاي را از زماني كه قرار بود تيم اميد به بوسان كره جنوبي برود، تعريف كنم. در آن زمان گفته شد به اين تيم ميتوان اميد داشت به شرط آنكه يك سرپرست و مدير خوب داشته باشد و من دادكان را به يكي از دوستان مشتركمان كه عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در زمان صفايي فراهاني بود را معرفي كردم زيرا مديريت دادكان را قبول داشته و دارم.

وی ادامه داد: دادکان در صورت فراهم شدن امکانات خوب و تشکیل یک ستاد منظم که بتواند کارها را ساماندهی کند، می‌تواند مدیریت خوبی داشته باشد. پس از این حضور در تیم امید، ‌ اتفاقات به رفتن صفایی فراهانی و در نهایت ریاست دادکان در فدراسیون فوتبال ختم شد.
علیپور با اشاره به مخالفت دادکان با برخی از رسانه‌ها عنوان کرد: در نشستی که با برخی از مسئولان عالیرتبه سپاه داشتیم، دکتر دادکان در آن نشست فعالیت برخی اهالی مطبوعات و رسانه‌ها و حتی برخی از افراد صدا و سیما در فوتبال را به ضرر ورزش و فوتبال دانست و خواستار پاک‌سازی این افراد شد. اکنون سؤالم از دادکان این است که چه شد در آن روز برخی رسانه‌ها فعالیت خاص داشتند اما اکنون ایشان به هر مناسبتی در برخی از این رسانه‌ها صحبت می‌کند و یا میهمان برنامه‌های تلویزیونی می‌شود.

وی افزود: اینکه ایشان گفته است، من برای رفع شکیات نونهالان به فدراسیون آمده‌ام باید بگویم هر کاری که به من تکلیف شود، انجام می‌دهم، این کار چه رفع شکیات نونهالان باشد و چه امام جماعت تیم ملی بزرگسالان و چه روحانی تیم امید و چه معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال در زمان محمد دادکان. هیچ کدام از این عناوین برایم مهم نیست و اگر به من تکلیف شود، نه تنها شکیات نونهالان بلکه تدارکاتچی تیم نونهالان نیز خواهم بود و این کار را با افتخار انجام خواهم داد و از دکتر تشکر می‌کنم که به من لطف داشته و حداقل شرایط را برای امثال من فراهم کرده است.

رییس کمیته نظارت ارزشیابی و بازرسی سازمان لیگ در ادامه به فارس گفت: دادکان گفته است من نباید در حوزه مسائل کلان فوتبال حرف بزنم. این حرف را قبول دارم و در حیطه وظایف و تخصص من نیست که در مورد این مسائل صحبت کنم. نکته دیگر آنکه هر انتقادی را نوعی نعمت می‌دانم و چقدر خوب است که منتقدین ما افرادی مانند دادکان باشند. افرادی که باسواد، متخصص، آگاه به مسائل فوتبال هم هستند اما نمی‌دانم چرا ایشان در رسانه ملی اینطور در مورد منشور اخلاقی حرف می‌زنند؟

وی یادآور شد: شاید برخی از مخاطبین تلویزیون دسترسی‌های دادکان را به مسائل تخصصی فوتبال نداشته باشند اما ایشان که شخصیت محترمی هستند نباید خدای نکرده مرتکب خیانت در امانت شوند. چون فیفا، هم منشور اخلاقی دارد، هم کمیته اخلاق حرفه‌ای و هم هیئت رسیدگی به تخلفات که این کمیته پس از طرح موضوع رشوه قطر برای کسب میزبانی جام جهانی تشکیل شد. بنابراین منشور اخلاقی من‌درآوردی نیست.

علیپور در مورد اینکه دادکان گفته است منشور اخلاقی برخورد سلیقه‌ای انجام می‌دهد، به فارس گفت: ایشان بهتر است به طور مصداقی در این مورد صحبت کنند که با چه کسی برخورد شخصی و سلیقه‌ای شده است. او از نیکبخت نام برد آن هم درحالی که بعد از صدور حکم مراجع ذی‌صلاح ما نیکبخت را با توجه به آن حکم محروم کردیم، همان طور که عمران‌زاده بازیکن استقلال نیز در همان زمان مشمول همین بند شد. سال گذشته یک فرصت دیگر برای نیکبخت با وساطت محمود یاوری سرمربی وقت صبا قائل شدیم و به طور مشروط برای او مجوز بازی صادر کردیم اما بعد از جدایی یاوری از صبا نیکبخت دوباره دچار حادثه شد و خبر او را نیز ما به رسانه‌ها ندادیم بلکه مراجع قضایی خبر دستگیری‌اش را اعلام کردند.

وی ادامه داد: بنابراین ماحصل منشور اخلاقی فقط محرومیت نیکبخت نیست. در ۳ سالی که منشور اخلاقی اجرا می‌شود دیگر شاهد مسابقه‌ای مانند شهید قندی یزد و راه‌آهن نیستیم که یک تیم ۶ گل بزند. در فوتبال دیگر شاهد پدیده‌ دوپینگ نیستیم. در لیگ برتر زد و بند و تبانی وجود ندارد. قهرمان و تیم‌های سقوط کننده تا روزها و ثانیه‌های آخر مشخص نیستند. همان طور که در لیگ دهم در ۷ ثانیه پایانی جای تیم‌های سقوط‌ کننده عوض شد. دیگر شاهد حضور یقه‌ سفیدها در فوتبال نیستیم.

عليپور در پايان گفتوگو با فارس تصريح كرد: دادكان ظاهرا فراموش كرده كه برخي از مشاوريني كه از صفايي فراهاني حقوق ۵۰۰ هزار توماني دريافت ميكردند در زمان او نيز چنين حقوقي را درخواست كردند اما اكنون اجازه نميدهيم چنين افرادي حتي در اطراف فوتبال ديده شوند. ضمن اينكه انتظار ما از دادكان بيشتر است. شايد مقصر ما بودهايم كه نسخهاي از گزارش عملكرد منشور اخلاقي را برايش نفرستادهايم تا هم او از عملكرد منشور مطلع شود و هم در صورتي كه نقد، نظر و يا اصلاحي دارد، آن را به ما بگويد. او يك شخصيت متدين و متخصص است و ما نظراتش را قبول داريم.